Temra mpi ecu, S->SX

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
se pyörii sittenkin
Viestit: 117
Liittynyt: 09.04.2012 19:01
Paikkakunta: Tuusula

Temra mpi ecu, S->SX

Viesti Kirjoittaja se pyörii sittenkin »

Vaihdoin omaan tempraani yksipisteruiskun tilalle monipisteruiskun kanen.
Nyt kaikki alkaa olla säköjä vaille kasassa. Varaosa-autosta purin ecun sähköt.

Ohjaamoon menevä johtonippu vaan aiheuttaa nyt hämminkiä.
Varaosa-autossa kun on digitaalinen mittaristo ja ajonesto ja käyttöautossa ei kumpaakaan. En haluaisi koko johtohässäkkää alkaa vaihtaa autosta toiseen.

Kysymys kuuluukin:
Onko alkuperäiselle ecu:lle joku helpompi vaihtoehto? tai mitä johtoja ecuun tarvitsee kytkeä moottorin sähköjen lisäksi jotta toimii?
Jonkunlainen kytkentäkaaviokin halpottaisi asiaa.

Ilmeisesti ainakin ajonesto boksi täytyy laittaa ja ainakin osa virtalukosta tulevista johdoista?

Mahtaako sulakerasian liitännät olla kummassakin autossa samat niin että menisi kohtuu kivuttomasti johtojen vaihto?
Fiat Ritmo 60L -79
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Temra mpi ecu, S->SX

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kyllä se ajonestollinen ecu haluaa sen ajonestonkin kaverikseen, jotta toimii... Eli joko pitäis ottaa kaikki tingeltangelit mukaan tai sitten vaihtaa ecu johonkin sopivaan ohjelmoitavaan, esim. Megasquirttiin. Mutta siinä on sitten se vaiva että pitää luoda säädöt moottorille, niinkuin muidenkin ohjelmoitavien kanssa. Eipä tuossa oikein oikotietä onneen taida olla.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
se pyörii sittenkin
Viestit: 117
Liittynyt: 09.04.2012 19:01
Paikkakunta: Tuusula

Re: Temra mpi ecu, S->SX

Viesti Kirjoittaja se pyörii sittenkin »

Kiitoksia vvierille vastaksesta.

Sain sähköt kasaan, mutta kipinää ei tule.

Eculta tulevista jodoista muutama jäi yli:
Yksi liitin meni sähköikkunoihin
Pari johtoa oli mittaristoon, ilmesesti kierroslukumittarille
Mutta 2 selvittämätöntä johtoa jäi yli. Sähkökaavion mukaan ne menevät vilkuille. En tosin luota kaavioon kovinkaan paljon.
Luulisin että toinen ainakin voisi olla bensapumpun releelle. Ja toinen kai joku maadoitus.
Sulakerasian pohjassa kyseinen kontakti haarautuu moneen ja vaikuttaa että olisi jonkinlainen maa kontakti.
Eculle tosin on jo oma maadoitus moottoriin.

Kampiakselin asentotunnistimen vaihdoin jo autosta toiseen, mutta ei vaikuttanut.
Vahingoittuuko kyseinen anturi kovin helposti? Joutui käyttämään lievää väkivaltaa jotta sai pois.

Mistä vikaa kannattaisi lähteä selvittämään?
Fiat Ritmo 60L -79
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
clubman
Viestit: 22
Liittynyt: 03.07.2006 23:43

Re: Temra mpi ecu, S->SX

Viesti Kirjoittaja clubman »

Aika karskia kättä ykk anturi kestää. Asensitko ajonestopurkin myös? Ajonestopurkki, avain ja ecu pitää kaikki olla samasta autosta (yhteen koodattuja).
se pyörii sittenkin
Viestit: 117
Liittynyt: 09.04.2012 19:01
Paikkakunta: Tuusula

Re: Temra mpi ecu, S->SX

Viesti Kirjoittaja se pyörii sittenkin »

clubman kirjoitti:Aika karskia kättä ykk anturi kestää. Asensitko ajonestopurkin myös? Ajonestopurkki, avain ja ecu pitää kaikki olla samasta autosta (yhteen koodattuja).
Kaikki moottoriin liittyvät sähköosat, mukaanlukien ,virtalukko, ajonesto, avain ja ecu ovat samasta luovuttaja-autosta.

Varsin hankalaa kun ecu:ssa ei ole mitään lukuliitäntää, niin ei voi vikakoodinlukimella katsoa mistä kiikastaa.

täytynee kai vielä purkaa varaosa-autosta loputkin sähköt, jos löytyisi johdon päästä joku vihje miksi ei toimi.


Itseasiassa megasquirtti tuli hankittua jatkosuunnitelmia varten, mutta se on vielä vaiheesa... :roll:
Fiat Ritmo 60L -79
Fiat Ritmo 65L -82
Fiat Ritmo 75L - 80
Fiat Ritmo 75CL- 81
Fiat Ritmo 85 - 83
Fiat Ritmo 85 CL - 84
Fiat 127 (Seat)
Fiat 128 - 71
Fiat 1300 - 65
Fiat Uno 60 ieS -95
Fiat Tempra S I.E. -95
Vastaa Viestiin