Pyörän navan mutterin kierteen kätisyys?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
edamski
Viestit: 10
Liittynyt: 25.04.2005 14:26
Paikkakunta: Nokia

Pyörän navan mutterin kierteen kätisyys?

Viesti Kirjoittaja edamski »

Pojan vm. 2000 1.2 16V Bravoon pitäis etupyörän laakeria vaihtaa. Onko vetoakselin pään eli pyörän navan mutterin kierteen kätisyys ihan normaali eli vastapäivään pitäisi aueta? Ei meinaan inahdakkaan. Hajotin jo yhden nivelvääntimenkin…
Neverth
Viestit: 353
Liittynyt: 03.11.2012 14:45

Re: Pyörän navan mutterin kierteen kätisyys?

Viesti Kirjoittaja Neverth »

Normaali.

Hakkasitko sen mutterin lukituksen auki?
1.2 en ole ihan varma, mutta muissa on ollut mutterin päässä oleva ohuempi osa hakattu päässä olevaan uraan, ei mitään kruunumutteria.
Ohuella taltalla siihen uraan, pyöränlaakerisatsin mukana pitäs tulla uudet mutterit.
Paremmalla paineilmamopolla ainaki omat aukes.

Omassa oli vielä toinen vetari jumissa, piti laittaa isoin ulosvetäjä ja hakata moskalla.
Avatar
edamski
Viestit: 10
Liittynyt: 25.04.2005 14:26
Paikkakunta: Nokia

Re: Pyörän navan mutterin kierteen kätisyys?

Viesti Kirjoittaja edamski »

Joo naputin auki ne mutterin sisäänhakatut kohdat. Oli sikalujaa mutteri kiinni! Sitten kun laitoin metrisen varren ja hypin 73 kg painollani tasajalkaa päällä niin aukes pamahtaen.
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Pyörän navan mutterin kierteen kätisyys?

Viesti Kirjoittaja stella »

edamski kirjoitti:Joo naputin auki ne mutterin sisäänhakatut kohdat. Oli sikalujaa mutteri kiinni! Sitten kun laitoin metrisen varren ja hypin 73 kg painollani tasajalkaa päällä niin aukes pamahtaen.
No sehän meni sitten ihan niinkuin näissä aina tuppaa menemään....Eli, jos sitä ei ole ikinä aukaistu aiemmin, niin se on todellakin kiinni, kun sen ekan kerran avaa :roll: ....Ja näiden pitääkin olla kovaa kiinni aina.
Itse olen kokenut vastaavia tapauksia useamman etuvetoisen auton kanssa ;)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Vastaa Viestiin