Automaatteja

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.

Automaatteja

ViestiKirjoittaja dunaaja » 11.11.2017 00:06

Mitäs automaatti malleja on -90 luvulta eteenpäin Fiatilla olemassa?
dunaaja
GFF
 
Viestit: 1790
Liittynyt: 25.03.2004 00:48

Re: Automaatteja

ViestiKirjoittaja Sämpy » 11.11.2017 09:27

Saikos Puntoa (mk1) CVT vaihteistolla. Muistelen nähneeni sellaisen aikoinaan Hyvinkäällä, sinisen.

muuten noita taidettiin tarjota Suomessa yhtä innokkaasti kuin Dieselmalleja 90-luvulla. Vasta kolmospuntossa ja Nuova Cromassa taisi tulla tomaatit takaisin.

Nettiautovilkaisulla vanhimmat oli 2006 Cromia ja puntoissa 2011 Evoja. En näköjään saa tänne toimivaa linkkiä hakutuloksiin, kun osoite sisältää hakassulkeita niin foorumisofta menee sekaisin.

Jotenikin olisin olettanut, että kyllä niitä tehdas teki ihan Mareoista ja Stiloistakin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
 
Viestit: 6225
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

Re: Automaatteja

ViestiKirjoittaja dunaaja » 11.11.2017 16:57

Onhan niitä ollut muttei näköjään suomessa ole juurikaan.No täytyy ostaa joku datsuni
dunaaja
GFF
 
Viestit: 1790
Liittynyt: 25.03.2004 00:48

Re: Automaatteja

ViestiKirjoittaja Sämpy » 11.11.2017 19:04

Tästähän jäi ihan ulkopuolelle että kelpaako Lancia tai Alfa, sieltä löytyisi jotain.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
 
Viestit: 6225
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

Re: Automaatteja

ViestiKirjoittaja dunaaja » 11.11.2017 20:11

Toki mutten tykkää selespeedistä sellasta uutta testailin kun tuli markkinoille.
dunaaja
GFF
 
Viestit: 1790
Liittynyt: 25.03.2004 00:48

Re: Automaatteja

ViestiKirjoittaja dunaaja » 11.11.2017 20:13

Eikä muuten mutta vasen polvi ja oikea käsi kun vaan pelaa miten sattuu ei manuaali ole pariin vuoteen oikeen osunut ajoon.Paitsi fulleri.
dunaaja
GFF
 
Viestit: 1790
Liittynyt: 25.03.2004 00:48

Re: Automaatteja

ViestiKirjoittaja Sämpy » 12.11.2017 10:08

Mun mielestä 156:ia oli myös perinteisellä mehuvaihteistolla, mutta on harvinaisempi kuin selespeed.

Ja tietty Kappaa löytyy oikeana automaattina

En tiedä sitten minkälainen on 159:n q-tronic, onko se Opelin systeemi.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
 
Viestit: 6225
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

Re: Automaatteja

ViestiKirjoittaja A Bart » 12.11.2017 12:37

Sämpy kirjoitti:Mun mielestä 156:ia oli myös perinteisellä mehuvaihteistolla, mutta on harvinaisempi kuin selespeed.

Ja tietty Kappaa löytyy oikeana automaattina

En tiedä sitten minkälainen on 159:n q-tronic, onko se Opelin systeemi.


Taitaa olla vähän harvinaisia molemmat, mutta kappaa(kin) taitaa löytää tavallisena automaattina ja tökittävänä automaattina.
A Bart
 
Viestit: 619
Liittynyt: 17.12.2006 16:45
Paikkakunta: Pori

Re: Automaatteja

ViestiKirjoittaja Sämpy » 12.11.2017 18:02

Ja viimeisintä Kappaa tietty sporttronicilla joka on perinteinen mutta siinä on automaatin lisäksi manuaalivaihtoehto. Eli onko tuo nyt sitten sama aski kuin tiptronic jollain muulla merkillä.

Niin joo ja onkos 166:sta sitten ihan yhtälailla mehulingolla kuin Kappaakin kun on vähän kuin sama auto. Joku automaatti-kappa oli myynnissäkin. Noissa en ole selespeed tyylistä nähnytkään joten mehulingot taitaa olla sitten yleisempiä,
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
 
Viestit: 6225
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

Re: Automaatteja

ViestiKirjoittaja Luigi » 12.11.2017 21:21

Lybran automaatti on perinteistä mallia, tarjonta vain ohuehko. Taitaa niitä Suomessa pari olla. Samoin Thesiksen laatikot - sellainen on täällä tai AlfaBBS:llä myynnissäkin. Alfan versio taisi kulkea Q-tronic nimellä tms. Saattaa tavata 166:ssa useammin, kuin156:ssa.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7776
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Automaatteja

ViestiKirjoittaja alfafiat » 13.11.2017 00:05

166: ZF malliltaan Sportronic siinä niin lisänä niin sanottu suorakytky eli keppi vasemmalle yhdistyy s-kytky ja alaspäin pienemmälle keppiä ja ylöspäin isommalle ja antaa pienemmälle vaihtaessa välikaasut . Vaihto tapahtuu nopeasti tosin atuomaatti on ihmistä nopeampi . Ripulipaska on tosin ajatusta ja salamaa nopeampi , vaikka lähdet salaman nopeasti paskalle ennen kuin ehdit edes ajatella on paskat housussa .Meillä käyttöautona 166 Sportronic 3L. vaimo ei suostu muilla ajamaa , kuin tomaatilla . Varalla Jeep Cherokee .
ladan esiisä Fiat 124 special T
Avatar
alfafiat
 
Viestit: 298
Liittynyt: 01.11.2005 20:40
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Automaatteja

ViestiKirjoittaja dunaaja » 15.11.2017 18:50

Reilun vuoden ajot 95% menty automaatilla mutta meinasin jos löytyis joku konserni tuote jotta vois vaikka tapahtumiin lähteä :)
dunaaja
GFF
 
Viestit: 1790
Liittynyt: 25.03.2004 00:48

Re: Automaatteja

ViestiKirjoittaja TTT » 15.11.2017 22:24

Kappan 2- ja 2,4-litraisten bensakoneiden kanssa käytettiin Aisinin 4-pykäläisiä automaatteja. Nettiautossa suht vähän ajettu 2-litrainen myynnissäkin. Olisikohan sama Aisin ollut myös Alfa 156 V6:een tarjolla. Noitakin Suomesta löytyy. Thesiksessä oli sitten jo viisi vaihdetta.

Alfa 159:n Qtronic on kuusivaihteinen Aisin. Tarjolla vain 1,9- ja 2,4-dieseleiden kanssa, mutta mainio paketti sinänsä. Vaihteistoa lienee valmistettu joitakin miljoonia kappaleita, ja ehkä yleisin etuvetoautojen automaatti viime vuosina.

Fiatin pikkumalleissa viime vuosina olevat automaatit lienevät pääosin ns. robotisoituja manuaalilootia. Kaiketi toimivia vaihtoehtoja nuokin.
TTT
TTT
 
Viestit: 116
Liittynyt: 19.07.2004 15:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Automaatteja

ViestiKirjoittaja Wesulius » 16.11.2017 01:01

TTT kirjoitti:
Fiatin pikkumalleissa viime vuosina olevat automaatit lienevät pääosin ns. robotisoituja manuaalilootia. Kaiketi toimivia vaihtoehtoja nuokin.

Toimivia , mut ärsyttävia ajaa, kun veto katkeaa toisin kuin oikeassa automaatissa.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4545
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki


Paluu Tekniikka ja virittäminen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä