Bravon ABS/sutimisen esto

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
GabrielQ
Viestit: 367
Liittynyt: 05.08.2003 23:49

Bravon ABS/sutimisen esto

Viesti Kirjoittaja GabrielQ »

Mulla rupes Multijet Bravo herjaamaan ABS valoa ja sutimisenesto valoa... Se ei tee sitä kokoajan, vaan välillä useammin, välillä harvemmin. Mistä moinen vois johtua? Onko jollain ollu samaa ongelmaa?
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Bravon ABS/sutimisen esto

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mulla 159 Alfa teki taannoin vastaavaa. Lopulta valot paloi kokoajan. Vasemman etusen ABS-anturi oli pimeänä. Periaatteessa helppo vaihtaa. Käytännössä puratti laakerin ja porautti vanhan anturin pois.. Yritin liukuvasarankin kanssa nyppiä, mutta lähti vain aina sellainen pätkä mitä jengaa oli. Käytin kaikki anturit irti ja kasasin jarrurasvan kanssa takaisin. Muut tietty lähti ehjinä irti, paitsi tuo viallinen.

Nuo on todennäköisesti aktiivianturit, eli yleismittarilla ei helposti näe vikaa. Itsellä oli sikäli tuuria, että anturi oli osittain oikosessa. Eli vasen etu antoi heiluvia ohmeja ulos, muut ei antaneet mitään.

Liittimet voi tietty kanssa katsoa ja samalla on helppo yrittää noita ohmeja mitata.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Bravon ABS/sutimisen esto

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Mun 08-Bravo teki talvella samaa, hill holderit sun muut oli pois päältä ja syynä oli vasen taka abs-anturi.
Vikakoodien lukuun niin näkee mikä anturi on kyseessä ja sitten anturi vaihtoon.
Vastaa Viestiin