Työn alla pari 1300 / 1500 / 1800 kantta. Alunperin niissä on vain o-rengas venttiilin varressa. Ei venttiilivarren ohjurinkumeja.
2 kannessa on kuitenkin kumit, jotka ovat hyvin pysyneet paikallaan. Ne on siis otetu jostakin muusta mallista.
Venttiilin varsi on 8 mm. mutta alaosan halkaisija suurempi kuin yleensä Fiateissa olevissa. Ehkä 15mm (unohtui mitata kannesta)
Jousta ei kumeissa myöskään ole.
Pitää yrittää ihan randomina alkaa etsimään, mutta jos jollain sattuisi olemaan tällaista oldtimer tietoa. Minkä moottorin kumia käytetty
1300/1500 venttiilin ohjurinkumina?
Mistä ohjurin kumit 1300 jne
Re: Mistä ohjurin kumit 1300 jne
Arvio pitänee kutinsa, Ivamin luettelon mukaan STD ohjurin ulkomitta 15.04mm
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mistä ohjurin kumit 1300 jne
1.1 litraisen Fordin, kaiketi Fiestan, kumit osuivat penkomalla. Ulkomitta hieman paksu, joten hieman työläs asennus. Jää lopulta sisimpään venttiilijouseen niin jämäkästi, ettei nouse pois paikaltaan (kuten Fix Or Repair Daily merkissä tapana)
Re: Mistä ohjurin kumit 1300 jne
öy.. eikö ne jouset kelaa siinä kierteen alaosistakin ylös-alas vai osuuko vaan siihen lenkkiin joka kantta vasten? Minkäikäisen Fiestan kumit noi on?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mistä ohjurin kumit 1300 jne
Ottaa kiinni vain sinne alimpaan lenkkiin, joten jousen liikkeen ei päitäisi kumia tuhota. Hieman työläs tosin laittaa, joten pari kymppiä ohuempi kumi olisi parempi.
Piti laittaa ensin venttiili paikalleen. Sitten kumi ohjurin päälle ja viimeiseksi lievää väkivaltaa käyttäen pyöritellä jousi paikalleen. Toisia naputtelin ruuvarilla jousen alimmasta lenkistä. Viimeiseksi ulompi jousi ja muut hilut normaaliin tapaan. Parikymmentä kertaa liikutun venttiiliä ja hyvältä vaikutti.
Paikallaan olleet olivat hieman ohuemmat, mutta ilmeisesti laitettu liimalla kiinni, koska eivät enää suostuneet paikalla pysymään.
Lienevät ihan niistä alkupään , siis 70-luvun lopun Fiestoista. Toinen mahdollisuus 70-luvun alun Escort. Tietoa ei askissa ollut kuin Ford 1.1 litraa.
Piti laittaa ensin venttiili paikalleen. Sitten kumi ohjurin päälle ja viimeiseksi lievää väkivaltaa käyttäen pyöritellä jousi paikalleen. Toisia naputtelin ruuvarilla jousen alimmasta lenkistä. Viimeiseksi ulompi jousi ja muut hilut normaaliin tapaan. Parikymmentä kertaa liikutun venttiiliä ja hyvältä vaikutti.
Paikallaan olleet olivat hieman ohuemmat, mutta ilmeisesti laitettu liimalla kiinni, koska eivät enää suostuneet paikalla pysymään.
Lienevät ihan niistä alkupään , siis 70-luvun lopun Fiestoista. Toinen mahdollisuus 70-luvun alun Escort. Tietoa ei askissa ollut kuin Ford 1.1 litraa.