1.2-16v ja 1.4-16v koneiden eroja
1.2-16v ja 1.4-16v koneiden eroja
Moi,
Miten eroaa otsikon mukaiset moottorit, mitä on käytetty bravassa ja stilossa esimerkiksi.
Ovatko identtisiä kaksosia joissa toisessa vain on isompi iskutilavuus vai onko paljon
fyysisiä eroja?
Kiitos.
Miten eroaa otsikon mukaiset moottorit, mitä on käytetty bravassa ja stilossa esimerkiksi.
Ovatko identtisiä kaksosia joissa toisessa vain on isompi iskutilavuus vai onko paljon
fyysisiä eroja?
Kiitos.
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.
Re: 1.2-16v ja 1.4-16v koneiden eroja
En näistä kamalasti tiedä, mutta ainakin mk2 Puntossa on 1.2/16V:ssa erilainen öljypumppu ja apulaitehihnapyörä, kuin Bravx 1.2/16V:ssa. Luulisin, että Stilossa on tämä sama juttu, kuin Puntossa, Bravx:n ollessa ns. "vanhaa sukupolvea".
Jostain ulkomaan datasheeteistä (ja tältä foorumilta) luin parisen vuotta sitten, että 1.4:ssa olisi äkäisemmät nokat, kuin 1.2:ssa. Tai tarkemmin niin, että 1.4:ssa olisi samat nokat, kuin Punto Sportingin 1.2//16V:ssa, jotka ovat eri kuin Bravx:n 1.2/16V.
En tiedä varmaksi, kun en ole kuunaan noita "kireitä" päässyt noihin "laiskoihin" vertaamaan.
Jostain ulkomaan datasheeteistä (ja tältä foorumilta) luin parisen vuotta sitten, että 1.4:ssa olisi äkäisemmät nokat, kuin 1.2:ssa. Tai tarkemmin niin, että 1.4:ssa olisi samat nokat, kuin Punto Sportingin 1.2//16V:ssa, jotka ovat eri kuin Bravx:n 1.2/16V.
En tiedä varmaksi, kun en ole kuunaan noita "kireitä" päässyt noihin "laiskoihin" vertaamaan.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 1.2-16v ja 1.4-16v koneiden eroja
Kiitos vastauksesta. Oon tässä koittanut tutkia pitkin googlea että löytäs niistä mittoja.
Eniten kiinnostaa se, että onko ne fyysisesti samoja kooltaan? Eli ulkoisesti ns samankokosia, iskutilavuudeltaan vaan erilaisia sitten?
Huonosti löytyy netistäkään faktaa aiheesta.
Eniten kiinnostaa se, että onko ne fyysisesti samoja kooltaan? Eli ulkoisesti ns samankokosia, iskutilavuudeltaan vaan erilaisia sitten?
Huonosti löytyy netistäkään faktaa aiheesta.
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.
Re: 1.2-16v ja 1.4-16v koneiden eroja
Taitaa olla ulkoisesti katsoen identtisiä. Merkin tunteva tajuaa korkeintaan jostain moottorikorvakon kiinnityspisteistä tms. paikasta, mutta eikös Stilossakin ole ollut 1.2:sta? Tuolloin ihan identtinen "isolohkon" kanssa ulospäin...
Poraus niissä on erilainen, mutta lohko ulkomitoiltaan lienee sama. Alhaalta katsoen taitaa uudemmissa olla semmoinen tukirauta/"länget" kytkinkopan alapuolen ympäri, joka kiinnittyy molemmin puolin lohkoa. Vanhemmassa Bravx 1.2:ssa se on vain lohkon takapuolella oleva rauta.
Poraus niissä on erilainen, mutta lohko ulkomitoiltaan lienee sama. Alhaalta katsoen taitaa uudemmissa olla semmoinen tukirauta/"länget" kytkinkopan alapuolen ympäri, joka kiinnittyy molemmin puolin lohkoa. Vanhemmassa Bravx 1.2:ssa se on vain lohkon takapuolella oleva rauta.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 1.2-16v ja 1.4-16v koneiden eroja
Kiitokset. Tätä tietoa tässä kaivattiinkin nyt ensi alkuunwellu kirjoitti:Taitaa olla ulkoisesti katsoen identtisiä. Merkin tunteva tajuaa korkeintaan jostain moottorikorvakon kiinnityspisteistä tms. paikasta, mutta eikös Stilossakin ole ollut 1.2:sta? Tuolloin ihan identtinen "isolohkon" kanssa ulospäin...
Poraus niissä on erilainen, mutta lohko ulkomitoiltaan lienee sama. Alhaalta katsoen taitaa uudemmissa olla semmoinen tukirauta/"länget" kytkinkopan alapuolen ympäri, joka kiinnittyy molemmin puolin lohkoa. Vanhemmassa Bravx 1.2:ssa se on vain lohkon takapuolella oleva rauta.
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.
Re: 1.2-16v ja 1.4-16v koneiden eroja
Onko 1.6-16v vielä samaa koneperhettä vai jo eri mosa kokonaan?
Tommi Väyrynen
Fiat 127 Special -81.
Fiat 127 Special -81.
Re: 1.2-16v ja 1.4-16v koneiden eroja
Se on jo jotain aivan muuta.tovayryn kirjoitti:Onko 1.6-16v vielä samaa koneperhettä vai jo eri mosa kokonaan?
Re: 1.2-16v ja 1.4-16v koneiden eroja
Ot
1.6 on kuitenkin ihan ok puhkuva kone ahdettuna.
1.6 on kuitenkin ihan ok puhkuva kone ahdettuna.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: 1.2-16v ja 1.4-16v koneiden eroja
Se oli niin , että tehtaalla tehdyssä ilmastoidussa on erilaine öljypumppu,wellu kirjoitti:En näistä kamalasti tiedä, mutta ainakin mk2 Puntossa on 1.2/16V:ssa erilainen öljypumppu ja apulaitehihnapyörä, kuin Bravx 1.2/16V:ssa. Luulisin, että Stilossa on tämä sama juttu, kuin Puntossa, Bravx:n ollessa ns. "vanhaa sukupolvea".
Jostain ulkomaan datasheeteistä (ja tältä foorumilta) luin parisen vuotta sitten, että 1.4:ssa olisi äkäisemmät nokat, kuin 1.2:ssa. Tai tarkemmin niin, että 1.4:ssa olisi samat nokat, kuin Punto Sportingin 1.2//16V:ssa, jotka ovat eri kuin Bravx:n 1.2/16V.
En tiedä varmaksi, kun en ole kuunaan noita "kireitä" päässyt noihin "laiskoihin" vertaamaan.
Nuo bravat ja bravot taitaa kaikki olla jälki ilmastoituja
Re: 1.2-16v ja 1.4-16v koneiden eroja
Mites se oli tuon BravX:ssä käytetyn 1.2 16V:n kanssa. Jos jakohihna katkeaa, niin osuuko männät venttiileihin ja tulee venttiilisalaattia, vai onko vapaasti pyörivä kuten vanhemmat firet?
Fiat Croma turbo i.e. ja muuta Alfa sekä yksi pahnawagen + pari käyttöautoa
Re: 1.2-16v ja 1.4-16v koneiden eroja
Tulee täystuho. Pahassa tapauksessa (kierroksilla vaihde päällä) menee alakertakin entiseksi.KJS kirjoitti:Mites se oli tuon BravX:ssä käytetyn 1.2 16V:n kanssa. Jos jakohihna katkeaa, niin osuuko männät venttiileihin ja tulee venttiilisalaattia, vai onko vapaasti pyörivä kuten vanhemmat firet?
Minkä huollan, sen korjaan...