BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5127
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

pete.fi12345 kirjoitti:Jep.kiertokangen laakeri sökö.onnistuuko ala kautta vaihto vai koko kone pois :|
kyl sen vaihtaa voi , mut ei se tuu enää kestää kampuran kaula on kuitenkin jo soikee.
VTO
Viestit: 1429
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja VTO »

Vanhaa asentajaperinnettä käyttöön: Kaljapurkista sopivaa simmiä laakerikannen ja laakerin väliin. Kuminuijalla kun naputtelee, niin kyllä se paikkansa hakee.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Juujuu ja hiomanauhalla vetelee isommat laakerin rämmäleet veke kampuran kaulalta ja vot. Laakerilukitetta lykkää vielä karhupurkin kuoren kera ni viälä isompi vot.

2.7 bii audeissahan toi oli vakihommeli. Auto maksoi uutena mansikoita, kone hunajata ja takuu tyssäsi milloin mihinkin niin onko vaihtoehtoja :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8331
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Jollei ole emätuuri. Alfasta oli kk laakeri paskana, oli pyörähtänyt pesässäänkin. Mutta kaula oli siisti ja uudella laakerilla välykset oli mitoissaan. Alakautta pistin samalla kaikki uudet kk ja rk laakerit

On tuo nyt 30tkm jo kestänyt. Kannatti kokeilla pelkän laakerin vaihto altapäin.

Mutta jos olisi näyttänyt kaula samalta mitä aikoinaan prätkässä niin en olisi yrittänyt.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
VTO
Viestit: 1429
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja VTO »

Karua todellisuuttahan nuo vippaskonstit aina joskus ovat. Ja onhan niitä hyvälläkin menestyksellä tehty. Tässä tapauksessa kannattaa kaiketi mitata kampiakselin kaula. Kohtuullisella tarkkuudella sekin alakautta onnistuu. Saa ainakin jotakin uskoa työn järkevyydelle. Oma kokemus sitten käytössä on, että öljynpaine on aika hyvä indikaattori laakerin/laakerien kunnolle.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Kukaan laittanu mittaria tuohon öljypumppuun? Mikähän adabteri/anturi compinaatio passaa siihe. Joku tulppa varmaan poijes johon sais kinekseen anturin.
Bravo t-jet
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Siis öljypaineanturin tilalle tai sitten anturin lähtöön haara.
Öljypaineanturi kädessä hytrauliosastolle niin löytyy kilkkeet.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Luigi
Viestit: 9523
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Saattaa olla M14-kierre sillä anturilla. Tosin varmistaahan se kannattaa ennen osien ostamista...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
woimasavu
Viestit: 304
Liittynyt: 08.02.2017 18:16

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja woimasavu »

Luigi kirjoitti:Saattaa olla M14-kierre sillä anturilla. Tosin varmistaahan se kannattaa ennen osien ostamista...
juu M14 on
Fiat 500L 1.4 95
pete.fi12345
Viestit: 21
Liittynyt: 12.08.2018 11:27

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja pete.fi12345 »

noiniin pojaat uutta tietoo kilkatuksesta, öljy joukossa oli harmautta elikkä laakeri hinkannut ,mutta tässä tekee se ihmeelliseksi että 2 männän tapin laakeri oli mennytt ei kiertokangen laakeri.Sylinterin putki oli pientä metallisilppuu ,kuin hiekkaa :evil: ,kuulemma tyyppi vika (niikuin vanhoissa bemareissa 4pytty leikkaa kiinni )fiat kävi enään 3 pytyllä..oliko siis jako vähän pielessä jo ,,, :x
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5127
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

pete.fi12345 kirjoitti:noiniin pojaat uutta tietoo kilkatuksesta, öljy joukossa oli harmautta elikkä laakeri hinkannut ,mutta tässä tekee se ihmeelliseksi että 2 männän tapin laakeri oli mennytt ei kiertokangen laakeri.Sylinterin putki oli pientä metallisilppuu ,kuin hiekkaa :evil: ,kuulemma tyyppi vika (niikuin vanhoissa bemareissa 4pytty leikkaa kiinni )fiat kävi enään 3 pytyllä..oliko siis jako vähän pielessä jo ,,, :x
Onkos tähän tehty kytkin remonttia, muistelisin , että firen lohko löysä ja jos vaihdelaatikon kaavelin kiristää liian tiukkaan niin 4 pytyn sylinteri menee soikeaksi.
Vode131
GFF
Viestit: 1929
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

On tuossa kyllä bemarin 4.-pytyn leikkaaminen, fiatin kolmella sylinterillä käynti ja kakkospytyn männäntapin puslan kuoleman aiheutuminen jaon hyppäämisestä jo sellainen sotku ettei amatööri enää ymmärrä mistä on kyse. :shock:
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Joo. Kaavelin pultteihin lukitetta ja kevyesti kiinni niin ei vääntäisi lohkoa pilalle.

Meinaakko että laittaisit autoa paaliin vai kuntoon. Aika hintava savotta jos kuntoon laittaa...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2603
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Firen lohkon valun suunnitteluvirhe taisi koskea ihan ensimmäistä massatuotannossa ollutta 999cc koneen valuversiota. Lohkon valuun tuli muutoksia jo heti ensimmäisen vuoden aikana, ja muutenkin lohkon valun disainia on muutettu yllättävän moneen otteeseen rakenteen koko ajan vahvistuen ulkoisesti ja sisäisesti.
Tohdin epäillä että T-jetin ikäisessä moottorissa olisi palattu historiassa noin paljon taaksepäin.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5127
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: BRAVO T-JET 2008 kilkatus

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Vode131 kirjoitti:On tuossa kyllä bemarin 4.-pytyn leikkaaminen, fiatin kolmella sylinterillä käynti ja kakkospytyn männäntapin puslan kuoleman aiheutuminen jaon hyppäämisestä jo sellainen sotku ettei amatööri enää ymmärrä mistä on kyse. :shock:
Joo hiukan sekaisin menee. :?
Vastaa Viestiin