Punton ajonesto

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
misselovena
Viestit: 2
Liittynyt: 15.08.2018 16:42

Punton ajonesto

Viesti Kirjoittaja misselovena »

Moikka!
Olen hankkimassa avaimetonta puntoa 4D vm 2000 1,2 padalla. Suunnitelmissa olisi hankkia varaosa auto rinnalle, josta siirtää sekä ovien yms lukkosarja että virtalukko. Tietysti myös ECU. Kysymys kuuluukin, Mitä kaikkea tulee vaihtaa samalla, jotta järjestelmä saadaan toimintaan? Onko odotettavissa ikäviä yllätyksiä, vaiko vain pelkkää osien vaihtoa?
Uusien avaimien teettäminen kuulemma 400e keikka eli se ei kiinnosta. Autoa ei ole vielä hankittu. Hieman jännittää, mitä yllätyksiä projekti tuo tullessaan :shock: . Ja ei, ei ole pöllitty. Myyjä tavattu ja siellä teini kadottanut avaimet :evil:
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Punton ajonesto

Viesti Kirjoittaja Stefa »

http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=38901

Ei ihan yksinkertaista noita sekoitella.

Käsittääkseni ajoneston saisi pois pelistä, mutta silti lukot vaihtoon. Käyttäjä "mikah" voisi olla perillä.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
misselovena
Viestit: 2
Liittynyt: 15.08.2018 16:42

Re: Punton ajonesto

Viesti Kirjoittaja misselovena »

Jepa. Ei tää mun keissi nyt oikeen ottanu tulta alleen täällä :D
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3355
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Punton ajonesto

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Kun ensimmäiset viestit koskevat ajoneston ohitusta, ei auttamishalua taida olla millään autopalstalla.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
wellu
Viestit: 6135
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Punton ajonesto

Viesti Kirjoittaja wellu »

En tiedä varmaksi, kun olen Puntoja koettanut karttaa...

...mutta käsittääkseni "tehdasresetoitu vaihtoECU" on semmonen, että lukee avaimen, antennin yms. tiedot kun ensimmäisen kerran lyö virrat päälle.

Tuohan ei perjaatteessa auta, jos on avaimet hukkuneet, mutta auttaisiko silti?


Osaava autolukkoseppä osaa kuulemma lukea ajonestoa, että tietää minkälainen koodiavain pitää olla.
Minkä huollan, sen korjaan...
Vastaa Viestiin