903 cc moottorin piristys?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 903 cc moottorin piristys?

Viesti Kirjoittaja wellu »

Tuota muuten itsekkin tuli joskus mietittyä, kun Mk2:n sytytystä säätelin.

Jostain korjaamomanuskasta löysin tiedon "vähimmäisoktaanivaatimus 92". Kuitenkin se oma mk2 ei kestänyt ajella 95:lla juur ollenkaan, ellei kääntänyt sytkää niin myöhäiselle ettei sitten kulkenutkaan mihinkään.

98:lla keski ottaa ennakkojakin ja jos oikein ahnehti, niin 98 + octaine booster, niin pystyi vedättelemään korkeita kierroksia kun kesti ennakkoja aika ryökälemäisesti. Tyhjäkäynti vaan hävis. :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: 903 cc moottorin piristys?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Sämpy kirjoitti:Siinä mk1:ssä on myös kannessa pienempi palotila eli enemmän puristusta. Noin ulkomuistista.
Jatketaas tästä, eli tuo on -80 mallinen ja taisi syödä 92 bensaa vakiona.
Eli pikkaisen tuota nyt voisi tiputtaa kantta, kun on kone palasina tallissa.
Vakoilin jostain ( http://www.fiat850spiderbertone.it/mypage11/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) että tuossa kasipätkässäkin oli jo vakiona 50 hummaa, mutta sehän taitaa kiertää väärään suuntaan, vai muistanko väärin.
Toki siinä on jo mukana tuplakurkkuinen kaasari, ja pakosarja taitaa olla 4>1
Ajatuksena nyt siis milli ? pois kannesta ja uusi imusarja +tuplaweberi höökimään lientä koneeseen.
Joskus ostin pakosarjan 4>2>1 täältä joten löytänee sekin paikoilleen samalla.
Sitten pitäisi saada kipinää vielä rakennettua jakajaan, siellähän makoilee nyt kärjet jotka on koko viimekesän toimineet mainiosti.
Löytyykö tuohon suoraan jostain kamppeesta lelut sisälle tyyliin pura ja kasaa, ennakkohan säätyy silloin kuten ennenkin.
Tiedä sitten kuinka hyvä tuo ennakkokäyrä on.
Mitään valmista nenää kellään ei tuohon kuitenkaan ole tarjota, varaosanumerosta puhumattakaan?
Varmaan tarvii mitata tuo palotila viikonloppuna ja kuljettaja itse saa laskea puristus-suhteen, 9.3 näkyy olevan tuossa vanhassa dokumentissä jo 850:lle joten nykybensalla ei liene liikaa.
Pienen lenkin sain sillä tehdä syksyllä ja mielestäni oli kyllä pirteys hukassa, toki oli perusennakkokin vain 10 astetta, tai sitten vain aika kultaa pirusti muistoja.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: 903 cc moottorin piristys?

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Olikos 45 Unon Plexiä vaan jälkiasennuksena? Siis ei vielä Fire. Toki Plexiä oli aikoinaan Seikaan että muihin työntötankolouskuttimeen tarvikesarjiina. Tuurilla voi löytää.

Nokkia on hionut mm. R- koneistus ja GT-motors. Tosin äkkiä hintaa tulee. Katso myös Stoles race shopin tarjonta. https://www.stolesraceshop.com" onclick="window.open(this.href);return false; . E-kaupassa on niillä myös tarjontaa
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Re: 903 cc moottorin piristys?

Viesti Kirjoittaja 100D »

Nimimerkki 500n1958 sovitti seiskan jakajaan Hitachin osat kärkien tilalle. Vaatii pienen viilauksen, jotta sopii akselille. Maksaa pari kymppiä Kiinasta toimitettuna.
Edit: löytyy Aliexpressistä hakusanalla Hitachi ignition kit
Kesäautoilija
Viestit: 109
Liittynyt: 24.08.2011 17:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: 903 cc moottorin piristys?

Viesti Kirjoittaja Kesäautoilija »

Muutamia vaihtoehtoja nokka-akseliksi löytyisi tuolta:

http://www.abarth-online.de/epages/6209 ... =30&Page=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Vähän arvokkaitahan nuo ovat.
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: 903 cc moottorin piristys?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

100D kirjoitti:Nimimerkki 500n1958 sovitti seiskan jakajaan Hitachin osat kärkien tilalle. Vaatii pienen viilauksen, jotta sopii akselille. Maksaa pari kymppiä Kiinasta toimitettuna.
Edit: löytyy Aliexpressistä hakusanalla Hitachi ignition kit
Katos pirua, tuommonen taitaa olla aivan passeli.
Mikäs boksi tuohon tulee ja mikä puola.

Nokkia ihmetellessäni olen jo törmännyt noihin sivuihin, mutta lopputuloshan on ettei noista mitään oikein tiedä, kun eivät paljoa kerro nuo asteet mulle.
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Re: 903 cc moottorin piristys?

Viesti Kirjoittaja 100D »

Tuo tulee kärkien tilalle ja toimii vakio puolan kanssa. Toinen johto puolan plussaan ja toinen puolan miinukseen.
Vastaa Viestiin