903 cc moottorin piristys?
Re: 903 cc moottorin piristys?
Tuota muuten itsekkin tuli joskus mietittyä, kun Mk2:n sytytystä säätelin.
Jostain korjaamomanuskasta löysin tiedon "vähimmäisoktaanivaatimus 92". Kuitenkin se oma mk2 ei kestänyt ajella 95:lla juur ollenkaan, ellei kääntänyt sytkää niin myöhäiselle ettei sitten kulkenutkaan mihinkään.
98:lla keski ottaa ennakkojakin ja jos oikein ahnehti, niin 98 + octaine booster, niin pystyi vedättelemään korkeita kierroksia kun kesti ennakkoja aika ryökälemäisesti. Tyhjäkäynti vaan hävis.
Jostain korjaamomanuskasta löysin tiedon "vähimmäisoktaanivaatimus 92". Kuitenkin se oma mk2 ei kestänyt ajella 95:lla juur ollenkaan, ellei kääntänyt sytkää niin myöhäiselle ettei sitten kulkenutkaan mihinkään.
98:lla keski ottaa ennakkojakin ja jos oikein ahnehti, niin 98 + octaine booster, niin pystyi vedättelemään korkeita kierroksia kun kesti ennakkoja aika ryökälemäisesti. Tyhjäkäynti vaan hävis.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 903 cc moottorin piristys?
Jatketaas tästä, eli tuo on -80 mallinen ja taisi syödä 92 bensaa vakiona.Sämpy kirjoitti:Siinä mk1:ssä on myös kannessa pienempi palotila eli enemmän puristusta. Noin ulkomuistista.
Eli pikkaisen tuota nyt voisi tiputtaa kantta, kun on kone palasina tallissa.
Vakoilin jostain ( http://www.fiat850spiderbertone.it/mypage11/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) että tuossa kasipätkässäkin oli jo vakiona 50 hummaa, mutta sehän taitaa kiertää väärään suuntaan, vai muistanko väärin.
Toki siinä on jo mukana tuplakurkkuinen kaasari, ja pakosarja taitaa olla 4>1
Ajatuksena nyt siis milli ? pois kannesta ja uusi imusarja +tuplaweberi höökimään lientä koneeseen.
Joskus ostin pakosarjan 4>2>1 täältä joten löytänee sekin paikoilleen samalla.
Sitten pitäisi saada kipinää vielä rakennettua jakajaan, siellähän makoilee nyt kärjet jotka on koko viimekesän toimineet mainiosti.
Löytyykö tuohon suoraan jostain kamppeesta lelut sisälle tyyliin pura ja kasaa, ennakkohan säätyy silloin kuten ennenkin.
Tiedä sitten kuinka hyvä tuo ennakkokäyrä on.
Mitään valmista nenää kellään ei tuohon kuitenkaan ole tarjota, varaosanumerosta puhumattakaan?
Varmaan tarvii mitata tuo palotila viikonloppuna ja kuljettaja itse saa laskea puristus-suhteen, 9.3 näkyy olevan tuossa vanhassa dokumentissä jo 850:lle joten nykybensalla ei liene liikaa.
Pienen lenkin sain sillä tehdä syksyllä ja mielestäni oli kyllä pirteys hukassa, toki oli perusennakkokin vain 10 astetta, tai sitten vain aika kultaa pirusti muistoja.
Re: 903 cc moottorin piristys?
Olikos 45 Unon Plexiä vaan jälkiasennuksena? Siis ei vielä Fire. Toki Plexiä oli aikoinaan Seikaan että muihin työntötankolouskuttimeen tarvikesarjiina. Tuurilla voi löytää.
Nokkia on hionut mm. R- koneistus ja GT-motors. Tosin äkkiä hintaa tulee. Katso myös Stoles race shopin tarjonta. https://www.stolesraceshop.com" onclick="window.open(this.href);return false; . E-kaupassa on niillä myös tarjontaa
Nokkia on hionut mm. R- koneistus ja GT-motors. Tosin äkkiä hintaa tulee. Katso myös Stoles race shopin tarjonta. https://www.stolesraceshop.com" onclick="window.open(this.href);return false; . E-kaupassa on niillä myös tarjontaa
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: 903 cc moottorin piristys?
Nimimerkki 500n1958 sovitti seiskan jakajaan Hitachin osat kärkien tilalle. Vaatii pienen viilauksen, jotta sopii akselille. Maksaa pari kymppiä Kiinasta toimitettuna.
Edit: löytyy Aliexpressistä hakusanalla Hitachi ignition kit
Edit: löytyy Aliexpressistä hakusanalla Hitachi ignition kit
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: 24.08.2011 17:28
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 903 cc moottorin piristys?
Muutamia vaihtoehtoja nokka-akseliksi löytyisi tuolta:
http://www.abarth-online.de/epages/6209 ... =30&Page=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän arvokkaitahan nuo ovat.
http://www.abarth-online.de/epages/6209 ... =30&Page=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän arvokkaitahan nuo ovat.
Re: 903 cc moottorin piristys?
Katos pirua, tuommonen taitaa olla aivan passeli.100D kirjoitti:Nimimerkki 500n1958 sovitti seiskan jakajaan Hitachin osat kärkien tilalle. Vaatii pienen viilauksen, jotta sopii akselille. Maksaa pari kymppiä Kiinasta toimitettuna.
Edit: löytyy Aliexpressistä hakusanalla Hitachi ignition kit
Mikäs boksi tuohon tulee ja mikä puola.
Nokkia ihmetellessäni olen jo törmännyt noihin sivuihin, mutta lopputuloshan on ettei noista mitään oikein tiedä, kun eivät paljoa kerro nuo asteet mulle.
Re: 903 cc moottorin piristys?
Tuo tulee kärkien tilalle ja toimii vakio puolan kanssa. Toinen johto puolan plussaan ja toinen puolan miinukseen.