Ritmon madallus
Ritmon madallus
Onko kukaan madalltanut ritmoa. Takapää kyl helppo mut miten etupää.
Tetty jousia katkomalla onnistuu mut oisko jollain tietoa käviskö minkään toisen auton matalemmat jouset ritmon iskareihin. Tai käviskö esim. unosta koko etutolppa
Niin törkeen näkönen on vakiokorkeudessa et matalemmaks pitää saada.
Tetty jousia katkomalla onnistuu mut oisko jollain tietoa käviskö minkään toisen auton matalemmat jouset ritmon iskareihin. Tai käviskö esim. unosta koko etutolppa
Niin törkeen näkönen on vakiokorkeudessa et matalemmaks pitää saada.
Fiat Stilo 95 mw -06
Fiat Ritmo 70 -83
Fiat 126 -74
Fiat Ritmo 70 -83
Fiat 126 -74
Re: Ritmon madallus
Mulla oli ibitsassa katkottu vakiotolppa. Noin pysyi katkaistu regatan jousi paikoillaan katsastuksessakin.
Yksi on että ostaa sellaisen kynäalustan että siihen uskaltaa hitsata ritmon iskarin alapään kiinikkeet. Halpa ja helppo ja toimiva.
Yksi on että ostaa sellaisen kynäalustan että siihen uskaltaa hitsata ritmon iskarin alapään kiinikkeet. Halpa ja helppo ja toimiva.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Ritmon madallus
Monikin homma toimii mutta mistä saisi sellaiset osat että kelpaavat katsastuksessa? Vaativat nykyään ainakin täällä päin ne tuv hyväksyntälaput, että saa madallusjouset katsastettua.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Ritmon madallus
Tietääkseni "Ei E-tyypitetyt" menevät edelleen katkaistuilla jousilla ilman tuveja.Vode131 kirjoitti:Monikin homma toimii mutta mistä saisi sellaiset osat että kelpaavat katsastuksessa? Vaativat nykyään ainakin täällä päin ne tuv hyväksyntälaput, että saa madallusjouset katsastettua.
Madallusjousi vaatii tosiaan sen tuvituksen.
Eikös Ritmon alusta ole sama ko 128? Seiskassa lyhyempää jousta?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Ritmon madallus
Luulis,että Ritmoon (kin) vielä saisi hommattua jotain madaltavia jousitolppia (esim:Netin maailmasta)......Aikoinaan tehtiin velipojan Fiat 128 Sport Coupeen keulan tiputusta muistaakseni niin, että Fiat 127:n tolpat laitettiin siihen.....Mutta että onnistuuko tämä Ritmon kanssa, niin en sitä pysty 100% varmuudella sanomaan....Tämä vaan tuli mieleen, kun Ritmothan pohjautuu alustaltaan Fiat 128:iin
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Ritmon madallus
2-korisessa on erikokoinen jousi kuin seiskassa/kasissa. Vanhemman tolppaan sen sijaan taitaa sopia. Iskarin yläpää on myös erilainen, ei helpolla passaa seiskan/kasin tolppa. Seiskan tolpassa jousi tulee myös niin alas että vanteen et pitää olla riittävän pieni ettei pyörä mee liian sisälle.
Mutta mistä katsuri tietää että siel on madallusjousi, jos siis ei oo mikään kynätolppa? Ei Ritmosta vakiotolpalla helpolla edes saa mitään sikamatalaa.
Mutta mistä katsuri tietää että siel on madallusjousi, jos siis ei oo mikään kynätolppa? Ei Ritmosta vakiotolpalla helpolla edes saa mitään sikamatalaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Ritmon madallus
Niin ja jos löytää uudenkin jousen, joka passaa ja on hitusen matalampi, niin hionta/hiekkapuhallus ja hieroo suolavedellä. Ruostuu pinnasta, eio uus enään eikä pistä silmään.
Tai sitten läärää jollain tahmealla ja hiekkatietä käy pärryyttämässä.
Tavallaan hieman typeriä nuo jotkin katsastussäännökset, mutta minkäs teet. Vähentäähän tuo niitä överimatalia väärin jousin kasattuja ilmaantumasta katsastukseen (jousijumppa ennen leimaa jne).
Tai sitten läärää jollain tahmealla ja hiekkatietä käy pärryyttämässä.
Tavallaan hieman typeriä nuo jotkin katsastussäännökset, mutta minkäs teet. Vähentäähän tuo niitä överimatalia väärin jousin kasattuja ilmaantumasta katsastukseen (jousijumppa ennen leimaa jne).
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Ritmon madallus
Ei kai jousien uusimista ole mitenkään kriminalisoitu? Ritmoakin nyt on niin monessa korkeudessa ollut että jos offroad korkeus muuttuu normaaliksi niin onko mitään ongelmaa. Eri juttu jos ollaan tekemässä sikamatalaa niin varmasti pääsee selittelemään ja esittelemään lippuja ja lappuja. Ja ihan syystä. Oma mielipide on että meidän katsastussäädökset on ihan ok.
Eli myös uusista vakiojousista voi löytyä selkeesti matalemmat versiot. Ja on nuo aina sellaista kokeile ja ylläty akselilla tehtävää puuhaa. Eli valmista ratkaisua ei ole tod.näk. tarjolla.
Eli myös uusista vakiojousista voi löytyä selkeesti matalemmat versiot. Ja on nuo aina sellaista kokeile ja ylläty akselilla tehtävää puuhaa. Eli valmista ratkaisua ei ole tod.näk. tarjolla.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -