Stilo 1,6 -02 penkinlämmittimen rele

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
jkedino

Stilo 1,6 -02 penkinlämmittimen rele

Viesti Kirjoittaja jkedino »

Hei
Onko vinkkiä mistä tuo löytyy?
Kuskin penkinlämmitin lopetti toimintansa. Tutkin sulakkeet, vaihdoin katkaisijan, ja lopulta toisen penkin. Ei lämpiä.
Toki molemmat penkit voi olla elementeiltään sököt, mutta tuo rele on vielä vaihtamatta.
VTO

Re: Stilo 1,6 -02 penkinlämmittimen rele

Viesti Kirjoittaja VTO »

Kaiketi tuossa on sellainen rele, että jotain naksumista voisi kuulua ? Eikö siinä sellainen yksitehoinen nappi ole?
Jos ei ota löytyäkseen, niin mittaa jännite johdon päästä penkin alta. Rikkoutuneen elementin mittaus on onnistunut yleismittarilla.
Täytyy vaan olla riittävän kylmä, ettei termostaatti ole katkaissut yhteyttä.
Silenziatore

Re: Stilo 1,6 -02 penkinlämmittimen rele

Viesti Kirjoittaja Silenziatore »

Terveisiä Engannin foorumilta:

Had this problem on all three of our stilo's in the family and its a dead easy fix!
Basically take the seat base cover of by peeling it back. You should now see a grey coloured cover over the foam rubber. Feel around at the back of this/underneath there should be a small metal thing with wires on it ( the thermostat for the seat). This is usually where the wire breaks. Stick your finger in the hole in the foam rubber and pull the rest of the wire back up through the seat. Just get a soldering iron and some solder and put them back together. Tape them up to stop short circiut and the job is done.
Now try the seat. You should have anice warm backside again.
I was uttedwhen mine stopped working and it turned out to be this and then it happened on my dads and then on my sisters. We went straight to the problem on the second one!
I reckon that the wire breaks due to the seat being moved backwards and forwards.
I cant live without them
Vastaa Viestiin