Vaihdekepin nuppi irtoaa 2005 mallin Punto Torinosta. Edellinen omistaja oli näenmä kiilannut sen rätillä kiinni.
Mistähän alkuperäisen nupin voisi ostaa, kun Deltasta ei kait enää saa. Sillä Saksasta tilaamani oli täysin sopimato.
Onkohan kiinnityksessä jokin kikka?
Palauttaakaan en halua, koska tilaamani maksoi 6€ ja kuljetukset 19€.
Vaihdekepin nuppi
Re: Vaihdekepin nuppi
Wurth liima+tiivistemassa väliin ja annat sen vrk kuivua niin pysyy kiinni...
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Vaihdekepin nuppi
Jos et ole ihan kranttu ulkonäöstä, varma konsti on tehdä vaikka siihen alkuperäiseen väljään irtonuppiin kojetaulun puolelle esim. viilapenkissä n. 3 mm reikä, joka ulottuu kepin päähän asti. Vaihdekepin päässä on samalla puolella eräänlainen matala ohjuri, jonka kahta puolta on vajaan sentin mittaiset pienet parin millin syvennykset. Kun mallaat reiän tällä kohdalle, pitkä perinteinen wronic- eli peltiruuvi osuu terävästä päästään helposti vain kiertämällä lyhyellä meisselillä suoraan tuohon syvennykseen ja pitää varmasti nupin paikoillaan; ei lähde vetämällä millään pois. Nupin materiaali on sen verran pehmeä päältä (sisältä kyllä kovaa muovia, siksi haljennutkin), että laippakanta lähes uppoaa nupin pinnan tasalle, eikä oikeastaan edes kunnolla näy, kun jää sinne kojetaulun puolelle. Mittaa huolella nupin pohjassa ollessa se reiän paikka kuitenkin, vaikka ei ihan millintarkka olekaan!
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Vaihdekepin nuppi
Minulla oli -99 Bravossa se nupin sisällä oleva muovipesä halki ja nuppi pyöri ympyrää eikä pysynyt paikoillaan.
Hain motonetistä gorilla-liimaa, joka turpoaa kuivuessaan. Laitoin sitä kepin päässä olevan "urituksen" kohdalle ja nuppi paikoilleen.
Ei kolmeen vuoteen edes repimällä pyörinyt tai liikkunut ko. noppi enään. Varovainen vain pitää olla ettei liikaa laita, minulla lörähti pakkilukon väliin ja sitä joutui aika pitkään ajaessa "jumppaamaan" ettei juminut enään. Liimaa ei paljoa tarvi.
Hain motonetistä gorilla-liimaa, joka turpoaa kuivuessaan. Laitoin sitä kepin päässä olevan "urituksen" kohdalle ja nuppi paikoilleen.
Ei kolmeen vuoteen edes repimällä pyörinyt tai liikkunut ko. noppi enään. Varovainen vain pitää olla ettei liikaa laita, minulla lörähti pakkilukon väliin ja sitä joutui aika pitkään ajaessa "jumppaamaan" ettei juminut enään. Liimaa ei paljoa tarvi.
Minkä huollan, sen korjaan...