Ruiskun hall-antureiden asennus

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
NesteHukka

Ruiskun hall-antureiden asennus

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Olen tuossa miettinyt, että mihinkähän ihmeeseen sitä saisi järkevästi sijoitettua ruiskun hall-anturit (jälkiasennus ruisku). Vauhtipyörään laittaessa saisi antureille porattua ehkä reiät mukavasti kytkinkoppaan, mutta sitten menee vauhtipyörän tasapainotus ketuilleen niistä tapeista.

Kun ne nyt kuitenkin on pakko kampiakselille saada, niin kaipa ne täytyy viritellä tuohon hihnapyörän kehälle.

Ajattelin nyt kuitenkin vielä kysyä, että millaisia hall-anturi systeemejä on TC:n alkuperäisissä systeemeissä, joissa on digiplexiä tai jotakin muuta tehtaalaista ruiskua, että jos sieltä saisi kuitenkin jotakin hyödynnettyä.

Samaten, jos jollakulla löytyy kuvia itse asennetuista jälkiasennussysteemeistä, niin niistä voisi olla apua.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ilmeisesti ruisku vaatii sitten epäsymmetrisen tappien sijoittelun jos menee tasapaino fituralleen...

Kampiakselin hihnapyörässä nuo sijaitsee Digiplex sytytyksessä ja vauhtipyörältä otetaan vain RPM-tieto startin hammaskehän hampaista (paitsi vinokoneisessa 100S:ssä on tuo hihnapyöränkin anturi vauhtipyörällä).

Digiplexissä ei ole Hall-antureita vaan magneettianturit, mutta periaate on ihan sama. Kampiakselin tiivistekotelossa (joka on myös öljypumpun kotelo vinokoneessa) on korvake johon anturi on asennettu. Hihnapyörässä sitten ne nököt.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin