Sivu 2/3

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 23.06.2018 20:26
Kirjoittaja Luigi
Niin, ja varmistaisin suuttimien mallin.

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 23.06.2018 21:23
Kirjoittaja Napalaikka
Niin se unehtu mainita, että tänään b-paine mittaria seuraillessa on se näyttäny karvan yli 2 kiloa tyhjäkäynnillä. Nousee kolmeen kun kaasua kädellä nopsaan painaa. Eli ilmeisesti se paine on säädetty sinne 3 kilon tietämille. Eli ei niin kaukana vakiosta. (Eikös se L jetillä ollu 3 kiloa..?)

Täytyy huomenna tarkistaa ne suuttimien numerot.

Tuntuisi vaan oudolta että olisi suuttumista kiinni että yhtä äkkiä käynti muuttuu kuin katkaisijasta kääntämällä.

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 24.06.2018 22:11
Kirjoittaja Napalaikka
Päivän saldo.

Jarruputki edelleen poikki. Ja unohdin tarkistaa suuttimien numerot.

Uuno kirjallisuus tuli kaivettua esiin arkiston kätköistä, joten kai sitä vois vaikka huomenna hiukan mittailla sähköjä.

Tänään uuno on suostunut käymään siedettävästi ainoastaan johto irti lämpöanturista.

Eipä juuri edistystä tänään.. Mutta tuli haettua varastosta alumiiniset pulttikaaret tontille, sekä grillattua :D

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 01.07.2018 20:55
Kirjoittaja Napalaikka
Päivän.. Eh.. Viikon saldo.

Jarruputki edelleen poikki.

Suuttimien numerot tarkistettu, 708 loppuiset, jonkun nettilistan mukaan t.i.e:n alkuperäsiä.

Tässä viikon mittaan mittaillu sähköjä ja aina vain hämmentyneempi olo..
Kunnes tänään tajusin mitata jotain niin yksinkertasta ku akun jännitettä suoraan navoista.
Himskatin mittari näyttää puutaheinää. Näyttää välillä 15,9v ja välillä 17,1v kun on kytkettynä akkuun jossa 13,7v. Eli mihinkään mitä olen viikkoon mitannu ei voi luottaa. Ihmettelinkin että miksi ohmi mittauksissa lukema vaihtelee koko ajan.
Testasin mittaria vielä toisenkin auton akkuun. Varastosta kaivelin toisen yleismittarin jolla saa alottaa mittailut alusta uusiksi..

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 07.07.2018 12:30
Kirjoittaja Napalaikka
Viikko menikin sitten karvanvaille 10 tunnin työpäiviä vetäessä.

Joten tämän aamun saldo toimivan yleismittarin kanssa.
Kaikki muut sytkäpuolen arvot on hehtaarilla paitti puolan toisiopuolen arvo oli liki 34 mega oomia.
Nyt sitten miettimään että mistähän hitosta löydän puolan. Joko vakion, tai vastaavan. Tai sitten kattelen jonku kisapuolan.. Ideoita?

Niin, ja se jarruputki on edelleen poikki..

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 07.07.2018 14:12
Kirjoittaja wellu
Minkäslainen orkkispuola on Tuunossa?

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 07.07.2018 17:23
Kirjoittaja Napalaikka
Tommonen perus viiatin puolan näköinen. Kuiva, neljä latta liitintä, kaksi per puoli.

Aika pitkälti saman näköinen kuin tässä vv:n kuvassa
Kuva

Liekö sitten vastaavaa puolaa muissakin perus fiiuissa. Motonetillä ei ainakaan turbolla hakiessa ollu.

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 07.07.2018 17:36
Kirjoittaja wellu
Tommosia nähnyt aina välillä milloin missäkin.

Onko korvaaminen normaalilla sylinterimallin puolalla vaihtoehto? Niitä ainakin löytyy jokapaikasta ja on virivaihtoehtoakin.

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 07.07.2018 19:05
Kirjoittaja stella
Eikhän siihen saa pelaamaan ihan sellasen pyöreän puolan (kärjettömälle sytytysjärjestelmälle tarkoitetun).....Niitä taitaa saada ihan motonetistäkin ;)

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 07.07.2018 20:13
Kirjoittaja Napalaikka
Mahtaiskohan jostain blaster puolasta olla vastaavaa hyötyä.. Yhteensopivuus kun pitäs olla aika universaali kärjettömiin, ja etuvastuksella kärjelliseenkin..

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 07.07.2018 20:15
Kirjoittaja wellu
Napalaikka kirjoitti:Mahtaiskohan jostain blaster puolasta olla vastaavaa hyötyä.. Yhteensopivuus kun pitäs olla aika universaali kärjettömiin, ja etuvastuksella kärjelliseenkin..
En tietä, mutta ittellä vääränmerkkisessä MSD Blaster2. Kärjetön/elektronisesti ohjattu sytkä ja ostin blasterin, koska oli orkkispuolaa halvempi, sekä auto käy wiinalla (vaatii kipinätehoa).

Toistaiseksi ei moitittavaa ja US-partsin aspa ihan täyden kympin arvoinen.

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 09.07.2018 08:28
Kirjoittaja Eejii
Turbon orkkispuola on Marellin AEI500B. Itse puola on ihan samannäköinen kuin tuo Motonetin puola, jossa lukee ei-turbo. Päällepäin ainut ero on tuo kiinnityslaippa, jonka tilalla Turbossa on jäähdytysripa. Tuon kiinnityslaipan irroittamalla se käy suoraan jäähdytysripaan ja luultavasti toimii myös. Vai tietääkö joku onko turbossa jotenkin tehokkaampi tms? Mulla on tuommoinen Motonetin puola tallissa, mutta en ole kokeillut.

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 12.07.2018 17:50
Kirjoittaja Ippe
Napalaikka kirjoitti:Niin se unehtu mainita, että tänään b-paine mittaria seuraillessa on se näyttäny karvan yli 2 kiloa tyhjäkäynnillä. Nousee kolmeen kun kaasua kädellä nopsaan painaa. Eli ilmeisesti se paine on säädetty sinne 3 kilon tietämille. Eli ei niin kaukana vakiosta. (Eikös se L jetillä ollu 3 kiloa..?)

Täytyy huomenna tarkistaa ne suuttimien numerot.

Tuntuisi vaan oudolta että olisi suuttumista kiinni että yhtä äkkiä käynti muuttuu kuin katkaisijasta kääntämällä.
Saako bensanpainemittari vertailupaineen ulkoilmasta?

Bensanpaineen pitäisi olla kaiketi 3bar yli imusarjan paineen, eli tuo vaikuttaisi kaikin puolin järkevältä.

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 13.07.2018 11:02
Kirjoittaja vvieri
Nimenomaan noin, eli suuttimen yli on se vakiopaine. Koska imusarjassa on tyhjäkäynnillä alipaine, niin mittari näyttää tietysti sen verran pienempää arvoa.

Ei noissa puolissa kovin mainittavia eroja ole. Harvoin on kyllä rikkinäisiä noissa tullut vastaan mutta onhan se käämikatkos aina mahdollinen.
Tilalle käynee mikä vain kärjettömän puola jossa ensiön resistanssi on 0,5...1 ohmia (huomioi näitä pieniä resistansseja mitatessa yleismittarin johtojen resistanssi).

Periaatteessa tuollainen epoksieristeinen puola on luotettavampi ja tehokkaampi kuin perinteisen mallinen öljyeristeinen pötti...

Re: Uno t.i.e. käy huonosti

Lähetetty: 13.07.2018 17:44
Kirjoittaja väisänen
Napalaikka kirjoitti:Viikko menikin sitten karvanvaille 10 tunnin työpäiviä vetäessä.
Eikös se ole hyvä että töitä. Tuohan on lepokoti meininkiä :mrgreen:
Näihin kelpaa mikä tahansa puolanpaska firepiltin uunosta. Viimeisessä urpouunissa mulla oli 91 vuotisen piltin puola.
Uudemmassa on moninapaliitin ja saa siistimmän asennuksenkin. Tuning puolista ei ole apua. Kipuna lyö tulpalla oli se sohlon padan paine vaikka mitä. Nää ei oo mitään hondan tai kolsvaagenin kopioita vaan magneti marellia :mrgreen: