Fiat Punto RE85
Re: Fiat Punto RE85
Pakkasilla vähän bensaa sekaan, problem solved.
Re: Fiat Punto RE85
Ei välttämättä auta mitään. Monella auttaa, mutta tuossa omassa esimerkissäni ei pätkääkään (ne suuttimet).koppero kirjoitti:Pakkasilla vähän bensaa sekaan, problem solved.
Todistusaineistoa:
https://youtu.be/VuKDdHMSWu0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kastelee tulpat, vaikka on samat kartat kuin kahdessa edellisessäkin videossa. 10% bensaa, koska tämä auttoi kaverilla (paremmilla suuttimilla). Jossain vaiheessa alan starttailemaan pitkiä pätkiä kaasu pohjassa, että kuivaa tulpat. Lähti käyntiin ton videon ottamisen jälkeen, kun malttoi odotella.
Eniveis. Pointtini tässä on, että näihin kannattaa varautua. Kunnollisesti tehty ohjelma (esim. joissain flexfuel-sarjoissa on kylmästartti hyvin hanskassa) lähtee vielä yli parinkympin pakkasillakin käymään melko helposti. Korkeapuristeisempi ja "moniventtiili" tekniikka luonnollisesti auttaa. Tuohon omaan rouskuttimeen on mietitty jopa polttoainetukin lämmitystä (tulikuuma vesipussi suutintukin päällä jonkinaikaa vaikuttaa heti), mutta koska rakenne on "open end", ei siitä kamalammin hyötyä ole huuhtelee tuoreella heti kun virrat kääntää päälle).
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat Punto RE85
Siinä re85 on alkujaankin vähän bensaa seassa, eikä niin vähänkään.koppero kirjoitti:Pakkasilla vähän bensaa sekaan, problem solved.
Re: Fiat Punto RE85
St1:n mukaan ei ole suoraan bensiiniä, vaan erilaisia eettereitä. Määrä vaihtelee vuodenajan mukaan (etanolipitoisuus 72-85%).Wesulius kirjoitti:Siinä re85 on alkujaankin vähän bensaa seassa, eikä niin vähänkään.koppero kirjoitti:Pakkasilla vähän bensaa sekaan, problem solved.
Jos olisi suoraan fossiilista bensiiniä, ei tuotenimi voisi olla Re85 (renewable). S-ryhmän myymähän on vain R85, siitä en ole rehellistä tietoa löytänyt. Tuo St1:n tieto on kysytty suoraan heiltä joskus vuonna 2014-2015.
Tai jotain....
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat Punto RE85
Mulla ei ole mitään muuta säätöä, kuin PA -säädin. Siksi saa kylmänä liian laihaa keittoa, jolloin pienikin määrä bensaa helpottaa käyntiin saamisessa.wellu kirjoitti:Ei välttämättä auta mitään. Monella auttaa, mutta tuossa omassa esimerkissäni ei pätkääkään (ne suuttimet).koppero kirjoitti:Pakkasilla vähän bensaa sekaan, problem solved.
Todistusaineistoa:
https://youtu.be/VuKDdHMSWu0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kastelee tulpat, vaikka on samat kartat kuin kahdessa edellisessäkin videossa. 10% bensaa, koska tämä auttoi kaverilla (paremmilla suuttimilla). Jossain vaiheessa alan starttailemaan pitkiä pätkiä kaasu pohjassa, että kuivaa tulpat. Lähti käyntiin ton videon ottamisen jälkeen, kun malttoi odotella.
Eniveis. Pointtini tässä on, että näihin kannattaa varautua. Kunnollisesti tehty ohjelma (esim. joissain flexfuel-sarjoissa on kylmästartti hyvin hanskassa) lähtee vielä yli parinkympin pakkasillakin käymään melko helposti. Korkeapuristeisempi ja "moniventtiili" tekniikka luonnollisesti auttaa. Tuohon omaan rouskuttimeen on mietitty jopa polttoainetukin lämmitystä (tulikuuma vesipussi suutintukin päällä jonkinaikaa vaikuttaa heti), mutta koska rakenne on "open end", ei siitä kamalammin hyötyä ole huuhtelee tuoreella heti kun virrat kääntää päälle).
Toki ei ole jättänyt käynnistymättä puhtaalla RE85:lläkään, mutta voi vaatia aika monta LYHYTTÄ starttia, sahaaminen ei auta mitään.
Täytyy kyllä sanoa, että pysyy moottori(öljyt) huomattavan puhtaana RE85:llä ajaessa, pakoputken pääkään ei nokeennu.
Re: Fiat Punto RE85
Jep, lyhyet startit on se apu. Sahaamisella ei saa mitään aikaiseksi.koppero kirjoitti:Mulla ei ole mitään muuta säätöä, kuin PA -säädin. Siksi saa kylmänä liian laihaa keittoa, jolloin pienikin määrä bensaa helpottaa käyntiin saamisessa.wellu kirjoitti:Ei välttämättä auta mitään. Monella auttaa, mutta tuossa omassa esimerkissäni ei pätkääkään (ne suuttimet).koppero kirjoitti:Pakkasilla vähän bensaa sekaan, problem solved.
