Fiat124 Spider 2000 m.1979 ruiskulla.
Fiat124 Spider 2000 m.1979 ruiskulla.
Ongelmaa käynnistämisessä. Kone käy n.1,0-1,5 sek, sitten sammuu. Saa bensaa. Eli kysymys: montako eri anturia konehuoneesta löytyy? Olen löytänyt kahdeksan kappaletta. Onko niitä lisää "jemmassa", joita en ole löytänyt. ECUa ei ole tarkistettu/mitattu. Hanskakotelon takana, konepuolella on relepaketti vaihdettu. Miten testata/mitata anturit. Neljä anturia ruiskupuolella vähän hankala päästä käsiksi.Help pls.
Re: Fiat124 Spider 2000 m.1979 ruiskulla.
Ei kai siellä ole kuin kampiakselilla asentotunnistin, virranjakajassa tunnistin ja ylävesiletkussa lämpötilatunnistin. Imusarjassa 4 suutinta + päässä lisärikastussuutin. Ai niin sille lisäsuuttimelle oli vissiin imusarjan pohjassa ohjausanturi.
NIin no tietenkin kaasuläpän asentotunnistin ja ilmamäärämittari
Jos tuo nyt normaali L-jetronic onpi.
Olisi hyvä jos saisi mitattua bensanpaineet käynnistysyrityksen aikana. Useimmista antureista saa myös mitattua vastusarvot, samalla tulee katsottua liittimien kunnot. Eritoten kiinnittäisin huomiota jäähdytysnesteen lämpötila-anturiin.
Tuossa havainnekuva:
NIin no tietenkin kaasuläpän asentotunnistin ja ilmamäärämittari
Jos tuo nyt normaali L-jetronic onpi.
Olisi hyvä jos saisi mitattua bensanpaineet käynnistysyrityksen aikana. Useimmista antureista saa myös mitattua vastusarvot, samalla tulee katsottua liittimien kunnot. Eritoten kiinnittäisin huomiota jäähdytysnesteen lämpötila-anturiin.
Tuossa havainnekuva:
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat124 Spider 2000 m.1979 ruiskulla.
Sämpy kirjoitti:Ei kai siellä ole kuin kampiakselilla asentotunnistin, virranjakajassa tunnistin ja ylävesiletkussa lämpötilatunnistin. Imusarjassa 4 suutinta + päässä lisärikastussuutin. Ai niin sille lisäsuuttimelle oli vissiin imusarjan pohjassa ohjausanturi.
NIin no tietenkin kaasuläpän asentotunnistin ja ilmamäärämittari
Jos tuo nyt normaali L-jetronic onpi.
Olisi hyvä jos saisi mitattua bensanpaineet käynnistysyrityksen aikana. Useimmista antureista saa myös mitattua vastusarvot, samalla tulee katsottua liittimien kunnot. Eritoten kiinnittäisin huomiota jäähdytysnesteen lämpötila-anturiin.
Tuossa havainnekuva:
Tuossa on mielestäni se kylmäkäynnistys suutin, joten mahtaakohan tuo edes ruikkia normi suuttimilla.
Re: Fiat124 Spider 2000 m.1979 ruiskulla.
Omassa autossa (ruisku argentan moottori) oli useiden vuosien seisonnan jälkeen saman kuuloinen ongelma. Kävi sekunnin ja sammui. Luullakseni sain sen kuntoon naputtelemalla suuttimia ja antamalla niille suoraa virtaa akulta. Näin varmistuin että ne "napsuu" auki ja kiinni. Viimein sitten lähti käymään aivan normaalisti.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Fiat124 Spider 2000 m.1979 ruiskulla.
Hei, aurinko paistaa nyt 40v vanhalle Fiiu-Leidillekin, vaikka onkin lämpimässä sisätilassa. Viat löytyivät kovien etsintöjen jälkeen! ECU oli OK. Yksi risa sulake, joka pitimestä poistettuna näytti ehjää sulaketta, kun sen laittoi paikalleen se ei ollutkaan enään ehjä. Lisäksi yksi T-liitimen johto oli "varastettu" väärästä paikasta, ja nyt otettiin oikeasta paikasta, nyt toimii. Bensapumpun yksi liitin oli pahasti korroosionsyömä, korjattiin.
Nyt Leidi murahtaa onnellisesti. Kiitokset kaikille skemoista ja vihjeistä.
PS. tulisipa kevät pian.
Nyt Leidi murahtaa onnellisesti. Kiitokset kaikille skemoista ja vihjeistä.
PS. tulisipa kevät pian.