Tuo voi muuten äkkiseltään olla tottakin.Luigi kirjoitti:. Voisin kuvitella runsaasti huohottavan koneen enemmänkin pitävän huohottimen auki, kun koneesta tulisi koko ajan kuumia ohivuotokaasuja.
Huohottimet ja kylmälima
Re: Huohottimet ja kylmälima
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Huohottimet ja kylmälima
Ei, ei se teijön teoria totta ole.wellu kirjoitti:Tuo voi muuten äkkiseltään olla tottakin.Luigi kirjoitti:. Voisin kuvitella runsaasti huohottavan koneen enemmänkin pitävän huohottimen auki, kun koneesta tulisi koko ajan kuumia ohivuotokaasuja.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Huohottimet ja kylmälima
Huohotinputken voi eristää. Armaflex on käypä ratkaisu.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Huohottimet ja kylmälima
Ongelmahan on lähinnä se kohta, jossa huohotinkaasut poistuvat kylmään imu- tai ulkoilmaan.
Entäs ne pakoputkeen ulostavat huohotinventtiilit? Jos pukkais huohotinkaasut sille puolelle. Jonkinlainen takaiskuventtiilihän siinä on...
Mirafiorissa on pelkkä nysä lohkon kyljessä, mutta tosiaan ikävä hajuhaitta kun pysähtyy. Cromassa ollut orggis systeemi, eikä muuta ongelmaa kuin toki välijäähdytin on joskus pitempään jatkuneilla pakkasilla jäätynyt.
Entäs ne pakoputkeen ulostavat huohotinventtiilit? Jos pukkais huohotinkaasut sille puolelle. Jonkinlainen takaiskuventtiilihän siinä on...
Mirafiorissa on pelkkä nysä lohkon kyljessä, mutta tosiaan ikävä hajuhaitta kun pysähtyy. Cromassa ollut orggis systeemi, eikä muuta ongelmaa kuin toki välijäähdytin on joskus pitempään jatkuneilla pakkasilla jäätynyt.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Huohottimet ja kylmälima
Ei tarvi takaiskua se pakoputkeen hönkivä. Sopivassa kulmassa sopivanlaiseen supistukseen kun liittyy, niin lopputuloksena on imu.
Toki jos putken tukitaan, on asia eri.
Toki jos putken tukitaan, on asia eri.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Huohottimet ja kylmälima
Kaasarikoneessa huohottimesta imuilmaan tuleva kosteus jäädyttää myös tehokkaasti kaasarin kurkkua. Vaatii hyvän imuilman lämmityksen. Tuli mieleen, että jos laittaisi huohottimen imusarjaan ? Jos vielä sattuu olemaan vesikierto imusarjassa, niin saisi moottori aterioida kylmälimalla. Vai muuttuko imusarja jääpalakoneeksi?vvieri kirjoitti:Ongelmahan on lähinnä se kohta, jossa huohotinkaasut poistuvat kylmään imu- tai ulkoilmaan.
Entäs ne pakoputkeen ulostavat huohotinventtiilit? Jos pukkais huohotinkaasut sille puolelle. Jonkinlainen takaiskuventtiilihän siinä on...
Mirafiorissa on pelkkä nysä lohkon kyljessä, mutta tosiaan ikävä hajuhaitta kun pysähtyy. Cromassa ollut orggis systeemi, eikä muuta ongelmaa kuin toki välijäähdytin on joskus pitempään jatkuneilla pakkasilla jäätynyt.
Mielikuvitus ei riitä, mutta jos sen jarrutehostimesta haaroittaa, niin taitaa tehostin hävitä toiminnasta?
Re: Huohottimet ja kylmälima
Kaipa siihen on syynsä, että huohottimesta on haaroitettu kaasarikoneessa vain pieni letku imusarjan puolelle ja siinäkin venttiili, joka sulkeutuu tyhjäkäynnillä.
Siis pikkukoneissa tuo venttiili. Isommissa on tuotu kaasuttimen alle sellaiseen kohtaan ettei sotke seoksia. On niissä silti joskus venttiili.
Kuinka moni ajaa kaasuttimella talvella? Helpointa on kumminkin laittaa se huohotin ulkoilmaan tai purkkiin, jos on ongelmia.
