850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Puolan vaihdoin viime vuonna mutta kokeilin kyllä myös vanhalla, ei vaikutusta. Vaikea joo yksin tutkia käyntiä kun jos saa hetkeksi käymään niin pakko pitää kaasulla käynnissä kun ryypyn vaijeri on irtikatki niin ei saa kylmää konetta käymään itsekseen. Huomenna tarkoitus mennä bensakanisterin ja letkun kanssa kokeilemaan tuota bensansaantia.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Kun kone startatessa "yökkää", se potkaisee vastaan (aikainen sytytys) ja putkessa poksahtaa joko palamaton bensa tai sytkämyöhäkkö.
Perinjuurin jännät oireet, mutta minä epäilen edelleen jakajaa.
Perinjuurin jännät oireet, mutta minä epäilen edelleen jakajaa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Laitoin letkun kanisteriin ja kyllä se sieltä pumppasi mutta ei silti käynyt. Teki taas saman että kerran lähti vähäksi aikaa käyntiin ja kävi suht’ hyvin, ehkä liian rikkaalla kun alkoi röpöttämään isommilla kierroksilla. Sitten taas sammui eikä suostunut käymään kuin hetkittäin 1000 kierroksen paikkeilla. Vaihdoin taas tulpat joista 3 oli paksun noen peitossa ja yksi musta ja vähän kostea. Nämä tulpat olin siis laittanut pari viikkoa sitten uusina. Eli kyllä sinne ainakin menee jotain nokeamaan tulpat. Mutta joo, trailerihommiksi näyttää menevän, tuli (vihdoin) se ensimmäinen valittaja: ”kauhea katku, ei täällä parkkihallissa saa korjata.” Ja oli vanhempi naishenkilö, üllatys!
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Tulvii siis. Tarkistukseen kohon neula (jos on kumipintainen kärki, onko kumi ehjä ja tasainen, tai yleensäkään paikallaan), sen istukka kaasuttimen puolella (syöpynyt, halki, irti) ja bensan pinta. Niin, ja suuttimien kiinnitys, ettei vain pääse ohi imemään. Jos kaikki näyttää olevan kunnossa, niin bensanpinnan säätö alemmas.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Onko kohon neula se kartiopäinen neulaventtiilin sisäosa joka on ohuella ’rautalangalla’ Kiinni kohossa? Se ja sen istukka ovat uusia koska vanhan kärki oli hieman kulunut. Suuttimet on irroitettu ja putsattu useaan kertaan ja ruuvattu takaisin paikoilleen ’sopivan’ tiukasti, ei pitäisi falskata. Mites se bensapinta säädetään alemmaksi?
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Koho bensan pinnan mukana noustessaan painaa neulaa (juurikin se kuvailemasi osa) sulkemaan bensan tuloa. En kyseistä kaasutinta tunne, mutta bensanpinnan säätöön on kyllä mallikohtaisia ohjeita saatavilla - ei siis tarvitse eikä kannatakaan yritys/erehdys-menetelmällä pelata.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
http://www.chicagocarburetor.com/pdf/In ... C-DICA.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tiiviste paikallaa tiivistepinnan ja kohon väliin 6.5mm poranterä silloin kun neulaventtiili sulki, säädetään taivuttamalla kohon "vipua" joka painaa neulaa. tarkista myös että koho on ehyt eli ei ole bensaa sisällä...
Tiiviste paikallaa tiivistepinnan ja kohon väliin 6.5mm poranterä silloin kun neulaventtiili sulki, säädetään taivuttamalla kohon "vipua" joka painaa neulaa. tarkista myös että koho on ehyt eli ei ole bensaa sisällä...
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Jos suuttimia ja seosputkia on irroteltu, toivottavasti ne on edelleen oikeilla paikoillaan... Kohon tarkistaa helpoiten upottamalla lämpimään veteen. Jos hetken päästä alkaa puskemaan kuplaa ulos, se on viallinen.
Tuossa on ilmeisesti joku muu systeemi rikastukselle, kuin ryyppyläppä? Meneehän se pois päältä?
Tuossa on ilmeisesti joku muu systeemi rikastukselle, kuin ryyppyläppä? Meneehän se pois päältä?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Pitääpä vielä koittaa tuota säätöä, kiitos uk350 tuosta kuvasta. Suuttimet ovat olleet irti putsausta varten, alla olevat seosputket eivät kun en keksinyt miten ne saadaan sieltä. Pääsuuttimet ovat samankokoiset, tyhjäkäyntisuuttimet eivät mutta ne ovat alkuperäisillä paikoillaan. Ryyppy on manuaalinen mutta ei nyt käytössä koska vaijeri oli viime talven aikana ruostunut jumiin ja katkesi kun koitin keväällä säätää, korjaan kun saan auton pihaan.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Jos ryyppyvaijeri on kaasarista irti, eihän se vain pääse vetämään ryyppyä päälle käydessä?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Vaijeri on irti molemmista päistä, ei pääse vaikuttamaan.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Meinaan vain, että eihän ryyppy mene päälle esim. moottorin käynnin/tärinän takia, kun vaijeri ei sitä pidätä?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Näin muuten taisi minulla käydä yhden solexin kanssa aikanaan.Luigi kirjoitti:Meinaan vain, että eihän ryyppy mene päälle esim. moottorin käynnin/tärinän takia, kun vaijeri ei sitä pidätä?
Ryypyläppä oli löysä ja ilman pianolangan vastusta saattoi ykskaks kääntyä kiinni. Kone tukehtui samointein.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Siinä on palautinjousi, ei mene päälle vahingossa tahi tärinästä.
Re: 850 Coupe kaasutinongelma, mitä tehdä?
Koho oli oikeassa säädössä eikä vuoda joten ehkei sittenkään ole kyse tulvimisesta?
Mittasin uudestaan, kunnolla. Se väli olikin liian iso eli pitikin säätää pienemmälle niin että koho pääsee nousemaan ylemmäs. Eli ei tulvinut mutta sai liian vähän bensaa kaasariin? No tänään taas kokeilemaan vaikuttaako mitään.
Mittasin uudestaan, kunnolla. Se väli olikin liian iso eli pitikin säätää pienemmälle niin että koho pääsee nousemaan ylemmäs. Eli ei tulvinut mutta sai liian vähän bensaa kaasariin? No tänään taas kokeilemaan vaikuttaako mitään.