Bravo 8-venttiilinen multijet hehkujen vaihto

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Bravo 8-venttiilinen multijet hehkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Taitaa homma jäädä ite tekemättä. Pitäs purkaa puoli moottoria edestä pois. Siellä on imusarja edessä, rail-putki edessä, varmaan polttoaineputketkin. Näyttäs äkkiävilkasulla, että korkeapainepumppu on myös tiellä, ennenkä imusarjan saa pois. Ja sen irrottaminen vaatisi jakopään purun.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Bravo 8-venttiilinen multijet hehkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Neloseen sai vaihdettua. Kolmosen ja kakkosen hehku pyörii auki vähän matkaa mutta sitten tökkää. Ykköstä en edes kokeillut, kun korkeapainepumppu on edessä. Kolmosen tulppaa pääsee hankalasti vaihtamaan kun löysää suuttimille meneviä putkia ja kakkosen tulppaa vaihtaessa on ykkösen suuttimelle menevä putki otettava kokonaan pois.
No mennään sitte yhellä uudella tulpalla. Eihän siitä mitään hyötyä ole mutta näillä mennään nyt.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Bravo 8-venttiilinen multijet hehkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jaa oliko se niin vaikea. Vaihdoin tuossa samaan pataan ja alfaan hehkut sillävälin kun asiakas kävi pikaisesti kaupassa. Surkeampi homma se oli tosin mitä ajattelin että ei siinä :oops:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Bravo 8-venttiilinen multijet hehkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Kun ei tulpille näe, miksei se pyöri auki enempää, vaan jumittaa, niin antaa sitte olla ettei tulppa katkea tai kuusio pyöristy. Se jumii ihan niinku kiristettäs paikalleen.
Joskus vaihdoin 05-corollaan hehkut, niin meni ehkä 5 minuuttia.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Bravo 8-venttiilinen multijet hehkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jaa a. Jos vaihtaa kylmään koneeseen niin voi olla piukat ja saa varmasti tolkunihminen hehkun poikkikin. Hiivatin hehkut on vielä lyhyet että niks ja naks liikkeelle, liukkaria väliin ja kitkuttelemaan. Mutta tietenkin jos on toisten tollojen jäljiltä niin voi tietenkin istua piukassakin että ei siinä.
Itse menin sinne alfan konehuoneeseen seisoskelemaan/polvilleen/istumaan kun en yltänyt hehkuihin muuten. On toi alfan konehuone aikalailla pidempi mitä bravon. Että ei sitä auton omistajan silmissä oikein olisi kehdannut etes tehdä... :oops:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Bravo 8-venttiilinen multijet hehkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jos vähääkään askartelee näijen roppeloiden kanssa niin hermoja säästää fluken ruuvattavilla piikkikärkisillä johdon läpi pääsevillä mittapäillä. Ei ole pitkähermoisenkaan hommaa nämä autohommat joten säästää tuntitolkulla työaikaa kun saa suht järkevästi ilman liittimien auki repimisiä varmistettua vikapaikkaa johdon eristeen lävitse mittaamalla.
Ne vikadiagnostiikka hilipili laitteetkaan kun ei kaikkea tiiö.
Hittoako sitä omasta kopperosta ehdontahdon kaikkia tulppia vaihtaa. Itse laitoin cromaan muistaakseni yhden ja siihen on jumpattu 60 tonnia lisää kilsoja ja hehkut toimii.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Bravo 8-venttiilinen multijet hehkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja jarikin »

No nuo on alkuperäiset hehkut että kyllä ne pitäs saada vaihdettua :)
Lämmin oli auto, kun kävin TI-hallilla nosturilla että pääseekö niitä alakautta vaihtamaan, mutta yläkautta ne on jumpattava. Mietin että yrittäiskö kuitenkin päästellä imusarjan edestä pois, jos sitten näkis paremmin.
Vastaa Viestiin