Ducato sammui

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.

Re: Ducato sammui

ViestiKirjoittaja väisänen » 20.12.2017 18:57

Nämä isolla nestepäällä olevat pumput ei tykkää jos lisää syöttöjä. Suuttimet on suoraruikkarissa poikkeuksetta aivan liian pienet ja paineet karkaa commonraili lukemiin.
Ko kombinaatiosta ei tietoa mutta näin omasta tietopohjasta yleistäen laukoen.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3505
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Ducato sammui

ViestiKirjoittaja väisänen » 20.12.2017 19:01

Hattuvertailuna semmottis et jollain 0.3 suuttimilla vääntöä 12 mm nestepäällä ja vakiolla kiekolla saanee sellaset 700 nm. Vakioilla n 0.2 suuttimilla taitaa jäädä puoleen vääntö ja pumppu on tod kovilla.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3505
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Ducato sammui

ViestiKirjoittaja Wesulius » 20.12.2017 19:23

väisänen kirjoitti:Nämä isolla nestepäällä olevat pumput ei tykkää jos lisää syöttöjä. Suuttimet on suoraruikkarissa poikkeuksetta aivan liian pienet ja paineet karkaa commonraili lukemiin.
Ko kombinaatiosta ei tietoa mutta näin omasta tietopohjasta yleistäen laukoen.

Oisko tässä mun tapauksessa käynyt niin , että männän pää on levinny ja naps.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4545
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Ducato sammui

ViestiKirjoittaja väisänen » 20.12.2017 19:41

Voi olla. Ei ne kestä semmosia paineita mitä sinne shokkina tulee.

Mä en näitä konetyyppejä tiiö mut arvelin et on suoraruikkari.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3505
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Ducato sammui

ViestiKirjoittaja Tuskapussi » 24.12.2017 09:37

Turboton moottori niin silloin on esikammio diesel. Turbossa on suorasuihkutus. Ihan kaikki helyt pumpun sisältä olivat tuhoutuneet. Nyt on mietinnässä nuo suhkut että mikä vaikutus niiden vaihdolla olisi vääntöihin.
Tuskapussi
 
Viestit: 12
Liittynyt: 10.12.2017 21:59

Re: Ducato sammui

ViestiKirjoittaja Tuskapussi » 24.12.2017 09:41

Syy pumpun tuhoutumiseen lienee siinä että tankissa on epäpuhtauksia ja kesälaatu. Tankki oli tarkoituksella tyhjä kun oli meininki tyhjentää ja puhdistaa mutta ajankohta oli vähän liian myöhäinen. Nestepäähän on akseli senverran tiukkaan leikannut kiinni ettei siitä ole kuin verkonpainoksi :roll:
Tuskapussi
 
Viestit: 12
Liittynyt: 10.12.2017 21:59

Re: Ducato sammui

ViestiKirjoittaja wellu » 24.12.2017 10:42

Mutta kyllähän suodattimen pitäisi seuloa polttoaine puhtaammaksi?

Minusta tuo kuulostaa siltä, että kesälaatua ja vettä polttoaineen seassa.
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3735
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ducato sammui

ViestiKirjoittaja Sämpy » 24.12.2017 12:17

Miten vaikuttaa jos hörppäsee ilmaa, ehtiikö leikkaamaan ennenku sammuu.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
 
Viestit: 6225
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

Re: Ducato sammui

ViestiKirjoittaja väisänen » 25.12.2017 12:36

Jos on kammiotiisseli niin siinä on ns tappisuuttimet. Yleensä eivät rajoita tuottoa juurikaan.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3505
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Edellinen

Paluu Tekniikka ja virittäminen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot]