Fiat Bravo T-jet ja uusi isompi akku
Fiat Bravo T-jet ja uusi isompi akku
Terve. Minulla on vuosimallin 2010 T-jet Bravo 120 Marellin Selespeed CFC-300 automaatilla. Tällä viikolla tuli 48000 km täyteen. Auto ja varsinkin vaihderobotti on toiminut aina upeasti. Olen ollut autoon todella tyytyväinen.
Ajoni on tällä autolla lyhyitä parin kilometrin pätkiä nykyään harvoin ja akku ei varmaan koskaan ehdi latautua kunnolla. Alkuperäinen akku vaihdettiin n. pari vuotta sitten. Ja nyt tämäkin taas hyytyi. Sain auton akkulaturin avustuksella jotenkuten käyntiin. Otin toisen avaimen mukaan ja päätin, että sammutan auton vasta uudella akulla. Ostin keskiviikkona Turun Akkupojilta Lemminkäisenkadulta parhaimman akun, joka heillä on hyllyssä. Sain lisäksi hyvää palvelua. Akku vaihdettiin pihalla heti.
Uusi akku on 10 Ah vanhaa akkua isompi kapasiteetiltään. Saako tämän käyttöön autossani automaattisesti, vai pitääkö jotain ohjelmoida?
Ajoni on tällä autolla lyhyitä parin kilometrin pätkiä nykyään harvoin ja akku ei varmaan koskaan ehdi latautua kunnolla. Alkuperäinen akku vaihdettiin n. pari vuotta sitten. Ja nyt tämäkin taas hyytyi. Sain auton akkulaturin avustuksella jotenkuten käyntiin. Otin toisen avaimen mukaan ja päätin, että sammutan auton vasta uudella akulla. Ostin keskiviikkona Turun Akkupojilta Lemminkäisenkadulta parhaimman akun, joka heillä on hyllyssä. Sain lisäksi hyvää palvelua. Akku vaihdettiin pihalla heti.
Uusi akku on 10 Ah vanhaa akkua isompi kapasiteetiltään. Saako tämän käyttöön autossani automaattisesti, vai pitääkö jotain ohjelmoida?
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Fiat Bravo T-jet ja uusi isompi akku
Kahdella tutulla, toisella uudehko ja toisella uusi auto. Molemmille sanottu, että kannattaa suosiolla ladata akku välillä täyteen, varsinki jos pätkä ajoa.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Fiat Bravo T-jet ja uusi isompi akku
Kiitos vastauksesta. En ala lataamaan välillä Naapuritkin ihmettelisivät. Tosin naapuri latasi erikoismallista isoa Audiaan viimetalvella aikamoisella virityksellä
Joku pieni ylläpitolaturi akulle olisi varmaan paikallaan. Minulla on ollut Bravo johdon päässä jo pari viikkoa. ja on nyt jatkossa kesään saakka. (Toki vain muutama tunti ennen lähtöä). Autoni on tehdastilausauto ja vasta Suomessa (Hangossa ?) on asennettu moottorin säteilylämmitin ja sisätilanpistorasia sarjoineen ja lämmitin. Lämmitin on pieni mutta varsin tehokas. Tämä on se pääasia. Että pääsee kotoa lähtemään sisätilaltaan lämpöisellä autolla ja ei tarvitse skrapata ikkunoita. Tähän kytkentään menisi varmaan heittämällä ylläpitolaturi. Luotan silti uuteen akkuun.
Autossani kuskin oven avaaminen paineistaa sähköllä vaihteiston (Selespeedin) hydraylisysteemit. Paineistaa vaikka vaihde on "N"-asennossa, johon ei kuulu sitä koskaan jättää. Silloin tosin kuuluvat hälytysäänet. Tämäkin vie varmasti akkua.
Mutta saanko uudesta akusta lisää iloa automaattisesti, vai täytyykö huollossa ohjelmoida auto uudelle isommalle akulle?
