Napalaikka kirjoitti:Viikko menikin sitten karvanvaille 10 tunnin työpäiviä vetäessä.
Eikös se ole hyvä että töitä. Tuohan on lepokoti meininkiä
Näihin kelpaa mikä tahansa puolanpaska firepiltin uunosta. Viimeisessä urpouunissa mulla oli 91 vuotisen piltin puola.
Uudemmassa on moninapaliitin ja saa siistimmän asennuksenkin. Tuning puolista ei ole apua. Kipuna lyö tulpalla oli se sohlon padan paine vaikka mitä. Nää ei oo mitään hondan tai kolsvaagenin kopioita vaan magneti marellia
Höp höp , kuka menee huomennakin töihin ??
Joo mulla päätti kipuna loppua kesken urbo tuunossa , mut tilanne korjaantui kun vedin laturilta releenkautta paksulla 6mm2 johdolla virran puolalle.
Puolan ja sykäkiven välisen johdoin vaihdoin paksumpaan 6mm 2 piuhaan ja kiven maadoitukseen vedin kanteen myös 6mm2 pihalla.
Alkoi kipuna riittämään.
Tänään on tilipäivä, joten nappaan tänään puolan varaosa kioskista.
Tilasin myös teräspunos vahvistetut jarruletkut, koko sarjan.
Samoten uusi mittarillinen b-paineen säädin. Kun en oikein luota siihen nykyiseen kötöstykseen.
Mutta mutta, samalla kun vaihdan jarruletkut. Haluaisin vaihtaa jarruputketkin..
Mutta, trumbolle olevia putkia eiole oikeen missään sarjana. Niinpä kysymys kuuluukin..
Että minkä mallin mukaan pitäisi putket tilata?
Motonetissä on vaihtoehtoja 45, 55, 60S ja 70..
Vai pitäisikö vain valita jokaisesta ne pisimmät että riittää varmasti..
Itse taisin juurikin ottaa ne pisimmät. Jonkun taisin lyhennellä itse. Tietty jos ottaa vanhat irti niin voi mittailla. Jarrupaineensäädin kannattaa vaihtaa samalla. Siinä taitaa olla putket pahiten ruosteessa. Ei maksa paljoa ja on mukavampi laittaa putket kiinni uuteen.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Otin kaikki putket pisimmät mitä motonet listasi uunoihin, paitsi edestä taakse vievä pitkäputki, niitä ei hyllyssä ollu vaikka saldoa oli. Tilalle oti jonkun toisen auton vastaavan, 30cm pidempänä.
Pitäsköhän investoida putken pään muotoilu pihteihin..
Ei sitten ollu suoraan sopivaa puolaa varaosa kiskassa, enkä jaksanu tilaamaan ruveta, niin otin jonku kutos koneisen mersun puolan. Ruuvattavat liittimet, pysyy ainakin johdot kiinni. Komiaa kipinää iskee. Paljon parempaa kuin entinen. Tuolla sai auton käyntiin taasen, mutta käy yhtä huonosti kuin aloitus tilanteessa. Edelleenkin pitää vetää lämpö anturin johto irti että kävisi edes vähän paremmin.. Siis nimen omaan sen anturin joka on termostaatti kotelossa kannen päätyssä.
Tekisi mieli repiä kaikki johdot pois konehuoneesta ja korvata jollain simppelilla ohjauksella.. Vaikka Ecumaster DET3 piggybackillä.. Ei olis ainakaan hinnan kiroissa. Oikeastaan mikä vaan menis jos löytyis yhtä edullinen vaikka käytettynä.. Pääsis samalla eroon läppä mallisesta ilmamäärämittarista.
Noh, toistaiseksi tällä mennään.. Täytyy jatkaa yleis mittari jumppaa.
Mieles kävi myös, että pitäsköhän käyttää suuttimet irti, jos ne vuotaa.. Tai sitten se käy niin paksulla kun on tuo lämpöanturin johto irti..
Lämpöanturi on siis vaihdettu, mutta silti johdon irrottamisella on reipas vaikutus... Onko tutkittu anturin johdotus, että on kunnossa, ja ei ole lisäilty jotain vastusta virittelymielessä? Onko mitattu anturin näyttämä suoraan ecun liittimestä?