Punto ohjaustehostin lakkasi toimimasta

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
hankala
GFF
Viestit: 635
Liittynyt: 16.03.2014 17:06
Paikkakunta: Rymättylä

Re: Punto ohjaustehostin lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja hankala »

kaksi rompparilta ostettua ja yksi itse vanhoista kasattu on käytetty, eikä ole koskaan vaatinut ohjelmointia

Noi rompparilta haetut on siitä harmillisia ku ei voi tietää montako mailia niissä on jäljellä, mut ne on edullisia yleensä
Kaikki on aina vaikeeta!
akyttala
Viestit: 105
Liittynyt: 04.10.2009 22:54
Paikkakunta: Turku

Re: Punto ohjaustehostin lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Noniin, nyt sitten tämä "tyyppivika" on ilmestynyt mun vm. 2004 Puntoon, vaikka mittarissa on vasta reilu 305tkm. Vikavalo syttyy, koodia ei jää. Valo saattaa palaa, vaikka ohjaustehostin toimii, mutta välillä selkeästi tehostin puntoaa pois ja useimmiten korjautuu sammuttamalla auto ja käynnistämällä uudelleen. Veivailin kokeeksi rattia reunasta reunaan ja jossain kohtaa moottori alkoi pitämään aivan julmetonta rutinaa, kuin nestetehostin vajailla öljyillä, mutta sammutuksen jälkeen taas korjautui. Voiko pelkkä moottori olla rikki? Laakerit loppu tms..?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900c -90
fsvaasam
Viestit: 143
Liittynyt: 22.10.2006 01:54

Re: Punto ohjaustehostin lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja fsvaasam »

Samaa vaivaa ollut jo pidempään ja nyt temppuilee tehostin koko ajan 98tkm ajettu -05 punto. Pitääkö koko ohjausakseli irroittaa asentoanturin vaihtoon pöydälle vai riittääkö kun lähtee purkamaan ratista eteen päin ohjausakseli autossa paikallaan?
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Avatar
hankala
GFF
Viestit: 635
Liittynyt: 16.03.2014 17:06
Paikkakunta: Rymättylä

Re: Punto ohjaustehostin lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja hankala »

Valitettavasti koko paketti on otettava pöydälle, mutta se käy kyllä puntossa aika helposti. Vähän muoveja purkaa edestä pois niin pääsee niihin muutamaan kiinnityspulttiin käsiksi, joilla se paketti on kiinni. Myös akselin alapään liitos on sellaisessa paikassa että siihen pääsee käsiksi verrattain helposti.
Kaikki on aina vaikeeta!
Vastaa Viestiin