Fiat ducato kytkimen vaihto

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Tony.s
Viestit: 6
Liittynyt: 23.03.2018 13:59

Fiat ducato kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Tony.s »

Moro kaikille foorumilaisille!

Tuli hommattua tällainen : fiat ducato 2,3jtd -02 . Tämä on tällainen lavamalli jos sillä nyt on merkitysyä tässä minun ongelmassa.

Kytkin pitäisi vaihtaa ja olen kuullut tarinoita että jotain pitää porata liittyen kytkinakseliin tai johonki . Olen hieman sekaisin nyt kun olen kuullut monta eri versiota asiasta joten päätin liittyä joukkoon ja kysellä teiltä arvon foorumilaiset että minkälainen savotta se nyt sitten oikeasti on .

Mahdolliset kuvat ja mahdollisimman tarkka selitys tästä jutusta mistä monet on sanoneet olisi erittäin tervetullut

Kiitos etukäteen mahdollisista vinkeistä ja neuvoista ja kaikille mukavaa kevään odotusta
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat ducato kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Ei kai siinä nyt mitään porata tarvii.
Painelaakerin haarukan akseli on hieman hankala , siinä on ura akselin päässä josta se pitäisi vetää ulos, omaan hitsasin mutterin niin sen saa pultilla nypätty irti.
Painelaakerin saa purettua irti asetelmasta kun ensin purkaa välysmitan ja tunkee niitä peltisoiroja sinne väliin.
Vaihteisto öljyä kannattaa laittaa ainakin 3L niin toimii.
mikahai
Viestit: 483
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Fiat ducato kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja mikahai »

tuossa juttua Ducaton kytkimestä. http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f ... in#p184299" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Tony.s
Viestit: 6
Liittynyt: 23.03.2018 13:59

Re: Fiat ducato kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Tony.s »

Olen näköjään urpo kun en tajua että missä se haarukan tappi oikein on . olisiko kellään kuvaa?
Tony.s
Viestit: 6
Liittynyt: 23.03.2018 13:59

Re: Fiat ducato kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Tony.s »

Nyt taisin paikallistaa sen mutta ei siinä päässä mitään kierteitä ole tai mitään muoviklipsiä.Musta about 15mm paksu metyallinen tappi törröttää melkein lootan päällä mutta silti rintapeltiin päin ja on tiukassa !! Kytkinpaketin myyjä kertoi että kytkinkoppaan pitää tehdä reikä jotta sen tapin saa lyötyä pois... eli vissiin pitäi paikallistaa tapin toinen pää ja tehdä reikä siiihen kohtaan koppaan... voiko olla mahdollista?
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Fiat ducato kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Siinä tapin päässä on sellainen ura 2mm pellistä kun leikkaa U mallisen , sen saa siihen uraan jasiihen joku pieni liukuvasarakiinni johan lähtee.
Lähtee se toki kovin repimälläkin , laakeri helppaa asetelmasta.
Tai jos uskaltaa hakata haarukkaan kuten tässä videossa.
https://www.youtube.com/watch?v=h1hzAHyij0A" onclick="window.open(this.href);return false;

Toki sen voi poratakin paikka vaan voi olla hakusessa.

Jos aikaa on , kannattaa vauhtipyörä sorvata 0.5mm lisää esijännitystä asetelmaan niin pitää paremmin.
Tuo vetävä kytkin on kyllä aivan paska keksintö.
mikahai
Viestit: 483
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Fiat ducato kytkimen vaihto

Viesti Kirjoittaja mikahai »

tuossa videollakin näkyy vaihteistossa vauhtipyörän kohdalla kantikas reikä.
yhden purin niin että ajoin tuota reikää pirralla vähän isommaksi josta sitten sai paineasetelman pultit irrotettua.
ku vaihteisto oli pois autosta oli tuo tapin irrottaminen paljon helpompi homma.
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Vastaa Viestiin