Tämän takia olen aina suositellut autojensa omistajille, että vaihtaa/vaihdattaa kaikki kerralla. Varsinkin mersuun suosittelen erittäin lämpimästi, koska tulee halvemmaksikin kuin yksi kerrallaan ja taas pääsee xxxtkm remontoimatta.Stefa kirjoitti:...jonkun aikaa yhden monivarsituetun taka-akselin elämää sivusta seuranneena... Jos noita varsia yksi kerrallaan vaihtaa, niin kun kierros alkaa olla käyty läpi, niin saakin aloittaa alusta ja aina vaan kolisee ja nitisee.
Mainitsit että takapään toinen puoli auraa enempi... Ilmoittaako kone taka-akselin kulkukulmaksi minkä? Ite olen sitä kulkukulmaa seurannut silmä kovana, jos on tehtaan toleranssissa eikä mikään toivottamasti pielessä, niin antaa mennä vaan.
Tuo etupään Camber-ero kyllä kuulostaisi vielä kuolleiden jousien toleranssiin menevältä. Yleensä muutenkin jos haluaa alustan kulmia hienosäätää, niin uusilla osilla suosittelisin tekemään. Kuluneiden kanssa voi olla, että vaikka saisikin "ihannearvon", on se sitten uusilla osilla ihan mettässä.
Onhan se hiukan kallista "vaihtaa kaikki" suuntauksen vuoksi, mutta mikä säätäminen ja harrastaminen ei olisi?
Kampeaako auto suoraan ajaessa? Kuluuko renkaat tasaisesti? Onko puskureissa/alustan tukivarsissa/alustan palkkirakenteissa jälkiä mahdollisesta osumasta?