Scudo vikakoodi P0235

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
paze
Viestit: 2
Liittynyt: 27.07.2017 07:25

Scudo vikakoodi P0235

Viesti Kirjoittaja paze »

Eli kuseessä ilman välijäähdytintä oleva 2000 vuosimallin 69kw Scudo 2.0 JTD moottorilla.

Antaa vikakoodia ahtopaineen säätöventtiilin virtapiiriviasta, ei lähde pois nollaamalla. Auto ei ota kierroksia yli 3100. Mistähänpäin tuon anturin löytäisi, uudemmassa se moottorin päällä mutta tässä vanhemmassa jossain aivan muualla ?? Vai voisiko vika olla jossain muualla ?
am
Viestit: 508
Liittynyt: 20.02.2003 15:35

Re: Scudo vikakoodi P0235

Viesti Kirjoittaja am »

tuohon vikakoodin on paljon erilaisia mahdollisia syitä ja kun itse vastaavaan etsin gp dieselissä syytä, niin Egr-venttiili oli sitten aivan kurassa ja läppä jumissa. http://www.mister-auto.fi/fi/egr-ventti ... g1145.html" onclick="window.open(this.href);return false; tuo joko vaihtamalla tai puhdistamalla veikkaisin, että tuo koodi lähtisi myös ja auton turbo ei mene sitten turva-asentoon (limp mode) - ei nosta kierroksia tuon 3000 yli...
Viimeksi muokannut am, 27.07.2017 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
paze
Viestit: 2
Liittynyt: 27.07.2017 07:25

Re: Scudo vikakoodi P0235

Viesti Kirjoittaja paze »

VIkakoodi MAP anturi sähköinen vika,,,,missähän se tuossa vanhemmassa on, välijäähdytteisessä siinä koneen päällä jakopään puolella....tälläisessä puhutaan alipaineohjatusta venttiilistä mut en pääse kärryille missä olisi...
am
Viestit: 508
Liittynyt: 20.02.2003 15:35

Re: Scudo vikakoodi P0235

Viesti Kirjoittaja am »

map-anturi pitäisi löytyä seuraamalla imuilman reittiä koneeseen. https://goo.gl/images/MJauVu" onclick="window.open(this.href);return false; tällaisesta johtonipusta voi olla hankala tosin löytää :)
Itse yleensä etsin vastaavan osan kuvan jostain nettikaupasta ja etsin sitten samanlaisen osan koneen kyljestä...

Map ja maf anturien toimintakunnon voisi katsoa myös Multiecuscanilla, jos on usb-johto autoon käytössä.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Scudo vikakoodi P0235

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Multiecuscan ei taida toimia näissä PSA-laitteissa. Ainoastaan bensakoneisissa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin