Ducaton kytkinvaijerin säätö

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
1300ti
GFF
Viestit: 1039
Liittynyt: 21.09.2004 11:11
Paikkakunta: Perniö

Ducaton kytkinvaijerin säätö

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Mistä löydän säätöohjeet ja kuvan vuosimallin 2000 Ducaton kytkinvaijerin osien järjestyksestä kytkinvivun päästä? Saisinko ihan valokuvan? Eper ei ihan puhelimellani aukea.

Siis ensin on se puntti, sitten iso prikka ennen vipua ja kolmantena kartion muotoinen kumi? Jäi asennus kesken ja nyt en muista järjestystä oikein tai jotain on kateissa? Paljonko teillä on kiristetty säätömutteria vaijerin päästä, puoliväliinkö?

Vaijerin säätöä on sivuttu Fiatforumilla toki ennenkin, mutta ainakin minulla Motonetin myymän vaijerin kumihelat olivat erilaiset kuin alkuperäisessä ja jouduin säätämään vaijerin aivan ääriasentoon, että alkoi pelaamaan, mutta silti poljin jäi aika ylös. Tällä pärjäsin kuitenkin talven vähäiset ajot, mutta eikös se viritys irronnut haarukasta heti kun olisi pakulle käyttöä ja nyt tuntuu, että säätövara ei riitä jostain syystä enää mitenkään. Tällä kertaa vaijeri ei ole poikki, viime syksynä jouduin vaihtamaan uuden polkimenkin kun siitä katkesi vaijeria pitävä lipare eikä liimausyritykset kestäneet käyttöä.
Avatar
1300ti
GFF
Viestit: 1039
Liittynyt: 21.09.2004 11:11
Paikkakunta: Perniö

Re: Ducaton kytkinvaijerin säätö

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Konttasin kylillä jonkun Ducaton alle pikaisesti kuvaamaan...
Liitteet
Siellä näkyy edes vähän mallia.
Siellä näkyy edes vähän mallia.
Avatar
1300ti
GFF
Viestit: 1039
Liittynyt: 21.09.2004 11:11
Paikkakunta: Perniö

Re: Ducaton kytkinvaijerin säätö

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Vikakin löytyi, vaijeri on ehjä mutta sen muovinen kannake vaihteiston kyljessä on hapertunut niin, ettei pysy kytkintä polkiessa kiinni, jolloin vaijeri löystyi. Sen sain fiksattua, jolloin säätövara osui kohdalleen vaijerin päässä. Vaan kun vaijerin läpivienti on napsahtanut poikki ja tullut lattiasta ylös, joudun sitten ainakin hakemaan uuden vaijerin ja paluu kaupunkiin tapahtuu taas bussilla. Ducatossa on nyt 180.000 km mittarissa, koko pohja hitsattu, maalattu ja ruostesuojattu viitseliäästi edellistalvena, alusta ja useampi vetonivel uusittu kolmen vuoden aikana. Silti mietin, kun kori vääjäämättä kukkii taas, vetonivel on taas aivan loppu, jakopää ja jäähdytin pitäisi uusia ja ärsyttävästi koko autossa on yhä enemmän tällaisia pikkuvikoja, että taitaa loppua tämän pakun ajot syksyllä - ainakin minun osaltani.
Vastaa Viestiin