Croma, polttoaineluukun lukitus

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
PaulMuadDib
Viestit: 15
Liittynyt: 26.06.2014 21:45
Paikkakunta: Savonlinna

Croma, polttoaineluukun lukitus

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Cromasta meni rikki se tanko polttoaineluukun takana, joka puskee luukun auki kun luukkua painaa. Nyt tanko työntää luukkua auki kaiken aikaa, eikä naksahda enää lukkoon kun luukun työntää kiinni. Pitää muistaa autolta lähtiessään pitää luukkua käsin kiinni kun pistää ovet lukkoon, ettei luukku jää koko maailman ihmeteltäväksi kun lähtee asioilleen. Tietysti voisihan tuosta se etu olla, että joku kävisi vaikka autoa tankkaamassa sillävälin kun on itse poissa.

Oli miten oli, mikä mahtanee olla osan nimi tai osanumero, että saisin tilattua uuden? Meinaa hermot mennä kun en mokomaa löydä. Eperissä on merkintä SGR 55503, mutta siitä ei viisastu yhtikäs mitään. -Ainakaan minä.
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2
Avatar
croma_ies
GFF
Viestit: 328
Liittynyt: 10.07.2003 19:02
Paikkakunta: Akaa

Re: Croma, polttoaineluukun lukitus

Viesti Kirjoittaja croma_ies »

PaulMuadDib kirjoitti:Eperissä on merkintä SGR 55503
Tuo viittaa tälle sivulle
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=1

varaosanumero on ilmeisesti 51734821?
GFF jäsen 1579
GFF:n tapahtumia
Muita italo-auto tapahtumia

Croma 2.0 i.e.S 1990

Exät:
Croma 1.9 Multijet 120 Business 2008
Stilo MW 115 JTD Active 2004
Marea 100 ELX Weekend 1999
Marea 155 HLX 2000
Kilpeero
Viestit: 270
Liittynyt: 17.08.2005 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Croma, polttoaineluukun lukitus

Viesti Kirjoittaja Kilpeero »

Hei.
Juu, itsllä oli samanlainen ongelma . Siitä tangosta , siis sen sisältä on katkennut pieni jousi joka lukitsee tuon työntötangon ylä - ja ala-aseentoonsa. Lisäksi sen tagon pohjassa on työntävä jousi joka puskee sen tangon yläasentoonsa. Joutunee kai hommaamaan koko lukituspaketin pienen vian takia . Itse ratkaisin tuon ongelman modifioimalla huonekaluissa kaytettävän painoavaajan siis sellaisen joka tyrkkää oven auki kun sitä hieman painaa sisäänpäin sopimaan korvaavaksi osaksi . Hyvin on toiminut jo toista vuotta , tosin talvella pitää muistaa öljyillä kun jäätyy herkemmin kuin originaali viritys
J.K.
PaulMuadDib
Viestit: 15
Liittynyt: 26.06.2014 21:45
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Croma, polttoaineluukun lukitus

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Mahtavaa, kiitos kovasti vastanneille. Kyllä minä näillä tiedoilla nyt varmasti pääsen jo eteen päin asiassa. Vähän tässä elättelen kyllä tosin toiveita siitä, että joku tankkaisi minun autoni ohikulkiessaan. :P
Vastaa Viestiin