Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
Aika uskomaton juttu, toin asuntoauton ajoin pihalle ja sammutin (3kk sitten) niin tekniikka toimi, nyt kun laitoin käyntiin niin öljyvalo ei sammu.
Hain uudet öljyt ja suodattimen, ei auttanut. Ajattelin, että öljykellon johto on rikki kun poistin sieltä kilometrin ihan ihme liitoksia ja johtoja.
Johto on kunnossa, samoin öljykello kun mittasin sitä läpivirtausta kun laitoin reijästä hieman painetta.
Venakoppa auki ja tarkistamaan, se tosiaan on ihan kuiva,
Mikä on voinut mennä hajalle 3kk seisonnassa? Ei tule mieleen kuin öljysihti tukossa. Tuleeko mitään mieleen?
Hain uudet öljyt ja suodattimen, ei auttanut. Ajattelin, että öljykellon johto on rikki kun poistin sieltä kilometrin ihan ihme liitoksia ja johtoja.
Johto on kunnossa, samoin öljykello kun mittasin sitä läpivirtausta kun laitoin reijästä hieman painetta.
Venakoppa auki ja tarkistamaan, se tosiaan on ihan kuiva,
Mikä on voinut mennä hajalle 3kk seisonnassa? Ei tule mieleen kuin öljysihti tukossa. Tuleeko mitään mieleen?
Re: Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
Öljypohja irti, sihtilä oli ihan puhdas, samoin öljynjoukossa ei ole mitään ei sinne kuuluvaa.
Missä mahtaa öljypumppu sijaita? Pääseekö siihen mistään käsiksi ja mistä se ottaa voimansa?
Missä mahtaa öljypumppu sijaita? Pääseekö siihen mistään käsiksi ja mistä se ottaa voimansa?
Re: Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
Tai saisiko ylipaineventtiilin auki ulkopuolelta, voi olla jousi poikki tai kuula jumissa. Jossain on kirjallisuutta pitää kattoa...
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
Hyvä arvaus.
Kävin hakemassa motonetista Alfamerin korjausoppaan, siinä ei puhuttu sanaakaan öljypumpusta. Suositeltiin vaihtomoottoria. Sinne meni kolmekymppiä
Kävin hakemassa motonetista Alfamerin korjausoppaan, siinä ei puhuttu sanaakaan öljypumpusta. Suositeltiin vaihtomoottoria. Sinne meni kolmekymppiä
Re: Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
Onkohan tuo oikeanlainen öljypumppu?
Ihmeen vähän löysin netistä tietoa tai sitten auton malli on niin vanha ettei nettiä vielä ollut.
Olisikohan se venttiili tuon 1. nuolen alla?
Näyttää siltä, että joutuu purkamaan tosi paljon ennen kuin osa on kädessä?
Ihmeen vähän löysin netistä tietoa tai sitten auton malli on niin vanha ettei nettiä vielä ollut.
Olisikohan se venttiili tuon 1. nuolen alla?
Näyttää siltä, että joutuu purkamaan tosi paljon ennen kuin osa on kädessä?
- Liitteet
-
- 764430_1_orig.jpg (90.16 KiB) Katsottu 3995 kertaa
Re: Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
varmaankin tuon 1 nuolen alla.
30v aikana tullut 3 samanlaista vikaa vastaan.
1 opel josta oli ajettu öljypohja lommolle ja imuputki taipunut niin että veti ilmaa välistä eikä jaksanut nostanut öljyä
2 volvon 6 syl diesel ajettu 700000 öljypumppu niin loppuun kulunut ettei jaksanut nostaa öljyä ellei täyttänyt reilusti yli ylärajan (pumppuun saakka)
3 peugeot boxer öljynvaihdon jälkeen ei paineita vaikka mitä temppuja teki. lopputulos pumppu loppuun kulunut, uuden vaihdolla auto kuntoon.
pumpun loppuun kuluminen aika harvinainen vika.
ei kuitenkaan mahdoton. mittaamalla selviäis.
30v aikana tullut 3 samanlaista vikaa vastaan.
1 opel josta oli ajettu öljypohja lommolle ja imuputki taipunut niin että veti ilmaa välistä eikä jaksanut nostanut öljyä
2 volvon 6 syl diesel ajettu 700000 öljypumppu niin loppuun kulunut ettei jaksanut nostaa öljyä ellei täyttänyt reilusti yli ylärajan (pumppuun saakka)
3 peugeot boxer öljynvaihdon jälkeen ei paineita vaikka mitä temppuja teki. lopputulos pumppu loppuun kulunut, uuden vaihdolla auto kuntoon.
pumpun loppuun kuluminen aika harvinainen vika.
ei kuitenkaan mahdoton. mittaamalla selviäis.
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Re: Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
Ihan loogisia vikoja, nyt kuitenkin vika on tullut seisonnan aikana.
Re: Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
Voihan se vika olla myös mittariston päässä.....Eli esimerkiksi siellä varoitusvalojen alueella on nyt joku häiriö....Ja öljynpainevalo ei nyt vaan sammu ....Eli on "yhteydessä" nyt johonkin muuhun, josta saa virtaa...ja ei suostu sammumaan
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
ymmärsin ensimmäisestä vististä että öljykello testattu ja todettu toimivaksi.
pitkän seisonnan jälkeenhän tuo järjestelmä kyllä kerkiää valua kuviin.
hankala on kyllä vika.
eikö tuon paineventtiilin saa käytettyä auki ihan ulkopuolelta. purkamatta pumppua pois.
pitkän seisonnan jälkeenhän tuo järjestelmä kyllä kerkiää valua kuviin.
hankala on kyllä vika.
eikö tuon paineventtiilin saa käytettyä auki ihan ulkopuolelta. purkamatta pumppua pois.
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Re: Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
Tuo sähkölinja on todettu toimivaksi, samoin öljykello.
Kävin äsken katselemassa, tuossa yksikössä näyttäisi olevan kiinni dieselpumppu, siirtopumppu, alipainepumppua ja öljypumppu.
Siinä tosiaan saa jonkin verran irroittaa jos sen joutuu sieltä kaapimaan pois.
Aiempi omista kertoi, että siihen oli jokin lohkon välitiiviste juuri tehty. Jotain remppaa siihen tosiaan on tehty ja vähän kiirettäkin ollut kun koneen kiinnyskorvastakin oli pultit ihan irti ja monesta muustakin paikasta.
Olisikohan tuossa sitten mennyt jotain reisille?
Kävin äsken katselemassa, tuossa yksikössä näyttäisi olevan kiinni dieselpumppu, siirtopumppu, alipainepumppua ja öljypumppu.
Siinä tosiaan saa jonkin verran irroittaa jos sen joutuu sieltä kaapimaan pois.
Aiempi omista kertoi, että siihen oli jokin lohkon välitiiviste juuri tehty. Jotain remppaa siihen tosiaan on tehty ja vähän kiirettäkin ollut kun koneen kiinnyskorvastakin oli pultit ihan irti ja monesta muustakin paikasta.
Olisikohan tuossa sitten mennyt jotain reisille?
Re: Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
Olisiko perinteinen? Tiiivistemassaa käytetty reilulla kädellä ja massapalko öljykanavassa? Lämmin öljy virtaa rakosesta riittävästi, kylmä ei.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
Ihan mahdollista, ajattelin nauhakameralla katsoa miten pitkälle kanavia pääsee öljypohjan kautta?
Re: Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
On outoa, ei mitään ylimääräistä kanavissa. Öljypumppu löytyi alipainepumpun alta.
Ainut mitä en löytänyt oli se paineensäädin. Tuossa ylempänä olevassa kuvassa kohta 1 oli tyhjä, siinä ei ollut mitään.
En juuri nyt keksi mitään mitä vielä voisi kokeilla? Tuntuu, että auto kirottu!
Ainut mitä en löytänyt oli se paineensäädin. Tuossa ylempänä olevassa kuvassa kohta 1 oli tyhjä, siinä ei ollut mitään.
En juuri nyt keksi mitään mitä vielä voisi kokeilla? Tuntuu, että auto kirottu!
Re: Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
Paineensäätimessä olevan roskan on jotkut irrottaneet starttaamalla kylmän koneen ja polkaisemalla heti täydet kierrokset. Jäykkä öljy painaa säätimen karaa enemmän auki ja vie roskan mukanaan. Riskinsä toki siinäkin, kun ei ole paineita. Melkein olisi paikka mekaanisella mittarilla tarkistaa, onko paineet tosiaankin poissa. Tähän mennessä tehtyjen toimenpiteiden perusteella näin kyllä näyttäisi olevan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Ducato 2.5 -87 Öljyvalo ei sammu?
Kyllä ne poissa pahus on kun otin uuden suodattimen irti niin se oli aivan kuiva. Olisi voinut vaikka myydä eteenpäin.
Koitan vielä löytää sen säätimen, jos se kumminkin on tuossa 2 nuolen paikassa ja paneella puhaltaa kanavia auki josseillä jotakin on?
Tarkistettu:
- johdotus
- öljykello
- Venttiilikoppa aukaistu ja todettu kuivaksi
- Öljypohjan avattu ja sihti tarkistettu
- Kanavat kuvattu niin pitkälle kuin mahdollista
- Öljyt ja suodatin vaihdettu
- Öljypumppun rattaat otettu irroitettu eikä todettu mekaanista vikaa
- Uusi öljynsuodatin oli aivan kuiva, eli öljy kierrä laisinkaan.
Koitan vielä löytää sen säätimen, jos se kumminkin on tuossa 2 nuolen paikassa ja paneella puhaltaa kanavia auki josseillä jotakin on?
Tarkistettu:
- johdotus
- öljykello
- Venttiilikoppa aukaistu ja todettu kuivaksi
- Öljypohjan avattu ja sihti tarkistettu
- Kanavat kuvattu niin pitkälle kuin mahdollista
- Öljyt ja suodatin vaihdettu
- Öljypumppun rattaat otettu irroitettu eikä todettu mekaanista vikaa
- Uusi öljynsuodatin oli aivan kuiva, eli öljy kierrä laisinkaan.