Uno t.i.e. käy huonosti
Re: Uno t.i.e. käy huonosti
Niin, ja varmistaisin suuttimien mallin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: 24.01.2003 20:57
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Uno t.i.e. käy huonosti
Niin se unehtu mainita, että tänään b-paine mittaria seuraillessa on se näyttäny karvan yli 2 kiloa tyhjäkäynnillä. Nousee kolmeen kun kaasua kädellä nopsaan painaa. Eli ilmeisesti se paine on säädetty sinne 3 kilon tietämille. Eli ei niin kaukana vakiosta. (Eikös se L jetillä ollu 3 kiloa..?)
Täytyy huomenna tarkistaa ne suuttimien numerot.
Tuntuisi vaan oudolta että olisi suuttumista kiinni että yhtä äkkiä käynti muuttuu kuin katkaisijasta kääntämällä.
Täytyy huomenna tarkistaa ne suuttimien numerot.
Tuntuisi vaan oudolta että olisi suuttumista kiinni että yhtä äkkiä käynti muuttuu kuin katkaisijasta kääntämällä.
Voin toki olla väärässäkin...
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: 24.01.2003 20:57
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Uno t.i.e. käy huonosti
Päivän saldo.
Jarruputki edelleen poikki. Ja unohdin tarkistaa suuttimien numerot.
Uuno kirjallisuus tuli kaivettua esiin arkiston kätköistä, joten kai sitä vois vaikka huomenna hiukan mittailla sähköjä.
Tänään uuno on suostunut käymään siedettävästi ainoastaan johto irti lämpöanturista.
Eipä juuri edistystä tänään.. Mutta tuli haettua varastosta alumiiniset pulttikaaret tontille, sekä grillattua
Jarruputki edelleen poikki. Ja unohdin tarkistaa suuttimien numerot.
Uuno kirjallisuus tuli kaivettua esiin arkiston kätköistä, joten kai sitä vois vaikka huomenna hiukan mittailla sähköjä.
Tänään uuno on suostunut käymään siedettävästi ainoastaan johto irti lämpöanturista.
Eipä juuri edistystä tänään.. Mutta tuli haettua varastosta alumiiniset pulttikaaret tontille, sekä grillattua
Voin toki olla väärässäkin...
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: 24.01.2003 20:57
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Uno t.i.e. käy huonosti
Päivän.. Eh.. Viikon saldo.
Jarruputki edelleen poikki.
Suuttimien numerot tarkistettu, 708 loppuiset, jonkun nettilistan mukaan t.i.e:n alkuperäsiä.
Tässä viikon mittaan mittaillu sähköjä ja aina vain hämmentyneempi olo..
Kunnes tänään tajusin mitata jotain niin yksinkertasta ku akun jännitettä suoraan navoista.
Himskatin mittari näyttää puutaheinää. Näyttää välillä 15,9v ja välillä 17,1v kun on kytkettynä akkuun jossa 13,7v. Eli mihinkään mitä olen viikkoon mitannu ei voi luottaa. Ihmettelinkin että miksi ohmi mittauksissa lukema vaihtelee koko ajan.
Testasin mittaria vielä toisenkin auton akkuun. Varastosta kaivelin toisen yleismittarin jolla saa alottaa mittailut alusta uusiksi..
Jarruputki edelleen poikki.
Suuttimien numerot tarkistettu, 708 loppuiset, jonkun nettilistan mukaan t.i.e:n alkuperäsiä.
Tässä viikon mittaan mittaillu sähköjä ja aina vain hämmentyneempi olo..
Kunnes tänään tajusin mitata jotain niin yksinkertasta ku akun jännitettä suoraan navoista.
Himskatin mittari näyttää puutaheinää. Näyttää välillä 15,9v ja välillä 17,1v kun on kytkettynä akkuun jossa 13,7v. Eli mihinkään mitä olen viikkoon mitannu ei voi luottaa. Ihmettelinkin että miksi ohmi mittauksissa lukema vaihtelee koko ajan.
Testasin mittaria vielä toisenkin auton akkuun. Varastosta kaivelin toisen yleismittarin jolla saa alottaa mittailut alusta uusiksi..
Voin toki olla väärässäkin...
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: 24.01.2003 20:57
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Uno t.i.e. käy huonosti
Viikko menikin sitten karvanvaille 10 tunnin työpäiviä vetäessä.
Joten tämän aamun saldo toimivan yleismittarin kanssa.
Kaikki muut sytkäpuolen arvot on hehtaarilla paitti puolan toisiopuolen arvo oli liki 34 mega oomia.
Nyt sitten miettimään että mistähän hitosta löydän puolan. Joko vakion, tai vastaavan. Tai sitten kattelen jonku kisapuolan.. Ideoita?
Niin, ja se jarruputki on edelleen poikki..
Joten tämän aamun saldo toimivan yleismittarin kanssa.
Kaikki muut sytkäpuolen arvot on hehtaarilla paitti puolan toisiopuolen arvo oli liki 34 mega oomia.
Nyt sitten miettimään että mistähän hitosta löydän puolan. Joko vakion, tai vastaavan. Tai sitten kattelen jonku kisapuolan.. Ideoita?
Niin, ja se jarruputki on edelleen poikki..
Voin toki olla väärässäkin...
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: 24.01.2003 20:57
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Uno t.i.e. käy huonosti
Tommonen perus viiatin puolan näköinen. Kuiva, neljä latta liitintä, kaksi per puoli.
Aika pitkälti saman näköinen kuin tässä vv:n kuvassa
Liekö sitten vastaavaa puolaa muissakin perus fiiuissa. Motonetillä ei ainakaan turbolla hakiessa ollu.
Aika pitkälti saman näköinen kuin tässä vv:n kuvassa
Liekö sitten vastaavaa puolaa muissakin perus fiiuissa. Motonetillä ei ainakaan turbolla hakiessa ollu.
Voin toki olla väärässäkin...
Re: Uno t.i.e. käy huonosti
Tommosia nähnyt aina välillä milloin missäkin.
Onko korvaaminen normaalilla sylinterimallin puolalla vaihtoehto? Niitä ainakin löytyy jokapaikasta ja on virivaihtoehtoakin.
Onko korvaaminen normaalilla sylinterimallin puolalla vaihtoehto? Niitä ainakin löytyy jokapaikasta ja on virivaihtoehtoakin.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Uno t.i.e. käy huonosti
Eikhän siihen saa pelaamaan ihan sellasen pyöreän puolan (kärjettömälle sytytysjärjestelmälle tarkoitetun).....Niitä taitaa saada ihan motonetistäkin
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: 24.01.2003 20:57
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Uno t.i.e. käy huonosti
Mahtaiskohan jostain blaster puolasta olla vastaavaa hyötyä.. Yhteensopivuus kun pitäs olla aika universaali kärjettömiin, ja etuvastuksella kärjelliseenkin..
Voin toki olla väärässäkin...
Re: Uno t.i.e. käy huonosti
En tietä, mutta ittellä vääränmerkkisessä MSD Blaster2. Kärjetön/elektronisesti ohjattu sytkä ja ostin blasterin, koska oli orkkispuolaa halvempi, sekä auto käy wiinalla (vaatii kipinätehoa).Napalaikka kirjoitti:Mahtaiskohan jostain blaster puolasta olla vastaavaa hyötyä.. Yhteensopivuus kun pitäs olla aika universaali kärjettömiin, ja etuvastuksella kärjelliseenkin..
Toistaiseksi ei moitittavaa ja US-partsin aspa ihan täyden kympin arvoinen.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Uno t.i.e. käy huonosti
Turbon orkkispuola on Marellin AEI500B. Itse puola on ihan samannäköinen kuin tuo Motonetin puola, jossa lukee ei-turbo. Päällepäin ainut ero on tuo kiinnityslaippa, jonka tilalla Turbossa on jäähdytysripa. Tuon kiinnityslaipan irroittamalla se käy suoraan jäähdytysripaan ja luultavasti toimii myös. Vai tietääkö joku onko turbossa jotenkin tehokkaampi tms? Mulla on tuommoinen Motonetin puola tallissa, mutta en ole kokeillut.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Uno t.i.e. käy huonosti
Saako bensanpainemittari vertailupaineen ulkoilmasta?Napalaikka kirjoitti:Niin se unehtu mainita, että tänään b-paine mittaria seuraillessa on se näyttäny karvan yli 2 kiloa tyhjäkäynnillä. Nousee kolmeen kun kaasua kädellä nopsaan painaa. Eli ilmeisesti se paine on säädetty sinne 3 kilon tietämille. Eli ei niin kaukana vakiosta. (Eikös se L jetillä ollu 3 kiloa..?)
Täytyy huomenna tarkistaa ne suuttimien numerot.
Tuntuisi vaan oudolta että olisi suuttumista kiinni että yhtä äkkiä käynti muuttuu kuin katkaisijasta kääntämällä.
Bensanpaineen pitäisi olla kaiketi 3bar yli imusarjan paineen, eli tuo vaikuttaisi kaikin puolin järkevältä.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: Uno t.i.e. käy huonosti
Nimenomaan noin, eli suuttimen yli on se vakiopaine. Koska imusarjassa on tyhjäkäynnillä alipaine, niin mittari näyttää tietysti sen verran pienempää arvoa.
Ei noissa puolissa kovin mainittavia eroja ole. Harvoin on kyllä rikkinäisiä noissa tullut vastaan mutta onhan se käämikatkos aina mahdollinen.
Tilalle käynee mikä vain kärjettömän puola jossa ensiön resistanssi on 0,5...1 ohmia (huomioi näitä pieniä resistansseja mitatessa yleismittarin johtojen resistanssi).
Periaatteessa tuollainen epoksieristeinen puola on luotettavampi ja tehokkaampi kuin perinteisen mallinen öljyeristeinen pötti...
Ei noissa puolissa kovin mainittavia eroja ole. Harvoin on kyllä rikkinäisiä noissa tullut vastaan mutta onhan se käämikatkos aina mahdollinen.
Tilalle käynee mikä vain kärjettömän puola jossa ensiön resistanssi on 0,5...1 ohmia (huomioi näitä pieniä resistansseja mitatessa yleismittarin johtojen resistanssi).
Periaatteessa tuollainen epoksieristeinen puola on luotettavampi ja tehokkaampi kuin perinteisen mallinen öljyeristeinen pötti...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Uno t.i.e. käy huonosti
Eikös se ole hyvä että töitä. Tuohan on lepokoti meininkiäNapalaikka kirjoitti:Viikko menikin sitten karvanvaille 10 tunnin työpäiviä vetäessä.
Näihin kelpaa mikä tahansa puolanpaska firepiltin uunosta. Viimeisessä urpouunissa mulla oli 91 vuotisen piltin puola.
Uudemmassa on moninapaliitin ja saa siistimmän asennuksenkin. Tuning puolista ei ole apua. Kipuna lyö tulpalla oli se sohlon padan paine vaikka mitä. Nää ei oo mitään hondan tai kolsvaagenin kopioita vaan magneti marellia
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.