1242cc ykspisteruiskuna ja seokset seilaa

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
Jimi
Viestit: 510
Liittynyt: 26.06.2003 07:24
Paikkakunta: Seinäjoki / Panttila
Viesti:

Re: 1242cc ykspisteruiskuna ja seokset seilaa

Viesti Kirjoittaja Jimi »

Exällä on -99 vapari-Impreza, jolla on ilman mitään muutoksia viime syksystä saakka ajettu noin 15000km 40-75% viina/bensa-seoksella kelistä riippuen ilman ongelmia. Aluksi sitä piti tosiaan sopeuttaa, mutta parin tankkauksen jälkeen se rupes pelaamaan ihan ok. Nyt kesällä varmaan vois kokeilla pelkkää viinaa.

Siinä ei suuttimetkaan tunnu loppuvan, ainakaan noilla käytetyillä seossuhteilla, mutta tuo on 85kW ja siinä on valmiiksi samat suuttimet kuin 92kW;ssa, eli siinä on varmaan sopivasti reserviä tuotossa.
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
Kuva

http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 1242cc ykspisteruiskuna ja seokset seilaa

Viesti Kirjoittaja wellu »

Juu jos tuotto riittää, niin loput on sitten puhtaasti ruiskun ohjelmoinnista kiinni (kuinka kranttu on anturimuutoksille, lambdan korjausikkuna).

Noistakin kun jaksaisi/pystyisi, niin kaivaisi koodista tarvittavat muutokset esille. Nykyään tuntuu olevan melkein ruisku kuin ruisku, niin jollain härvelillä pääsee sisälle. Esimerkiksi Boscheja pääsee ainakin käpistelemään Ostrich + TunerPRO viritelmällä. Tuo suutinkoon muutos kun todennäköisesti on juuri joku yksi kartta/arvo koodissa, jota muuttamalla ruisku "älyää" muuttuneen suuttimen koon, eikä yritä epätoivoisesti korjata pieniä virheitä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: 1242cc ykspisteruiskuna ja seokset seilaa

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Välispiikki :oops:
Mullahan oli 1.6 marea ja se meni aika ok 100% e85 litkulla ilman mitään muutoksia. kylmäkäynnistyksessä oli lämpötilaanturin kaverina säätöpotikka. Se oli iaween ruutalla ja obd halpiskapulalla luettavissa. Sitä kiusasin vajailla kilon ahdoillakin mutta se vaati jo tupla isommat suuttimet. Että ei se aina niin nöpönuukkelia ole.
Mitään sillä ei kyllä säästänyt bensakuluissa toki kone säästyi nakutukselta ja sai tehojakin irti.

Mä en tästä monojetistä tiiä mutta eikö sillä multiekuskanilla tai mikäkö lienee tästäkin näe että paljonko on lambaadakorjaus. Se on näpsäkkä parameetri.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: 1242cc ykspisteruiskuna ja seokset seilaa

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Suuttimen käämin latenssi voi tehdä sitten kiusaa pienemmillä tuotoilla. Mareassa bossit työnsi hitosti enempi bensaa joutokäynnille ja pienelle kuormalle mitä kokonsa puolesta olisi pitänyt. Siinä ei oikein meinannut auttaa bensapaineensäädinkään.
Itseasiassa kaikissa mun härveleissä olen tämän huomannut.
Mega taitaa kysellä nämäkin arvot joten uskoisin että Jimillä asia tiedossa mutta kunhan nyt mainitsen.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin