Punto 1.2 8v -05, venttiilivälysten tarkastus/säätö
Punto 1.2 8v -05, venttiilivälysten tarkastus/säätö
40 tkm välein on ohjeistettu tarkastettavaksi venttiilivälykset. Meidän sitikan mittarissa on 315tkm eikä ole koskaan välyksiä tarkastettu ja specialistit ovat sanoneet, ettei välykset juuri muutu ja toimenpiteisiin kannattaa ryhtyä vasta kun tulee oireita. Mutta mites tämä Fiatin mylly, elääkö välykset ja saako paloja vaihdettua irrottamatta nokkaa? 80tkm kohdalta viimeisin leima ja nyt mittarissa 144tkm.
Re: Punto 1.2 8v -05, venttiilivälysten tarkastus/säätö
mulla on -02 60 8V,ajettu päälle 480000,ei ole säädetty kertaakaan,joten tuskin vielä tarttee huolestua
-03 Chrysler Voyager 3.3 SE
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
Re: Punto 1.2 8v -05, venttiilivälysten tarkastus/säätö
Palasäätösissä mulle neuvottiin kauan sitten että jos kylmällä koneella lähtee huonosti käyntiin tai moottori nakuttaa(kalkattaa), tarkasta ja säädä välys. Olettaen että auto muuten on kunnossa.AriJ kirjoitti:specialistit ovat sanoneet, ettei välykset juuri muutu ja toimenpiteisiin kannattaa ryhtyä vasta kun tulee oireita.
Fiat Tempra 1.6 S I.E. -95. Fiat Tempra 1.6 S I.E. -94.
Re: Punto 1.2 8v -05, venttiilivälysten tarkastus/säätö
Yhden naputtavan olen kuullut ja mietin venttiilien säätöä,,,naputus kyllä häiritsee jonkin verran,,
Re: Punto 1.2 8v -05, venttiilivälysten tarkastus/säätö
Samaa mulle sanottiin. PSA:n 1,9 diesel kun ei kylmänä lähde käyntiin, niin monesti syy löytyy venttiilien säädöistä. Mutta jos pelaa, niin turha mittailla.Eryo kirjoitti:Palasäätösissä mulle neuvottiin kauan sitten että jos kylmällä koneella lähtee huonosti käyntiin tai moottori nakuttaa(kalkattaa), tarkasta ja säädä välys. Olettaen että auto muuten on kunnossa.AriJ kirjoitti:specialistit ovat sanoneet, ettei välykset juuri muutu ja toimenpiteisiin kannattaa ryhtyä vasta kun tulee oireita.
Mutta jos kerran 480000km (* mittarissa ilman säätöjä, niin enpä jaksa vaivautua edes mittailemaan. Jos nyt ei kopan tiivistevuoto äidy niin pahaksi, että se pitää vaihtaa.
(* Onpa julmettu määrä kilometrejä noin pienelle koneelle