Todistusaineistoa:
https://youtu.be/VuKDdHMSWu0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kastelee tulpat, vaikka on samat kartat kuin kahdessa edellisessäkin videossa. 10% bensaa, koska tämä auttoi kaverilla (paremmilla suuttimilla). Jossain vaiheessa alan starttailemaan pitkiä pätkiä kaasu pohjassa, että kuivaa tulpat. Lähti käyntiin ton videon ottamisen jälkeen, kun malttoi odotella.
Eniveis. Pointtini tässä on, että näihin kannattaa varautua. Kunnollisesti tehty ohjelma (esim. joissain flexfuel-sarjoissa on kylmästartti hyvin hanskassa) lähtee vielä yli parinkympin pakkasillakin käymään melko helposti. Korkeapuristeisempi ja "moniventtiili" tekniikka luonnollisesti auttaa. Tuohon omaan rouskuttimeen on mietitty jopa polttoainetukin lämmitystä (tulikuuma vesipussi suutintukin päällä jonkinaikaa vaikuttaa heti), mutta koska rakenne on "open end", ei siitä kamalammin hyötyä ole huuhtelee tuoreella heti kun virrat kääntää päälle).
Toki ei ole jättänyt käynnistymättä puhtaalla RE85:lläkään, mutta voi vaatia aika monta LYHYTTÄ starttia, sahaaminen ei auta mitään.
Täytyy kyllä sanoa, että pysyy moottori(öljyt) huomattavan puhtaana RE85:llä ajaessa, pakoputken pääkään ei nokeennu.
Ja kyllä, venähti itsellä tuossa öljynvaihto melkein 20tkm asti. Edelleen ihan öljyn väriset oli öljyt, ei mustat. Pakoputki vaihdettu 2016, edelleen sisältäkin täysin puhdas.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat Punto RE85
Nyt kun olen ajellut ja tankkaillu välillä, niin ekan tankkauksen välillä oli keskikulutus huimat 7.7L/100km. Nyt kun tankkasin on kulutus tippunut 6.9 litraan, joka tarkoittaa sitä että minun ajolla etanoli tulee 0.7€/100km halvemmaksi.. Tuosta kun tippuis 6.5 litraan niin olisin tyytyväinen..
Re: Fiat Punto RE85
Melko pienellä menee, paljonko bensaa paloi?
Re: Fiat Punto RE85
Veikkan , että 5,4 -5,6koppero kirjoitti:Melko pienellä menee, paljonko bensaa paloi?
Re: Fiat Punto RE85
Noin 5,5 litraa meni bensaa seka-ajolla.
Re: Fiat Punto RE85
Parhaimmillaan oon päässy puntinolla 4,5 litran lukemiin. Maantiellä kun ajelee muiden iloksi "ecorun". Premium kuskeja painaa kyllä ohi joka puolelta
1x pussihousu uno
1x punto mk2a
1x musa
1x punto mk2a
1x musa
Re: Fiat Punto RE85
Joo, totta. Etanolia, ja loppu on lähinnä starttipilottia.wellu kirjoitti: St1:n mukaan ei ole suoraan bensiiniä, vaan erilaisia eettereitä. Määrä vaihtelee vuodenajan mukaan (etanolipitoisuus 72-85%).
Jos olisi suoraan fossiilista bensiiniä, ei tuotenimi voisi olla Re85 (renewable). S-ryhmän myymähän on vain R85, siitä en ole rehellistä tietoa löytänyt. Tuo St1:n tieto on kysytty suoraan heiltä joskus vuonna 2014-2015.
Tai jotain....
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Fiat Punto RE85
vvieri kirjoitti:Joo, totta. Etanolia, ja loppu on lähinnä starttipilottia.wellu kirjoitti: St1:n mukaan ei ole suoraan bensiiniä, vaan erilaisia eettereitä. Määrä vaihtelee vuodenajan mukaan (etanolipitoisuus 72-85%).
Jos olisi suoraan fossiilista bensiiniä, ei tuotenimi voisi olla Re85 (renewable). S-ryhmän myymähän on vain R85, siitä en ole rehellistä tietoa löytänyt. Tuo St1:n tieto on kysytty suoraan heiltä joskus vuonna 2014-2015.
Tai jotain....
Jotakin lillinkiä. Aikanaan tuon wiinaksen kanssa kertyi suuttimiin semmoista omituista tahnaa, jota ei enään nykyisellään ole ilmaantunut. Kyseessä tuskin on tankista irronneet liejut, koska tätä oiretta kaveri tutki useamman vuoden ja ~150tkm, kunnes loppui kuin seinään.
Että taitaa siellä hitusen ne lisäaineistukset elää, kehityksen myötä. Tai sitten ei, aivan sama. Palaa kiukkusesti ja puskee höyryä putkesta.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat Punto RE85
Rallipätkän alussa töissä ollessa leijui kyllä aina turbokamppeiden lähtiessä niin vahva viinan haju, että piti miettiä, uskaltaako tästä kuinka pian lähteä ajamaan kotiin kun ajot on ajettu.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -