Bravo 2008 T-jet – Häiriö CAN-väylässä
Bravo 2008 T-jet – Häiriö CAN-väylässä
Moi!
Braavoon on tullut mystinen vika parkkipolttimoiden kanssa. Näyttö herjaa "Check side light", mutta polttimot on vaihdettu eteen ja taakse monta kertaa. Eikä pala.
Ilmeisesti auton CAN-väylä on tulkinnut parkkien olevan oikassa eikä anna virtaa vasemmalle ollenkaan. Vikakoodiksi tulee U1601, mutta ei resetoidu akun irroittamisella tai OBD-lukijalla.
Lieneekö merkkihuollon paikka? Ulkomailla tuntui olevan yleinen mutta yhtä mysteerinen ongelma.
Onko muilla ollut, tai tietääkö joku jotain gurua joka tämän kanssa osais auttaa? Asun Joensuussa.
Braavoon on tullut mystinen vika parkkipolttimoiden kanssa. Näyttö herjaa "Check side light", mutta polttimot on vaihdettu eteen ja taakse monta kertaa. Eikä pala.
Ilmeisesti auton CAN-väylä on tulkinnut parkkien olevan oikassa eikä anna virtaa vasemmalle ollenkaan. Vikakoodiksi tulee U1601, mutta ei resetoidu akun irroittamisella tai OBD-lukijalla.
Lieneekö merkkihuollon paikka? Ulkomailla tuntui olevan yleinen mutta yhtä mysteerinen ongelma.
Onko muilla ollut, tai tietääkö joku jotain gurua joka tämän kanssa osais auttaa? Asun Joensuussa.
Re: Bravo 2008 T-jet – Häiriö CAN-väylässä
Miten kilpivalot, onko ne ehyet?
Onhan parkkivalot ja kilpivalot 5-wattiset, eikä esim 4 wattiset?
Onhan parkkivalot ja kilpivalot 5-wattiset, eikä esim 4 wattiset?
Re: Bravo 2008 T-jet – Häiriö CAN-väylässä
Rekisterikilven rikkinäiset polttimot ilmoittavat vian eri tekstillä. En kyllä muista mitä silloin luki.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Bravo 2008 T-jet – Häiriö CAN-väylässä
Johtosarjavika tai sitten jokin "purkkivika". Vian paikallistaminen olisi kohtuu helppoa jos olisi kytkentäkaavio ja 10 h aikaa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Bravo 2008 T-jet – Häiriö CAN-väylässä
Kiitos vastauksista!
Kaikki on nyt yritetty ja jokainen polttimo on vaihdeltu. Käytin akkua irti joka kokeilun välissä, ja koetin nollata tuota U1601-koodia. Parkeissa ja kilvenvaloissa on nyt 100% 5W polttimot paikoillaan, mutta ei
Käytän huomenna teltta-autossa tutkimuksissa. Laitan tänne tuloksista..
Kaikki on nyt yritetty ja jokainen polttimo on vaihdeltu. Käytin akkua irti joka kokeilun välissä, ja koetin nollata tuota U1601-koodia. Parkeissa ja kilvenvaloissa on nyt 100% 5W polttimot paikoillaan, mutta ei
Käytän huomenna teltta-autossa tutkimuksissa. Laitan tänne tuloksista..
Re: Bravo 2008 T-jet – Häiriö CAN-väylässä
Anteeksi maalaisuuteni, mutta miksi hakea vikaa polttimoista, kun auto kertoo väyläongelmasta?
Bravoa tuntematta en haluaisi arvailla kovin yksityiskohtaisesti, mutta kori-ECUn suunnallahan tuon vian luulisi olevan. Toimivatko kaikki muut korin sähköt - muut valot, ikkunat, keskuslukitus? Pääseekö kori-ECUn liittimeen helposti käsiksi, vai onko se piilotettu johonkin sulakerasian taakse? Sieltä voisi haeskelle katkeamisen rajamailla keikkuvia johtoja tai vaikka vain puhdistaa liittimen, ellei parempaa keksi.
Bravoa tuntematta en haluaisi arvailla kovin yksityiskohtaisesti, mutta kori-ECUn suunnallahan tuon vian luulisi olevan. Toimivatko kaikki muut korin sähköt - muut valot, ikkunat, keskuslukitus? Pääseekö kori-ECUn liittimeen helposti käsiksi, vai onko se piilotettu johonkin sulakerasian taakse? Sieltä voisi haeskelle katkeamisen rajamailla keikkuvia johtoja tai vaikka vain puhdistaa liittimen, ellei parempaa keksi.
Re: Bravo 2008 T-jet – Häiriö CAN-väylässä
Noniin!
Delta-autossa liitettiin auto tietokoneeseen ja kun yhteys saatiin pelaamaan, Fiiu ilmotti pipiä olevan vähän joka sähkölaitteessa. Kone keräsi n. 20 eri väyläherjaa. Mittarit, radio, jarrut..
Ilmeisesti vika olisi ollut silloin nimenomaan CAN-väylässä tai korinohjausyksikössä. Laskutti vaan testerissä käytöstä ja suositteli käymään auton kaikki johdot ja korinohjausyksikön läpi hapettumien varalta
Aikani puhdistelin liittimiä, vaikka kaikki näytti puhtaalta, kunnes tajusin tietyn säännön häiriön synnyssä. Kun akun liitti takaisin, herja tuli vasta kun parkit laittoi päälle.
Mietin, jos se ei ole polttimo niin mikä valoihin liittyvä yksikkö se muuten voi olla..
Vika löytyi takakontin paneelin alta, vetokoukun johtosarjasta joka oli jäänyt joskus puristuksiin koria vasten. Eristin kesineen johtosarjan uudelleen.
"Vika" paikannettu ja huolet ohi!
Delta-autossa liitettiin auto tietokoneeseen ja kun yhteys saatiin pelaamaan, Fiiu ilmotti pipiä olevan vähän joka sähkölaitteessa. Kone keräsi n. 20 eri väyläherjaa. Mittarit, radio, jarrut..
Ilmeisesti vika olisi ollut silloin nimenomaan CAN-väylässä tai korinohjausyksikössä. Laskutti vaan testerissä käytöstä ja suositteli käymään auton kaikki johdot ja korinohjausyksikön läpi hapettumien varalta
Aikani puhdistelin liittimiä, vaikka kaikki näytti puhtaalta, kunnes tajusin tietyn säännön häiriön synnyssä. Kun akun liitti takaisin, herja tuli vasta kun parkit laittoi päälle.
Mietin, jos se ei ole polttimo niin mikä valoihin liittyvä yksikkö se muuten voi olla..
Vika löytyi takakontin paneelin alta, vetokoukun johtosarjasta joka oli jäänyt joskus puristuksiin koria vasten. Eristin kesineen johtosarjan uudelleen.
"Vika" paikannettu ja huolet ohi!