Sivu 1/1

Temra mpi ecu, S->SX

Lähetetty: 15.11.2017 13:31
Kirjoittaja se pyörii sittenkin
Vaihdoin omaan tempraani yksipisteruiskun tilalle monipisteruiskun kanen.
Nyt kaikki alkaa olla säköjä vaille kasassa. Varaosa-autosta purin ecun sähköt.

Ohjaamoon menevä johtonippu vaan aiheuttaa nyt hämminkiä.
Varaosa-autossa kun on digitaalinen mittaristo ja ajonesto ja käyttöautossa ei kumpaakaan. En haluaisi koko johtohässäkkää alkaa vaihtaa autosta toiseen.

Kysymys kuuluukin:
Onko alkuperäiselle ecu:lle joku helpompi vaihtoehto? tai mitä johtoja ecuun tarvitsee kytkeä moottorin sähköjen lisäksi jotta toimii?
Jonkunlainen kytkentäkaaviokin halpottaisi asiaa.

Ilmeisesti ainakin ajonesto boksi täytyy laittaa ja ainakin osa virtalukosta tulevista johdoista?

Mahtaako sulakerasian liitännät olla kummassakin autossa samat niin että menisi kohtuu kivuttomasti johtojen vaihto?

Re: Temra mpi ecu, S->SX

Lähetetty: 20.11.2017 16:12
Kirjoittaja vvieri
Kyllä se ajonestollinen ecu haluaa sen ajonestonkin kaverikseen, jotta toimii... Eli joko pitäis ottaa kaikki tingeltangelit mukaan tai sitten vaihtaa ecu johonkin sopivaan ohjelmoitavaan, esim. Megasquirttiin. Mutta siinä on sitten se vaiva että pitää luoda säädöt moottorille, niinkuin muidenkin ohjelmoitavien kanssa. Eipä tuossa oikein oikotietä onneen taida olla.

Re: Temra mpi ecu, S->SX

Lähetetty: 21.12.2017 20:15
Kirjoittaja se pyörii sittenkin
Kiitoksia vvierille vastaksesta.

Sain sähköt kasaan, mutta kipinää ei tule.

Eculta tulevista jodoista muutama jäi yli:
Yksi liitin meni sähköikkunoihin
Pari johtoa oli mittaristoon, ilmesesti kierroslukumittarille
Mutta 2 selvittämätöntä johtoa jäi yli. Sähkökaavion mukaan ne menevät vilkuille. En tosin luota kaavioon kovinkaan paljon.
Luulisin että toinen ainakin voisi olla bensapumpun releelle. Ja toinen kai joku maadoitus.
Sulakerasian pohjassa kyseinen kontakti haarautuu moneen ja vaikuttaa että olisi jonkinlainen maa kontakti.
Eculle tosin on jo oma maadoitus moottoriin.

Kampiakselin asentotunnistimen vaihdoin jo autosta toiseen, mutta ei vaikuttanut.
Vahingoittuuko kyseinen anturi kovin helposti? Joutui käyttämään lievää väkivaltaa jotta sai pois.

Mistä vikaa kannattaisi lähteä selvittämään?

Re: Temra mpi ecu, S->SX

Lähetetty: 08.01.2018 22:46
Kirjoittaja clubman
Aika karskia kättä ykk anturi kestää. Asensitko ajonestopurkin myös? Ajonestopurkki, avain ja ecu pitää kaikki olla samasta autosta (yhteen koodattuja).

Re: Temra mpi ecu, S->SX

Lähetetty: 25.01.2018 13:23
Kirjoittaja se pyörii sittenkin
clubman kirjoitti:Aika karskia kättä ykk anturi kestää. Asensitko ajonestopurkin myös? Ajonestopurkki, avain ja ecu pitää kaikki olla samasta autosta (yhteen koodattuja).
Kaikki moottoriin liittyvät sähköosat, mukaanlukien ,virtalukko, ajonesto, avain ja ecu ovat samasta luovuttaja-autosta.

Varsin hankalaa kun ecu:ssa ei ole mitään lukuliitäntää, niin ei voi vikakoodinlukimella katsoa mistä kiikastaa.

täytynee kai vielä purkaa varaosa-autosta loputkin sähköt, jos löytyisi johdon päästä joku vihje miksi ei toimi.


Itseasiassa megasquirtti tuli hankittua jatkosuunnitelmia varten, mutta se on vielä vaiheesa... :roll: