Kannenpultit kisakoneissa?
Kannenpultit kisakoneissa?
Eli minkälaisia kannenpultteja / tiivistystä on käytetty tehokkaissa turbokoneissa? Rakenteilla on 8v turbokone ja aikomuksena kunnon tiivistys kerralla kuntoon. US-Partsilla löytyy cometec tiivistettä (130e 1.02mm.) jota on aikomus käyttää ja esim. kossu sierraan tarkoitettua arp 12mm. pinnapulttisarjaa. Pultit vaan maksaa 210 euroa srj. Pituus pitäisi niistä käydä, lohkoon vaan uudet kierteet. Olisiko jollain ehdotuksia halvemmista malleista? Croftillahan kov.12.9 paks.10mm. pit. 115mm. pultteja mutta ei tarviis tilata englannista asti ja kalliita nekin.
Yksi mahdollisuus on käyttää kuparista sorvattuja (tyyliin A-ryhmän Integrale), tai sitten kuparilattakäämistä hopealla juotettuja erillisiä liekkirenkaita. Elikkä lohkopintaan tehdään upotus jonka syvyys on renkaan paksuus miinus puristuneen kannentiivisteen paksuus. Alkuperäisestä tiivisteestä raksitaan 'liekkirenkaat' pois ja tiivisteliiman kanssa paikoilleen.
Systeemi toimii yleensä vakio kannenpulteillakin, mutta tuo ARP kannenpultti-ideasi kuulostaa hyvältä.
On olemassa vielä brutaalimpiakin tapoja mutta tuo yllämainittu riittää yleensä.
http://www.ele.tut.fi/~vvieri/pjatko13/ ... _small.jpg
Systeemi toimii yleensä vakio kannenpulteillakin, mutta tuo ARP kannenpultti-ideasi kuulostaa hyvältä.
On olemassa vielä brutaalimpiakin tapoja mutta tuo yllämainittu riittää yleensä.
http://www.ele.tut.fi/~vvieri/pjatko13/ ... _small.jpg
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -