Punto 1.2 8v moottorin öljyvuodot!

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
AnssiK
Viestit: 6
Liittynyt: 07.02.2018 22:58

Re: Punto 1.2 8v moottorin öljyvuodot!

Viesti Kirjoittaja AnssiK »

Valitettavasti sokat on uudet ja paikallaan myös.

Edit: ostin ton aikanaan kuskin puolen rengas seinään? kolaroituna. Vaihdoin silloin vääntyneen iskarin ja tukivarret ja myöhemmin myös ohjausvaihteen kun katsastusmies hylkäsi ohjauksen väljyyden takia. En tiedä olisiko laakeri kosahtanut siksi nopeammin.

Akselitiivistettä voisi naputtaa vähän sisemmäksi vielä ilman että se osuu laatikon sisuksiin. Tosin en silmällä tai sormella havainnut kulumaa vetarin liukupinnassa.
Virtajo
Viestit: 111
Liittynyt: 29.05.2017 09:04

Re: Punto 1.2 8v moottorin öljyvuodot!

Viesti Kirjoittaja Virtajo »

Palaan vielä alkuperäise3n aiheeseen,itse olen useimmiten nähnyt punton moottorin etupään vuotavan öljyä eli siitä öljynsuodattimen tienoilta ,toki pienem!än vuodon olen nähnyt siinä jakajan tienoilla,mutta se on pienempi ongelma.
Avatar
hankala
GFF
Viestit: 635
Liittynyt: 16.03.2014 17:06
Paikkakunta: Rymättylä

Re: Punto 1.2 8v moottorin öljyvuodot!

Viesti Kirjoittaja hankala »

Omaan kokemukseen pahin vuotopaikka on juuri siinä "virranjakajan" akselilla, siis puolien alla. Aina ei pidä uusikaan kumi, mutta itse korjasin vuodon teflon-teipillä, sitä reilusti o-renkaan päälle ja paikalleen, on kestänyt jo kolme vuotta eikä vielä vuoda.
Kaikki on aina vaikeeta!
Vastaa Viestiin