kyl sen vaihtaa voi , mut ei se tuu enää kestää kampuran kaula on kuitenkin jo soikee.pete.fi12345 kirjoitti:Jep.kiertokangen laakeri sökö.onnistuuko ala kautta vaihto vai koko kone pois
BRAVO T-JET 2008 kilkatus
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
Vanhaa asentajaperinnettä käyttöön: Kaljapurkista sopivaa simmiä laakerikannen ja laakerin väliin. Kuminuijalla kun naputtelee, niin kyllä se paikkansa hakee.
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
Juujuu ja hiomanauhalla vetelee isommat laakerin rämmäleet veke kampuran kaulalta ja vot. Laakerilukitetta lykkää vielä karhupurkin kuoren kera ni viälä isompi vot.
2.7 bii audeissahan toi oli vakihommeli. Auto maksoi uutena mansikoita, kone hunajata ja takuu tyssäsi milloin mihinkin niin onko vaihtoehtoja
2.7 bii audeissahan toi oli vakihommeli. Auto maksoi uutena mansikoita, kone hunajata ja takuu tyssäsi milloin mihinkin niin onko vaihtoehtoja
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
Jollei ole emätuuri. Alfasta oli kk laakeri paskana, oli pyörähtänyt pesässäänkin. Mutta kaula oli siisti ja uudella laakerilla välykset oli mitoissaan. Alakautta pistin samalla kaikki uudet kk ja rk laakerit
On tuo nyt 30tkm jo kestänyt. Kannatti kokeilla pelkän laakerin vaihto altapäin.
Mutta jos olisi näyttänyt kaula samalta mitä aikoinaan prätkässä niin en olisi yrittänyt.
On tuo nyt 30tkm jo kestänyt. Kannatti kokeilla pelkän laakerin vaihto altapäin.
Mutta jos olisi näyttänyt kaula samalta mitä aikoinaan prätkässä niin en olisi yrittänyt.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
Karua todellisuuttahan nuo vippaskonstit aina joskus ovat. Ja onhan niitä hyvälläkin menestyksellä tehty. Tässä tapauksessa kannattaa kaiketi mitata kampiakselin kaula. Kohtuullisella tarkkuudella sekin alakautta onnistuu. Saa ainakin jotakin uskoa työn järkevyydelle. Oma kokemus sitten käytössä on, että öljynpaine on aika hyvä indikaattori laakerin/laakerien kunnolle.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
Kukaan laittanu mittaria tuohon öljypumppuun? Mikähän adabteri/anturi compinaatio passaa siihe. Joku tulppa varmaan poijes johon sais kinekseen anturin.
Bravo t-jet
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
Siis öljypaineanturin tilalle tai sitten anturin lähtöön haara.
Öljypaineanturi kädessä hytrauliosastolle niin löytyy kilkkeet.
Öljypaineanturi kädessä hytrauliosastolle niin löytyy kilkkeet.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
Saattaa olla M14-kierre sillä anturilla. Tosin varmistaahan se kannattaa ennen osien ostamista...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
juu M14 onLuigi kirjoitti:Saattaa olla M14-kierre sillä anturilla. Tosin varmistaahan se kannattaa ennen osien ostamista...
Fiat 500L 1.4 95
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 12.08.2018 11:27
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
noiniin pojaat uutta tietoo kilkatuksesta, öljy joukossa oli harmautta elikkä laakeri hinkannut ,mutta tässä tekee se ihmeelliseksi että 2 männän tapin laakeri oli mennytt ei kiertokangen laakeri.Sylinterin putki oli pientä metallisilppuu ,kuin hiekkaa ,kuulemma tyyppi vika (niikuin vanhoissa bemareissa 4pytty leikkaa kiinni )fiat kävi enään 3 pytyllä..oliko siis jako vähän pielessä jo ,,,
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
Onkos tähän tehty kytkin remonttia, muistelisin , että firen lohko löysä ja jos vaihdelaatikon kaavelin kiristää liian tiukkaan niin 4 pytyn sylinteri menee soikeaksi.pete.fi12345 kirjoitti:noiniin pojaat uutta tietoo kilkatuksesta, öljy joukossa oli harmautta elikkä laakeri hinkannut ,mutta tässä tekee se ihmeelliseksi että 2 männän tapin laakeri oli mennytt ei kiertokangen laakeri.Sylinterin putki oli pientä metallisilppuu ,kuin hiekkaa ,kuulemma tyyppi vika (niikuin vanhoissa bemareissa 4pytty leikkaa kiinni )fiat kävi enään 3 pytyllä..oliko siis jako vähän pielessä jo ,,,
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
On tuossa kyllä bemarin 4.-pytyn leikkaaminen, fiatin kolmella sylinterillä käynti ja kakkospytyn männäntapin puslan kuoleman aiheutuminen jaon hyppäämisestä jo sellainen sotku ettei amatööri enää ymmärrä mistä on kyse.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
Joo. Kaavelin pultteihin lukitetta ja kevyesti kiinni niin ei vääntäisi lohkoa pilalle.
Meinaakko että laittaisit autoa paaliin vai kuntoon. Aika hintava savotta jos kuntoon laittaa...
Meinaakko että laittaisit autoa paaliin vai kuntoon. Aika hintava savotta jos kuntoon laittaa...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2603
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
Firen lohkon valun suunnitteluvirhe taisi koskea ihan ensimmäistä massatuotannossa ollutta 999cc koneen valuversiota. Lohkon valuun tuli muutoksia jo heti ensimmäisen vuoden aikana, ja muutenkin lohkon valun disainia on muutettu yllättävän moneen otteeseen rakenteen koko ajan vahvistuen ulkoisesti ja sisäisesti.
Tohdin epäillä että T-jetin ikäisessä moottorissa olisi palattu historiassa noin paljon taaksepäin.
Tohdin epäillä että T-jetin ikäisessä moottorissa olisi palattu historiassa noin paljon taaksepäin.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus
Joo hiukan sekaisin menee.Vode131 kirjoitti:On tuossa kyllä bemarin 4.-pytyn leikkaaminen, fiatin kolmella sylinterillä käynti ja kakkospytyn männäntapin puslan kuoleman aiheutuminen jaon hyppäämisestä jo sellainen sotku ettei amatööri enää ymmärrä mistä on kyse.