Fiat Uno 999cc mysteeri sähköt ei toimi
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 28.09.2014 22:52
Fiat Uno 999cc mysteeri sähköt ei toimi
Moi
ostin viime syksynä 999 moottorin, jossa oli kaasutin kiinni. Talven aikana kunnostin ko moottorin ja laitoin paikoilleen. Kaasutin tuli ruisku omasta 1990 999cc Unosta. Remontin yhteydessä puhdistin ja maalasin konehuoneen eli kaikki sähköliittiminet olivat irti.
Tämän hetken tilanne: kun akun laittaa kiinni niin ainoa mikä toimii on auton sisävalo. Eli ei starttaa eikä tule mitään muuta valoa.
Yksi mysteeri kaapeli joka ei ole vielä kiinni, tuollainen akun lähellä ollut vihreä kaapeli. Mikä on se funktio, missä se on kiinni? Siitä on kuva. Olisiko siinä syy ettei toimi?
Toinen mysteeri on kaksi kaapelia, ilmeisesti maadoituskaapelit. Kuuluvatko nämä imusarjan kiinnityspultteihin? Nuo johdot tulevat pelkääjän puolella olevassa johtosarjassa. Kuva.
Kolmas mysteeri on tuo anturi, joka varmaan mittaa veden lämmön. Tuo on otettu irti ie moottorista, mutta 'uudessa' lohkossa on kierre isompi. Vanhassa lohkossa sitä ei ollut. Mistähän saisi sopivan 'isommalla' kierteelle tilalle? Joku yleisanturi käy. Kuva.
t Vesa
ostin viime syksynä 999 moottorin, jossa oli kaasutin kiinni. Talven aikana kunnostin ko moottorin ja laitoin paikoilleen. Kaasutin tuli ruisku omasta 1990 999cc Unosta. Remontin yhteydessä puhdistin ja maalasin konehuoneen eli kaikki sähköliittiminet olivat irti.
Tämän hetken tilanne: kun akun laittaa kiinni niin ainoa mikä toimii on auton sisävalo. Eli ei starttaa eikä tule mitään muuta valoa.
Yksi mysteeri kaapeli joka ei ole vielä kiinni, tuollainen akun lähellä ollut vihreä kaapeli. Mikä on se funktio, missä se on kiinni? Siitä on kuva. Olisiko siinä syy ettei toimi?
Toinen mysteeri on kaksi kaapelia, ilmeisesti maadoituskaapelit. Kuuluvatko nämä imusarjan kiinnityspultteihin? Nuo johdot tulevat pelkääjän puolella olevassa johtosarjassa. Kuva.
Kolmas mysteeri on tuo anturi, joka varmaan mittaa veden lämmön. Tuo on otettu irti ie moottorista, mutta 'uudessa' lohkossa on kierre isompi. Vanhassa lohkossa sitä ei ollut. Mistähän saisi sopivan 'isommalla' kierteelle tilalle? Joku yleisanturi käy. Kuva.
t Vesa
- Liitteet
-
- 20180615_082304.jpg (97.01 KiB) Katsottu 3223 kertaa
-
- 20180614_210633.jpg (116.53 KiB) Katsottu 3223 kertaa
-
- 20180522_195616.jpg (163.88 KiB) Katsottu 3223 kertaa
Re: Fiat Uno 999cc mysteeri sähköt ei toimi
Eikös tuo punainen/vihreä kaapeli tule startin solenoidiin kiinni? vihreäkuorinen mennee solenoidilta laturin B+ liittimeen. Näin yleisarvauksena.
Ja akun miinus pitää luonnollisesti olla sekä korissa että moottorissa kiinni
Ja akun miinus pitää luonnollisesti olla sekä korissa että moottorissa kiinni
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat Uno 999cc mysteeri sähköt ei toimi
Ja lämpötila-anturit pitäisi olla kaikissa M16 kierteellä. Kai, ainakin minun listalla, tosin se ei ole kaiken kattava.
Ja ne on sylinterikannessa jossain ylhäällä tai jossain vesiletkulähdössä, ylipäätään moottorin yläosissa. ei moottorin lohkossa elikkä alakerrassa.
Ja ne on sylinterikannessa jossain ylhäällä tai jossain vesiletkulähdössä, ylipäätään moottorin yläosissa. ei moottorin lohkossa elikkä alakerrassa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Fiat Uno 999cc mysteeri sähköt ei toimi
Kannen lämpötila-antureita on kahta eri kierrettä. En muista enää, että missä autoissa nuo eri koot olivat.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 28.09.2014 22:52
Re: Fiat Uno 999cc mysteeri sähköt ei toimi
Punainen kaapeli on menee akun + ja siitä starttiin kiinni. Tuo vihreä kaapeli on mysteeri, on muista minne se tarkalleen meni. Vihreä on lyhyempi kaapeli kuin punainen, eli pitkälle se ei voi mennä.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 28.09.2014 22:52
Re: Fiat Uno 999cc mysteeri sähköt ei toimi
Vihreälle löytyi reitti kiitos! Laitan tänne viestiä kun sähköt toimii!
Re: Fiat Uno 999cc mysteeri sähköt ei toimi
Valvonta-anturit eli ne joita ruisku käyttää on M12 kierteellä. Mittaristolle tietoa menee M16 kierteisellä anturilla.
Tämä ei mitään absoluuttista faktaa, mutta pikatutkinnalla selvitettyä. Jos on ruisku, niin se tarvinnee tuon M12 kierteisen oman valvonta-anturin? Ja mittaristolle omansa? Joissain uudemmissa nuo on yhdistetty samaan anturiin ja 2000-luvulla ei ole kuin yksi anturi, mutta näissä voi tosiaan olla eculle ja mittaristolle omat anturit. Tutki tarkkaan mitä tuon ruiskun luovuttajamoottorissa oli.
Tämä ei mitään absoluuttista faktaa, mutta pikatutkinnalla selvitettyä. Jos on ruisku, niin se tarvinnee tuon M12 kierteisen oman valvonta-anturin? Ja mittaristolle omansa? Joissain uudemmissa nuo on yhdistetty samaan anturiin ja 2000-luvulla ei ole kuin yksi anturi, mutta näissä voi tosiaan olla eculle ja mittaristolle omat anturit. Tutki tarkkaan mitä tuon ruiskun luovuttajamoottorissa oli.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Fiat Uno 999cc mysteeri sähköt ei toimi
Muistankohan nyt oikein:
-89 Y10:ssä pieni kierre ja tupla-anturi mittari/valo.
-91 1.0ie Uno iso kierre ja pelkkä kärkitieto valolle. Ruiskun lämpöanturi imusarjassa.
-89 Y10:ssä pieni kierre ja tupla-anturi mittari/valo.
-91 1.0ie Uno iso kierre ja pelkkä kärkitieto valolle. Ruiskun lämpöanturi imusarjassa.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 28.09.2014 22:52
Re: Fiat Uno 999cc mysteeri sähköt ei toimi
Kiitokset vinkeistä auto on ajossa taas:)