Tempra, tehottomuus, korkea kulutus, ruiskunmerkkivalo palaa
Tempra, tehottomuus, korkea kulutus, ruiskunmerkkivalo palaa
Pojalle ostettiin tosiian talvella tuollainen 1.6 soch Tempra ykspisteruiskulla, alkuun pelasi 1½kk loistavasti, hieman korkea polttoainenkulutus matka-ajossa 10litr./100km mutta pistettiin kylmän ilman piikkiin. Sit kun lumi alkoi sulaa alkoi ongelmat, Ruiskun merkkivalo palaa lämpimällä koneella ei kylmällä ja ei vedä ja kulutus kova, alla poika kertoo ominsanoin asiasta.
"Tosiaan auto käynnistyy ihan normaalisti eikä äännä mitenkään erillaisesti kuin normaalisti. Auto liikkuu 1. vaihteella moitteetta niinkuin myös pakilla, mutta kun alkaa kiihdyttää ja laittaa isompaa vaihdetta sisään auton ns. booaa. Auto ei kulje kuin maksimissaan 60-70kmh ja polttoaineen kulutus on n. 14-15l/100km. Autolla kestää kiihtyä TODELLA kauan ja se liikkuu eteenpäin vain silloin kun kaasu on yhdessä kohti. Polttoaineen kulutukseen ei vaikuta kovin paljoo kuinka vähän painaisi kaasua kun se silti kuluttaa tosi paljon. Sekä aiemmin huomattu että auto alkaa nykimään pintakaasulla."
Lueskelin foorumi kyllä ja vikapaikkoja tuntus olevan monta mahdollista alkaen puola, lämpöanturi, lambda jne, ei vaan kehta ruveta sokkona osteleen kun opiskelija on poika ja autonkin arvo ~500-700€ max.
Olisko jossain tietoja mitä mitata ja mitkä arvot pitäs olla yleismittarilla jos katsoo tai, jos Fiiaati guru löytyy oulusta voidaan maksaa hieman + osa/osat jos korjaantuu kohtuuella muuten auto menee kyllä purkuun, sääli vain että poika tykkäs autosta.
"Tosiaan auto käynnistyy ihan normaalisti eikä äännä mitenkään erillaisesti kuin normaalisti. Auto liikkuu 1. vaihteella moitteetta niinkuin myös pakilla, mutta kun alkaa kiihdyttää ja laittaa isompaa vaihdetta sisään auton ns. booaa. Auto ei kulje kuin maksimissaan 60-70kmh ja polttoaineen kulutus on n. 14-15l/100km. Autolla kestää kiihtyä TODELLA kauan ja se liikkuu eteenpäin vain silloin kun kaasu on yhdessä kohti. Polttoaineen kulutukseen ei vaikuta kovin paljoo kuinka vähän painaisi kaasua kun se silti kuluttaa tosi paljon. Sekä aiemmin huomattu että auto alkaa nykimään pintakaasulla."
Lueskelin foorumi kyllä ja vikapaikkoja tuntus olevan monta mahdollista alkaen puola, lämpöanturi, lambda jne, ei vaan kehta ruveta sokkona osteleen kun opiskelija on poika ja autonkin arvo ~500-700€ max.
Olisko jossain tietoja mitä mitata ja mitkä arvot pitäs olla yleismittarilla jos katsoo tai, jos Fiiaati guru löytyy oulusta voidaan maksaa hieman + osa/osat jos korjaantuu kohtuuella muuten auto menee kyllä purkuun, sääli vain että poika tykkäs autosta.
Fiat Tempra 1.6 S I.E. -95. Fiat Tempra 1.6 S I.E. -94.
Re: Tempra, tehottomuus, korkea kulutus, ruiskunmerkkivalo p
Mulla ei ole noista Tempran yksipisteruiskuista omia kokemuksia, mutta tuo vaikuttaisi siltä että ohjaus luulee koneen olevan koko ajan kylmä. Aloittaisin lämpötila-antureista, niitä voi olla useampikin.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: Tempra, tehottomuus, korkea kulutus, ruiskunmerkkivalo p
Bensan paineet kannattaa mitata,tuntuu olevan 1 piste ruisku herkkä kun pumppu alkaa vetäämään viimeisiään.
- Polkuautoilija
- Viestit: 143
- Liittynyt: 22.03.2016 20:21
Re: Tempra, tehottomuus, korkea kulutus, ruiskunmerkkivalo p
Kertoisiko tällaisessa(kin) ECU vähän vihjeitä jos siihen kytkisi sopivan värkin kiinni?
Re: Tempra, tehottomuus, korkea kulutus, ruiskunmerkkivalo p
Mulla tulis ääni lambaadalle , tuo mono jettihän toimii käytännössä lambaadan varassa.
Lambdan johdot irti ja kokeileen muuttuuko jos niin sitte vaan ostoksille .
Lambdan johdot irti ja kokeileen muuttuuko jos niin sitte vaan ostoksille .
Vika löytyi.
Kiitoksia kaikille vastanneille, vika löytyi ihan yllättävästä paikasta.
Lähdin kokeileen miten toimii puhdistusten ja kokeilujen jälkeen, samanlainen oli ei jaksanut kiertää 3000rpm 3-vaihteella enempää......, laitoin kaasun pohjaan ja olisko ollut 10-15 sekuntia ku jumalaton pamaus ihan kuin haulikolla olis ammuttu.
Katsoin peiliin oli todella iso mustasavupilvi ja tiellä isoja kasoja mustia möykkyjä, pysähdyin ja rupesin tutkiin ja löyty tällänen.
Huulipyöreenä että mitä ihmettä ja lähdin ajeleen kotiopäin, ihan heti huomas että ruiskuin merkkivalo sammunut ja auto pelasi kuin uusi.
Johtopäätös: Pakoputki oli ollut tukossa lie kuinkapitkältä matkalata ja nyt kun hajosi toimi auto oikein.
Ps. eipä löytänyt alan ammattilaisetkaan vikaa kun poika kävi näyttämässä autoa.
Lähdin kokeileen miten toimii puhdistusten ja kokeilujen jälkeen, samanlainen oli ei jaksanut kiertää 3000rpm 3-vaihteella enempää......, laitoin kaasun pohjaan ja olisko ollut 10-15 sekuntia ku jumalaton pamaus ihan kuin haulikolla olis ammuttu.
Katsoin peiliin oli todella iso mustasavupilvi ja tiellä isoja kasoja mustia möykkyjä, pysähdyin ja rupesin tutkiin ja löyty tällänen.
Huulipyöreenä että mitä ihmettä ja lähdin ajeleen kotiopäin, ihan heti huomas että ruiskuin merkkivalo sammunut ja auto pelasi kuin uusi.
Johtopäätös: Pakoputki oli ollut tukossa lie kuinkapitkältä matkalata ja nyt kun hajosi toimi auto oikein.
Ps. eipä löytänyt alan ammattilaisetkaan vikaa kun poika kävi näyttämässä autoa.
Fiat Tempra 1.6 S I.E. -95. Fiat Tempra 1.6 S I.E. -94.
Re: Tempra, tehottomuus, korkea kulutus, ruiskunmerkkivalo p
Jopas selvisi näyttävästi. Kannattaa tarkistaa, ettei tukos ole lähtöisin katista. Helpointa vaihtaa yhdessä putken kanssa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Tempra, tehottomuus, korkea kulutus, ruiskunmerkkivalo p
Minulla räjähti aikoinaan Seat Malagasta takapönttö.....kun oli virranjakajassa vikaa.....Sytytti hiukan väärällä tavalla
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi