Croman (154) ovipahvit

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
kalliais
Viestit: 109
Liittynyt: 09.08.2012 11:11
Paikkakunta: Karkkila

Croman (154) ovipahvit

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Onko kenelläkään kokemusta ja vinkkejä käpristyneiden ovipahvien oikaisuun. Omassa pahvit on kipeästi oikaisun tarpeessa.
Fiatteja ja Alffoja
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Croman (154) ovipahvit

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Sama vika Rahikaisella, omassa Cromassanikin melkoisen kippurassa. Jotkin toisenmalliset taas eivät käpristy yhtään.
Se pahvi siellä kai taipuu. Ehkä höyryttämällä kuumentaen, kuten puuta saa taipumaan, voisi kokeilla?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Croman (154) ovipahvit

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Vanhemmat tuntuu olevan herkempiä käpristymään kuin ne FL:n jälkeiset....
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Croman (154) ovipahvit

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Joo, ja mulla on tuohonkin jossain karvalakimmassa mallissa käytetyt, hieman erilaiset pahvit, jotka on yhä aivan ryhdikkäät. Noi turbomallin vakosamettipahvit vaan käpristyivät. :mrgreen:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Croman (154) ovipahvit

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ne kirjavat ei niin helposti käpristy. Ja melkeen väittäisin että ne vakosamettiset on sitä alkupään sarjaa - samoja kun oli alkupään turboissa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
croma_ies
GFF
Viestit: 328
Liittynyt: 10.07.2003 19:02
Paikkakunta: Akaa

Re: Croman (154) ovipahvit

Viesti Kirjoittaja croma_ies »

Itse löysin taannoin sinisen sametin ovipahvit, jotka olivat kokonaan erilaiset kuin alkuperäiset harmaan sisustan pahvit. Harmaat oli taustaltaan jokinlaista paperimassaa ja nuo siniset (itse ovipahvi oli kuitenkin musta) taustaltaan samanlaista materiaalia kuin etupuoleltaankin. Nuo harmaat oli mutkalla vähän joka suuntaan, varsoinkin yläosa oli noussut ylöspäin. Kun taas siniset oli täysin ryhdissään. Lisäksi noissa sinisissä verhoiluosat oli pahveissa kiinni muovinupeilla kun taas harmaissa kangasosat oli liimattu. Teinkin siten että otin noista molemmista pahveista kangasosat pois ja liimasin alkuperäiset harmaat noihin sinisen sisustan ovipahveihin. Nyt on hyvät ja suorat oviverhoilut autossa kiinni.
GFF jäsen 1579
GFF:n tapahtumia
Muita italo-auto tapahtumia

Croma 2.0 i.e.S 1990

Exät:
Croma 1.9 Multijet 120 Business 2008
Stilo MW 115 JTD Active 2004
Marea 100 ELX Weekend 1999
Marea 155 HLX 2000
Vastaa Viestiin