Bravon takapää kolahtelee

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Ege
Viestit: 4
Liittynyt: 18.07.2017 21:23

Bravon takapää kolahtelee

Viesti Kirjoittaja Ege »

Vm. 2001 auto, takaa kuuluu selkeää kolahtelua aina töyssyyn ajettaessa ja kuuluu mielestäni molemmilta puolilta. Katsastuksessa ei huomattu mitään väljää ja itsekin olen nostanut tunkilla ilmaan, irroittanut renkaan ja koittanut tutkia, myös nosturilla olen kumivasaran kanssa koittanut koputella ja väännellä niveliä mutta äänen alkuperää en ole onnistunut paikantamaan. Myöskään sisätiloista en usko äänen tulevan. Onko näissä mitään tyyppivikaa mikä voisi kolinan aiheuttaa? Myös muita valistuneita arvauksia saa esittää, alkaa käydä hermoon tuo ääni kun sitä on nyt aikansa kuunnellut.
Avatar
75 ELX
Viestit: 429
Liittynyt: 12.05.2004 13:57
Paikkakunta: Vilppula

Re: Bravon takapää kolahtelee

Viesti Kirjoittaja 75 ELX »

Kokeile ensin kaataa takapenkin selkänoja kun se on aika yleinen kolinapaikka
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Bravon takapää kolahtelee

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Nii ja voi olla pakoputkikin joka osuu jonnekin. Toki takatukivarren laakerointi on sellainen "aika yleinen vikapaikka" tässä alustatyypissä vanhemmiten.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Ege
Viestit: 4
Liittynyt: 18.07.2017 21:23

Re: Bravon takapää kolahtelee

Viesti Kirjoittaja Ege »

Vähän epäilevä fiilis oli kun kokeilin tuota takaselkänojan kaatamista mutta niin vain kolinat katosivat. Meikäläisen on näköjään pitänyt alkaa tutkia vaikeimman kautta näinkin yksinkertaista vikaa, iso kiitos vinkistä!
Vastaa Viestiin