Vanhalta Coupelta loppuu soppa kaupungissa
Re: Vanhalta Coupelta loppuu soppa kaupungissa
Ok, ajattelinkin että kun saan auton talviteloille otan kaasarin irti ja putsaan sen.
Re: Vanhalta Coupelta loppuu soppa kaupungissa
Auto saatu onnellisesti (tosin rykien) parkkihalliin, vaikuttaa todella vahvasti roskilta kaasarissa. Jo luvattu tallipaikka peruuntui mutta pääasia on että auto on nyt turvallisesti talvipaikassa ja voin rauhassa ottaa kaasarin irti tutkittavaksi/putsattavaksi.
Re: Vanhalta Coupelta loppuu soppa kaupungissa
Jos ain ensin putsaa tyjäkäyntisuuttimen, ja kokeilee.
Se tuota kakistelua tekee ensin.
Se tuota kakistelua tekee ensin.
Re: Vanhalta Coupelta loppuu soppa kaupungissa
Lisätään noihin konsteihin, että pitkän seisonnan jälkeen tankissa on usein ruostetta ja kun tankkaat lisää, pohjalla oleva hile lähtee hiljalleen liikkeelle. 128:ni kanssa meni ensimmäisenä kesänä lukuisia bensansuodattimia ja bensalinjaa puhalsin auki konehuoneen päästä tarvittaessa tienposkessa polkupyörän pumpulla. Jos käytössä on vanha Mitsuban pumppu niin kannattaa muistaa, että siinä on lisäksi oma tukkeutunut suodattimensa. Ja nykybensaa ei passaa jättää yhtään tankkiin talven yli, ellei se ole Shellin V-Superia, koska korvike-etanoli sitoo kosteutta sekä pilaa ajan myötä tiivisteet ja letkut. Alkaa olla polttoaineiden laatu kuin Saksassa -45 tällä menolla.
Re: Vanhalta Coupelta loppuu soppa kaupungissa
Ei 5% etanolia mitään tiivisteitä tms. hajota, paskana ne on ollut sitten jo valmiiksi.
Talveksi tankki aivan täyteen, niin ei muodostu kondenssi vettä.
-edit-
Shellin V-Powerissa on 5% etanolia.
Talveksi tankki aivan täyteen, niin ei muodostu kondenssi vettä.
-edit-
Shellin V-Powerissa on 5% etanolia.
Re: Vanhalta Coupelta loppuu soppa kaupungissa
Loraus kausisäilytysainetta sekaan. Ja käyntiä riittävästi että kaasari yms täyttyy säilytysbensalla.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Vanhalta Coupelta loppuu soppa kaupungissa
Tankin imuputken päässä pitäisi olla metallisukkasuodatin, joka mennee tukkoon ruosteesta. Jos ei ole jo ruostunut olemattomiin. Tulee mukana kun nostaa putki/anturikompletin pois, tosin ei välttämättä onnistu tarkastusluukun kautta vaan pitää ottaa alakautta tankki pois ja ehkä tällöin myös vaihteistoa tai akselistoa pois tieltä? Toinen metalliverkkosuodatin on kaasuttimen tuloliitännässä ison messinkimutterin alla. Mitään muita suodattimia ei ole tehdasasenteisena ollut, letkuissa olevat on jälkiasenteisia ja heikolla pumpulla sellaisen virtausvastus voi olla viimonen pisara ettei soppaa enää tule. Mutta senhän näkee kun starttaa sytkä ja bensaletku irrotettuna että tuleeko pumpun letkusta bensaa kunnon ruikkauksilla vai tipoittain.
Itellä hämmästyttävän hyvä tuuri ollut kun ei koskaan säilytysongelmia, joskus 98 seissyt vajaassa tankissa pari-kolme vuotta ilman säilytysainettakin ja aina lähteny käyntiin. Toki säilytysainetta pyrin käyttämään vaikken käytännössä ole havainnut sillä mitään merkitystä. Säilytyksen aikana vältelly käyttämistä, ettei suotta kaasuttimeen mene haihtuneen tilalle uutta bensaa tuomaan lisää hartsia ja muuta törkyä kanaviin.
Itellä hämmästyttävän hyvä tuuri ollut kun ei koskaan säilytysongelmia, joskus 98 seissyt vajaassa tankissa pari-kolme vuotta ilman säilytysainettakin ja aina lähteny käyntiin. Toki säilytysainetta pyrin käyttämään vaikken käytännössä ole havainnut sillä mitään merkitystä. Säilytyksen aikana vältelly käyttämistä, ettei suotta kaasuttimeen mene haihtuneen tilalle uutta bensaa tuomaan lisää hartsia ja muuta törkyä kanaviin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net