Ducato vm.07 ajotietokone mykkkä

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
ramppas
Viestit: 3
Liittynyt: 01.07.2018 10:30

Ducato vm.07 ajotietokone mykkkä

Viesti Kirjoittaja ramppas »

Hei.

Nyt alkaa loppumaan iteltä konstit ja usko. Eli kyseessä olisi 2007 ducato, reilun kuukauden ollu matka ja nopeusmittari mykkänä ja samaten trippi ja kulutus arvaaja.
Olen yrittäny ettiä netin syövereistä vinkkiä ja hyviä vinkkejä on paljoltikki, mutta ei semmosia mikkä minua auttais. Olen vaihtanut sulakkeen F11 vaikka oliki ehjä ihan vaan että josko kuitenki, huohottimen vastus on poistettu pelistä vaikka oli ehjä sekin, piirturin olen repiny pois ei autanu, auto on ollu virrattomana yön jos toisenki, ei apua. Ja nyt aloin viimisenä kokeileen tuleeko obd lukijalle tietoa niin ei empä saakkaan yhteyttä autoon, ja arvelin että oma kiinan lukija ei vain toimi niin kävin vielä varmistamassa mätänetin lukijalla tilanteen, ei saa sekään yhteyttä autoon. Voisiko nyt olla kyseessä että joku bittiboksi on sökönä ja jos on niin mikä ja missä päin se sijaitsee?

Isot kiitokset jo valmiiksi sille viisalle henkilölle joka pystyy auttamaan :D
ramppas
Viestit: 3
Liittynyt: 01.07.2018 10:30

Re: Ducato vm.07 ajotietokone mykkkä

Viesti Kirjoittaja ramppas »

Hei vaan allihuuppa.
Nyt alkaa oikeasti usko loppumaan joka saatanan jumalaan.
Käytin autoa paikallisella korjaamolla josta sanottiin että vaihdelaatikossa oleva nopeus anturi sökö, nooh miehän sen sitten vaihdoin, ja kas kummaa ei toimi vieläkään. Sinne meni 400€.
Nyt pitäs sitten saada jostain kyseiseen vehkeeseen sähkökaavio, vähän helpottaisi vian hakua.
Jos joltakin semmonen löytyy niin kiitos tuhannesti.
ramppas
Viestit: 3
Liittynyt: 01.07.2018 10:30

Re: Ducato vm.07 ajotietokone mykkkä

Viesti Kirjoittaja ramppas »

No niin, tilanne on mennyt vähän eteenpäin mutta takasinki on tultu vähintään saman verran.
Eli vaihdoin sen nopeusmittarin anturin, niin se otti päivän pari ja alkoki mittari toimimaan, mutta sivuvaikutuksena tuli se että kun auto on parkissa niin silti mittari pyyhkii likemmäs 180km/h ja kilometrejäki kertyy. No sitä kesti jonku aikaa ja nyt ollaan taas lähtö tilanteessa eli nopeusmittari ei toimi ajossa saati parkissakaan. Nyt ei enään jaksa kiinnostaa kyseinen ongelma,mutta jos jollaki olis edes jotain vinkkiä niin saa sanoa. Tähänki asti vinkit ollu oikein lupaavia :lol:
Ja jos joku tarvii varaosa numeroa sille nopeusanturille voin sen tänne laittaa, kyseistä osaa ei löydy tarvikkeena ainoastaan wetteriltä. Ebaysta saa saman mokkulan yli puolta halvemmalla.
Vastaa Viestiin