Fiat Ducato(-03) alatukivarren etupuslan vaihto

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
dragon.fire
Viestit: 1
Liittynyt: 27.09.2018 09:43

Fiat Ducato(-03) alatukivarren etupuslan vaihto

Viesti Kirjoittaja dragon.fire »

Onkohan kenelläkään kokemusta kyseisestä operaatiosta? Takimmaisen puslan oon kertaalleen vaihtanut eikä operaatio periaatteessa ollut hankala(mitä nyt pultit tietty oli niin v****** kiinni, että meinas usko loppua).
Ilmeisesti alatukivarsi tarvitsee irroittaa kokonaan (takahela/pusla jää runkoon paikalleen?)--onkohan jotain merkitystä missä järjestyksessä pultteja irroittelee?
Vanha pusla pois ja uus tilalle prässillä tai muulla diy-välineellä puristaen vaseliinin kera.

Näinköhän operaatio menee vai onko jotain ERITTÄIN tärkeitä asioita jotka tulisi ottaa huomioon ennen kuin aloitan kiroilun auton alla?
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5127
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat Ducato(-03) alatukivarren etupuslan vaihto

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

No pari asiaa, vetari kusee vaihteistoöljyt helposti koska ei ole mitenkään kiinni vaihteistossa ja kumi hommissa on silconi vaseliini helvetin hieno keksintö.
VTO
Viestit: 1429
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fiat Ducato(-03) alatukivarren etupuslan vaihto

Viesti Kirjoittaja VTO »

Ja jos pultit menevät puslien läpi, niin ne kannatta lopullisesti kiristää vasta kun auto on pyörillään. Ettei aiheuta jatkuvaa jännitystä kumiin.
mivot
Viestit: 377
Liittynyt: 01.03.2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Fiat Ducato(-03) alatukivarren etupuslan vaihto

Viesti Kirjoittaja mivot »

Muutaman kun olen noita etupuslia vaihtanut, niin yksi huomio ettei kaikissa sarjoissa tule itse metalliholkkia mukana, joka kuitenkin on ollut monesti todella kulunut.
124 Spider 2200 20vt -77
Vastaa Viestiin