Bravo 1,9 diisselin vikakoodeja

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Bravo 1,9 diisselin vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Tällasia koodeja olen saanut autosta ulos: Siis bravo vm08.
U1602 - CAN line error
P0530 - air conditioner pressure sensor, signal low
P0683 - Preheating control unit (feedback), signal low

Ainoa oikea vika on, että ilmastointi ei ilmastoi. Paineanturin korkeapainepuolelle olen tilannut, se on vain vaihtoa vailla. Ei sitä itsekään voi alkaa vaihtamaan, kun ei ilmastointia saa tyhjäksi.
Onko parempaa tietoa, voiko tuo vikakoodi tulla myös siksi, että kylmäainetta on yksinkertaisesti vain liian vähän? Korkeapainapuolelta huoltoliittimestä painamalla kyllä suhahtaa, että ainakin painetta sielä on. Huoltokirjasta ei löydy ainoatakaan merkintää ilmastoinnin huollosta, joten voihan se olla ettei sitä ole koskaan edes tehty. "Kiva" ajella satoja kilometrejä kun ulkolämpömittari näyttää +25 ja suuttimista tulee pelkkää lämmintä, eikä kokoajan voi ikkunat auki ajaa.

Autoa ole koskaan käytetty merkkihuollossa, varmasti siihen olis jotain päivityksiä olemassa mitä ei ole tietenkään tehty.

Preheating -vika varmasti viittaa siihen, kun se välillä käskee tarkistamaan hehkutulppia.

Canväylän virheestä en tiedä.
Avatar
Eryo
Viestit: 116
Liittynyt: 18.11.2014 13:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Bravo 1,9 diisselin vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Eryo »

jarikin kirjoitti:Tällasia koodeja olen saanut autosta ulos: Siis bravo vm08.
P0530 - air conditioner pressure sensor, signal low
voiko tuo vikakoodi tulla myös siksi, että kylmäainetta on yksinkertaisesti vain liian vähän?
Mulla antoi Stilossa antoi saman kun ei ollut tarpeeksi kylmäainetta. vikanumeroa en muista mutta teksti oli ihan sama.
Fiat Tempra 1.6 S I.E. -95. Fiat Tempra 1.6 S I.E. -94.
Avatar
Fletch
GFF
Viestit: 86
Liittynyt: 12.07.2010 12:18
Paikkakunta: Tampere

Re: Bravo 1,9 diisselin vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Fletch »

jarikin kirjoitti: P0530 - air conditioner pressure sensor, signal low

Onko parempaa tietoa, voiko tuo vikakoodi tulla myös siksi, että kylmäainetta on yksinkertaisesti vain liian vähän? Korkeapainapuolelta huoltoliittimestä painamalla kyllä suhahtaa, että ainakin painetta sielä on.
Kylmäainetta voi olla liian vähän mutta paineanturi voi myös olla rikkinäinen/liitin tai johto hapettunut. Ex-Stiletossa oli ainetta tarpeiksi mutta paineanturi antoi liian matalan jännitteen ulos joka tulkittiin että ainetta on liian vähän. Stilon tapauksessa anturille tulee yhteen nastaan 12v ja toisesta lähtee öö olikohan 0-5v jännite ulos. 0-2,5V taidettiin tulkita liian alhaiseksi jännitteeksi jolloin se ei anna lupaa kytkeä kompuraa. 2,5-5V ok ja yli 5V taas ylipaine joka ei myöskään anna kytkeä kompuraa.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Bravo 1,9 diisselin vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Systeemissä oli ainetta noin 200 g, eli siis aivan liian vähän. Täytettiin oikea määrä eli 500g, kompura ei kytke ja vikakoodi pysyy. Rele ja sulake on ehjät. Vuotoja ei ole ja anturin piuha pitäs olla kunnossa. Korjaamon bosch-testeri antoi erisanaisen vikakoodin kuin multiecuscan.
Systeemi tyhjättiin uudelleen ja vaihdoin sitten kotona anturin, kun päivä alkoi loppua. Maanantaina uudelleen ilmastointia täyttämään. Jospa se sitten alkais toimia.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Bravo 1,9 diisselin vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Noniin, lampun kans kun katottiin, yks paineanturille menevä piuha oli poikki. Toinenkin oli lähes poikki. Liitettiin piuhat ja systeemi täyteen niin eipä tarvi enää hikoilla.
Vastaa Viestiin