Joku pieni ylläpitolaturi akulle olisi varmaan paikallaan. Minulla on ollut Bravo johdon päässä jo pari viikkoa. ja on nyt jatkossa kesään saakka. (Toki vain muutama tunti ennen lähtöä). Autoni on tehdastilausauto ja vasta Suomessa (Hangossa ?) on asennettu moottorin säteilylämmitin ja sisätilanpistorasia sarjoineen ja lämmitin. Lämmitin on pieni mutta varsin tehokas. Tämä on se pääasia. Että pääsee kotoa lähtemään sisätilaltaan lämpöisellä autolla ja ei tarvitse skrapata ikkunoita. Tähän kytkentään menisi varmaan heittämällä ylläpitolaturi. Luotan silti uuteen akkuun.
Autossani kuskin oven avaaminen paineistaa sähköllä vaihteiston (Selespeedin) hydraylisysteemit. Paineistaa vaikka vaihde on "N"-asennossa, johon ei kuulu sitä koskaan jättää. Silloin tosin kuuluvat hälytysäänet. Tämäkin vie varmasti akkua.
Mutta saanko uudesta akusta lisää iloa automaattisesti, vai täytyykö huollossa ohjelmoida auto uudelle isommalle akulle?
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Fiat Bravo T-jet ja uusi isompi akku
Jos kerran roikan päässä, niin ilman muuta ylläpitolaturia kehiin. Hyvin riittänyt/toiminut itellä tämä kiinteästi asennettu Defan 1204 (4A) laturi niin entissä Puntossa kuin tässä nykyisessäkin Grande Puntossa.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Fiat Bravo T-jet ja uusi isompi akku
Täytyy miettiä laturia. Nuukana miehenä en osta turhia laitteita. En osta myöskään turhia autoja. Fiateissa olen aina pysynyt.
Minun paras autoni oli kauan sitten Fiat Croma i.e. abs. (1986) Kaikki toimi hienosti sähköllä. Oli tehdasasentein sähkökattoikkuna, sähköpenkit ym......Eli saa sähköllä selkänojat makuuasentoon. En ehkä tehnyt mitään.
Stilo 5D 2004 vuosimallila ajoin noin 44000 km. Se oli ehkä huolettomin Fiateistani. Ostin siihen lisävarusteena vakionopeussäätimen viiksen. Tämä oli ensimmäinen tehdastilausautoni.
Ensimmäinen autoni oli Fiat (Seat) 127, sitten Ritmo 65 l, Regata 100 S.i.e.
Ensimmäinen uusi kaupasta ostamani auto oli Fiat Bravo 80 sx. Siinäkin oli lisävarusteta. Mm pelkääjän paikan airbag.
Minun paras autoni oli kauan sitten Fiat Croma i.e. abs. (1986) Kaikki toimi hienosti sähköllä. Oli tehdasasentein sähkökattoikkuna, sähköpenkit ym......Eli saa sähköllä selkänojat makuuasentoon. En ehkä tehnyt mitään.
Stilo 5D 2004 vuosimallila ajoin noin 44000 km. Se oli ehkä huolettomin Fiateistani. Ostin siihen lisävarusteena vakionopeussäätimen viiksen. Tämä oli ensimmäinen tehdastilausautoni.
Ensimmäinen autoni oli Fiat (Seat) 127, sitten Ritmo 65 l, Regata 100 S.i.e.
Ensimmäinen uusi kaupasta ostamani auto oli Fiat Bravo 80 sx. Siinäkin oli lisävarusteta. Mm pelkääjän paikan airbag.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Fiat Bravo T-jet ja uusi isompi akku
Meni väärin. Ajoinkin Stilo 95 5D autolla 49705 km. Tässä kuva ennen auton luovutusta: http://aijaa.com/xdQxOt" onclick="window.open(this.href);return false;
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Fiat Bravo T-jet ja uusi isompi akku
Kuva myös Bravosta: http://aijaa.com/Bo900L" onclick="window.open(this.href);return false;
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF