1500 Cabrioletin oviaukon pituus?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Teemu L
Viestit: 111
Liittynyt: 28.10.2014 13:30

1500 Cabrioletin oviaukon pituus?

Viesti Kirjoittaja Teemu L »

Laitoinkin tästä jo postin projektiosioon.
Omistaako joku 1500 Cabrioletin tai edes hylsyn josta voisi antaa vertailumittoja? Pitäisi tietää että lähdenkö muokkaamaan ovia vai oviaukkoa...
Tästä olisi suuri apu. Tarkat mittausohjeet alla olevan linkin postissa. Kiitos

http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f ... 90#p274891" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Luigi
Viestit: 9523
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: 1500 Cabrioletin oviaukon pituus?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Eikös nämä olleet aikalailla käsin tehtyjä? Ei siis välttämättä ole olemassakaan mitään millintarkkoja mittoja oville ja aukoille, vaan ne on tapauskohtaisesti soviteltu toisiinsa tehtaalla.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Teemu L
Viestit: 111
Liittynyt: 28.10.2014 13:30

Re: 1500 Cabrioletin oviaukon pituus?

Viesti Kirjoittaja Teemu L »

Pääsin ihan itse mittailemaan. Mitoissa ei ollut juurikaan eroja autojen välilllä, paitsi siellä missä omaani on turmuloitu. Minulla oli kumpikin oviaukko hieman pidempi, kuskin puolella 3mm ja apparin puolella 7mm. Vertailuautossa molemmat mitat 976mm. Ovet taas olivat molemmissa autoissa aika tarkasti 1004mm mitatusta kohdasta. Akseliväli 5mm tarkkuudella sama ja myös pohjalevyn mitat.
Ei tämä nyt ihan kauhea ole. Etulokarit kun jostain saisi paremmat...
Avatar
Luigi
Viestit: 9523
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: 1500 Cabrioletin oviaukon pituus?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ai niin, tämähän oli Pininfarinan tekemä, ne kyllä osasi tehdä tarkkaa korityötä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin