Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
TDN
Viestit: 171
Liittynyt: 16.02.2010 20:41

Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja TDN »

Kyseessä Kappa 16v Turbo koneella. Ei kierrä edes vapaalla yli 4trpm. Kampiakselin asentoanturin vaihto ei tuntunut auttavan. Kaikki muu sytkä ja bensapuoli käyty läpi. Ainoa millä jotain muutosta saa aikaan on kun säätää asentoanturin telinettä oletusasetuksesta ylemmäs, jolloin alkaa pätkiä vielä aiemmin. Tuntuu että sytkä myöhäsellä jostain syystä tuossa tehtaan asetuksessakin. Voiko tuo tarvikeanturi olla ongelmana? Alkaa ideat loppua kesken.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Oliko sytkäri näissä jakajalla vai kuinkas?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
A Bart
Viestit: 905
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Eikös näissä ole se gralen versio, eli ei.
Itse löisin kyllä töpselin kiinni ja katsoisin vikakoodit.
TDN
Viestit: 171
Liittynyt: 16.02.2010 20:41

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja TDN »

Hukkakipinäpuolalla kapassa ja serie3 themassa. Tuntuu, että meni pikkuhiljaa huonommaksi. Aiemmin pätkiminen alkoi vasta lämpimällä koneella. Saako näistä laitteista jollain motonetin lukijalla koodeja ulos?
Avatar
Polkuautoilija
Viestit: 143
Liittynyt: 22.03.2016 20:21

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja Polkuautoilija »

TDN kirjoitti:Hukkakipinäpuolalla kapassa ja serie3 themassa. Tuntuu, että meni pikkuhiljaa huonommaksi. Aiemmin pätkiminen alkoi vasta lämpimällä koneella. Saako näistä laitteista jollain motonetin lukijalla koodeja ulos?
Multiecuscan voisi olla toimivin väline, ilmeisesti noissa on kuitenkin jo Boschin ECU eikä Magneti Marelli (jota sekään ei taida tunnistaa)
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8346
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Eikä ole puolan kuori halki taikka pakoputki tukossa? Ajotuslamppu ei vissiin kerro mitään?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja Pele »

Mahtaisko laadukas saksalainen bensapumppu vedellä viimeisiään? :roll:
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Kake
GFF
Viestit: 446
Liittynyt: 20.12.2002 19:54
Paikkakunta: Köyliö

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja Kake »

Tuossa 16v tbossa on Motronic M 2.7, johon ei taida päästä kiinni kuin Examinerilla. Tai jollain Boschin omilla testereillä? Ääni bensapumpulle.
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Onko asentoanturin välys oikein ja kiinnitys niin tukeva, ettei pääse värähtelemään? Anturin johdotus menee etäällä sytytysjohdoista? Bensapumpun luulisi oireilevan vielä pahemmin kuorman kanssa, näin ainakin omalla kohdalla on ollut.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Juuno jos anturin välys on ok ni mä veikkaan ecu vikaa.
Näissä ei tainnu olla hukkakipunan puolan ja ecun välissä olla erillistä vahvistinta. Vai oliko puola paketissa vahvistin...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
TDN
Viestit: 171
Liittynyt: 16.02.2010 20:41

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja TDN »

Erillinen vahvistin löytyy, sekin vaihdettu. Kuinka tarkka se on tuon anturin välyksen suhteen? Anturia vaihdettaessa sen teline sai vähän kipiää ja pari kiinnityskorvaa murtui, jonka johdosta jouduin hitsaamaan ne takaisin. Jos joltain löytyisi ehjä teline ja alkuperäinen anturi, saa tarjota.
TDN
Viestit: 171
Liittynyt: 16.02.2010 20:41

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja TDN »

Toista ecua myös kokeiltu tuloksetta.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Onhan anturiteline korjauksen jälkeen vähintään yhtä tukeva kuin alkuperäinenkin? Ajoitusanturin värisemään pääseminen aiheuttaisi juuri tuon kaltaisia ongelmia, muun muassa.
Toinen vaihtoehto on että anturi tai sen johdotus kerää jostain syystä sytytyspuolelta häiriötä, tuon takia boksi näkee kierrosluvun kaksinkertaisena ja laukaisee rajoittimen jossain jo keskikierrosalueella. Tällaiseenkin oon joskus törmännyt. Jos johtosarja on alkuperäinen ja niin ei tosin kovin todennäköistä...
Lambdatieto jos on oikein metsässä niin voi ruveta pätköttämään rajoittimenomaisesti keskikierroksilla, huomattiin Tempran kanssa jossa pakoputki poikki. Kylmänä tosin kiersi silloin normaalisti (lambdaa ei silloin lueta).
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
TDN
Viestit: 171
Liittynyt: 16.02.2010 20:41

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja TDN »

Ongelma itseasiassa alkoi niin, että kylmänä kiersi ok, mutta lämmettyään alkoi pätkintä.
VTO
Viestit: 1445
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja VTO »

Tässä ei taida olla ajoitusmuunninta? Mitähän pielessä oleva jakohihna voisi tehdä?
Vastaa Viestiin