Fiat Stilo 1.4 2004 ongelmia

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
ShadowzZero
Viestit: 10
Liittynyt: 23.11.2018 19:44

Fiat Stilo 1.4 2004 ongelmia

Viesti Kirjoittaja ShadowzZero »

Eli kyseinen auto jämähti parkkipaikalle eikä lähd enää käyntiin, tai no välillä seisomisen jälkeen voi olla että käy maks. 5sek todella huonosti ennenkuin sammuu ja sen jälkeen ei käynnisty eikä edes meinaa ennenkuin on seisonut vähintään 2 päivää niin ettei yritä käyntiin sitä.
Auto jäi suoraan ajon jälkeen csiihen eikä ole suostunut käynnistymään.

Nokka akselin asentotunnistin, kampiakselin asentotunnistin ja lämpöanturi on vaihdettu, uudet tulpat asennettu ja bensaa kone saa mutta ei vaan suostu käynnistymään, eli voisin kysyä viisaammilta mistä lähteä vikaa seuraavaksi katselemaan.

Sulakkeet on ehjiä ja releetkin tuntuu olevan ok.

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Fiat Stilo 1.4 2004 ongelmia

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Onko vikakoodin lukijaa?

Mulla on kaksi 1.4 stiloa tullu vastaan ja niissä oli hypänny jako muutamia hampaita. Käymään lähti mut sammui kö myrsky lyhty ja ei sen jälkeen mihinkään. Asentaja sankarit oli kämmänny jakohihnan kiristimen kiristyksen :thumb:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
ShadowzZero
Viestit: 10
Liittynyt: 23.11.2018 19:44

Re: Fiat Stilo 1.4 2004 ongelmia

Viesti Kirjoittaja ShadowzZero »

Viimeisin koodi minkä sain ulos oli P1682 sitä ennemmin oli läjä muita koodeja jotka poistui kun anturit vaihtoi ja nollas vikakoodit

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
ShadowzZero
Viestit: 10
Liittynyt: 23.11.2018 19:44

Re: Fiat Stilo 1.4 2004 ongelmia

Viesti Kirjoittaja ShadowzZero »

Pitää kokeilla tarkistaa onko jako kohdillaan, ihmettelen vain sitä kun toimi n. 2 viikkoa nätisti oston jälkeen kun oli tulpat ja lämpöanturin vaihtanu. Ajoin sen parkkiin ja seuraavana päivänä ei enää millään käyntiin.

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
ShadowzZero
Viestit: 10
Liittynyt: 23.11.2018 19:44

Re: Fiat Stilo 1.4 2004 ongelmia

Viesti Kirjoittaja ShadowzZero »

Vähän venähti taasen auton ruuvaus mutta tuli katsottua nyt jako ja se oli kohdillaan, auto lähti hinaamalla käyntiin ja toimii paremmin kuin koskaan mutta heti kun auton sammuttaa ja kokeilee startata se käynnistyy mutta jos antaa olla n.10 min ei lähe muutakuin hinaamalla käyntiin.

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat Stilo 1.4 2004 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Akku hajalla? Tai startti lievässä oikosessa. Jostain syystä ei riitä järjestelmään jännitettä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
ShadowzZero
Viestit: 10
Liittynyt: 23.11.2018 19:44

Re: Fiat Stilo 1.4 2004 ongelmia

Viesti Kirjoittaja ShadowzZero »

Startti on menossa seuravaksi testiin, akku vaihdettu n. 1,5kk sitten.

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Fiat Stilo 1.4 2004 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Voisi olla niinkin yksinkertainen juttu, kuin akkukaapeleiden huono kosketus napoihin tai maajohdolla runkoon. Jännite notkahtaisi startissa liikaa. Melkeinpä iskisin volttimittarin kiinni johonkin virtalukon perässä olevaan kohteeseen, ja katsoisin, kuinka jännite käyttäytyy startin aikana.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
ShadowzZero
Viestit: 10
Liittynyt: 23.11.2018 19:44

Re: Fiat Stilo 1.4 2004 ongelmia

Viesti Kirjoittaja ShadowzZero »

Nonii päivitystä tänne, nyt on lähes kaikki johdot irrotettu ja laitettu takaisin kiinni ja sehän lähti käyntiin. Tuli vain nyt toinen ongelma eteen, huomasin auton ollessa käynnissä kun tulpanjohtoja paikoilleen laittaessa että piruperkeleet on jostain kohdasta todennäköisesti poikki kun kääntää vähän johtoja nii auto käy kolmella tai kahdella.

Olisiko siinä syy miksi auto ei aikaisemmin lähtenyt käyntiin millään koska löi maihin sitä kautta

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
Vastaa Viestiin