Sisäkiertoiseksi tarkoitettu huohotin ei välttämättä ole öljytiivis raisussa ajossa, jos letkun poistaa. Sen takia esimerkiksi moottoriradoilla pitää olla keräinpurkki. Kun siis öljyt loiskuu niin niitä voi roiskua ulos asti.
Siis pikkukoneissa tuo venttiili. Isommissa on tuotu kaasuttimen alle sellaiseen kohtaan ettei sotke seoksia. On niissä silti joskus venttiili.
Kuinka moni ajaa kaasuttimella talvella? Helpointa on kumminkin laittaa se huohotin ulkoilmaan tai purkkiin, jos on ongelmia.
Sisäkiertoiseksi tarkoitettu huohotin ei välttämättä ole öljytiivis raisussa ajossa, jos letkun poistaa. Sen takia esimerkiksi moottoriradoilla pitää olla keräinpurkki. Kun siis öljyt loiskuu niin niitä voi roiskua ulos asti.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Huohottimet ja kylmälima
kuinkaha moni on turhaan vaihtanut kansipahvin kylmäliman takia ku "asentajat" sanoneet että jäähytinneste menee öljyn sekaan ja se tekee harmaan liman. ite tiiän aika monta tapausta.
Re: Huohottimet ja kylmälima
Sämpy kirjoitti:Kaipa siihen on syynsä, että huohottimesta on haaroitettu kaasarikoneessa vain pieni letku imusarjan puolelle ja siinäkin venttiili, joka sulkeutuu tyhjäkäynnillä.
Siis pikkukoneissa tuo venttiili. Isommissa on tuotu kaasuttimen alle sellaiseen kohtaan ettei sotke seoksia. On niissä silti joskus venttiili.
OLENKIN FUNTSINUT ETTÄ MIKÄ TUON OHUEN LETKUN MERKITYS ON JA KUMPAAN SUUNTAAN SIELLÄ TAVARAA KULKEE? KATSELIN SOLEXIN KAASARIA JA SE AVAA VENTTIILIN KUN KAASU ON POHJASSA. SILLOIN EI KAIKETI OLE IMUSARJASSAKAAN ALIPAINETTA AINAKAAN KOVINPALJOA? PUTKI ON MYÖS AIKA PYSTYASENNOSSA HUOHOTTIMEN TULOSSA ILMANPUTSARIIN. MIKSI SITÄ HUOHOTINKAASUA PITÄÄ KAASARIN ALLE SYÖTTÄÄ?
Kuinka moni ajaa kaasuttimella talvella? Helpointa on kumminkin laittaa se huohotin ulkoilmaan tai purkkiin, jos on ongelmia.
EI VARMAAN MONI. ITSE TULEE KUUKAUSI TAI KAKSI 1300:lla RULLAILTUA. SIIHEN LAITOIN SÄHKÖN HUOHOTTIMEN JA KAASARIN LIITOKSEEN, MUTTA KOSTEUTTA TULEE KUITENKIN REILUSTI. ULKOILMAAN KÄÄNTÄMINEN HYVÄ VAIHTOEHTO.
Sisäkiertoiseksi tarkoitettu huohotin ei välttämättä ole öljytiivis raisussa ajossa, jos letkun poistaa. Sen takia esimerkiksi moottoriradoilla pitää olla keräinpurkki. Kun siis öljyt loiskuu niin niitä voi roiskua ulos asti.
Re: Huohottimet ja kylmälima
Kannattaahan sitä huohotintöhkää syöttää mielummin imusarjaan kuin kaasutinta likaamaan jos mahdollista, mutta kun se lisääntynyt ilma ohi kaasuttimen sotkee kaasarin toiminnan eritoten tyhjäkäynnillä, niin pitänyt keksiä vippaskonsteja. Ilmeisesti tuollainen pikkuletku ei virtaa liikaa ja on otettu huomioon jo kaasuttimen säädöissä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Huohottimet ja kylmälima
Se pikkuletku sinne kaasarin alle kandee pitää kiinni vaikka ilmanputsarista ottaa letkun pois ja suoraan ulkoilmaan. Se pikkuletku vähentää joutokäynnin käryjä. Toki väljään huohottavaan moottoriin auta mitään.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.