Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Kyseessä Kappa 16v Turbo koneella. Ei kierrä edes vapaalla yli 4trpm. Kampiakselin asentoanturin vaihto ei tuntunut auttavan. Kaikki muu sytkä ja bensapuoli käyty läpi. Ainoa millä jotain muutosta saa aikaan on kun säätää asentoanturin telinettä oletusasetuksesta ylemmäs, jolloin alkaa pätkiä vielä aiemmin. Tuntuu että sytkä myöhäsellä jostain syystä tuossa tehtaan asetuksessakin. Voiko tuo tarvikeanturi olla ongelmana? Alkaa ideat loppua kesken.
Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Oliko sytkäri näissä jakajalla vai kuinkas?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Eikös näissä ole se gralen versio, eli ei.
Itse löisin kyllä töpselin kiinni ja katsoisin vikakoodit.
Itse löisin kyllä töpselin kiinni ja katsoisin vikakoodit.
Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Hukkakipinäpuolalla kapassa ja serie3 themassa. Tuntuu, että meni pikkuhiljaa huonommaksi. Aiemmin pätkiminen alkoi vasta lämpimällä koneella. Saako näistä laitteista jollain motonetin lukijalla koodeja ulos?
- Polkuautoilija
- Viestit: 143
- Liittynyt: 22.03.2016 20:21
Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Multiecuscan voisi olla toimivin väline, ilmeisesti noissa on kuitenkin jo Boschin ECU eikä Magneti Marelli (jota sekään ei taida tunnistaa)TDN kirjoitti:Hukkakipinäpuolalla kapassa ja serie3 themassa. Tuntuu, että meni pikkuhiljaa huonommaksi. Aiemmin pätkiminen alkoi vasta lämpimällä koneella. Saako näistä laitteista jollain motonetin lukijalla koodeja ulos?
Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Eikä ole puolan kuori halki taikka pakoputki tukossa? Ajotuslamppu ei vissiin kerro mitään?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Mahtaisko laadukas saksalainen bensapumppu vedellä viimeisiään?
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Tuossa 16v tbossa on Motronic M 2.7, johon ei taida päästä kiinni kuin Examinerilla. Tai jollain Boschin omilla testereillä? Ääni bensapumpulle.
Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Onko asentoanturin välys oikein ja kiinnitys niin tukeva, ettei pääse värähtelemään? Anturin johdotus menee etäällä sytytysjohdoista? Bensapumpun luulisi oireilevan vielä pahemmin kuorman kanssa, näin ainakin omalla kohdalla on ollut.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Juuno jos anturin välys on ok ni mä veikkaan ecu vikaa.
Näissä ei tainnu olla hukkakipunan puolan ja ecun välissä olla erillistä vahvistinta. Vai oliko puola paketissa vahvistin...
Näissä ei tainnu olla hukkakipunan puolan ja ecun välissä olla erillistä vahvistinta. Vai oliko puola paketissa vahvistin...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Erillinen vahvistin löytyy, sekin vaihdettu. Kuinka tarkka se on tuon anturin välyksen suhteen? Anturia vaihdettaessa sen teline sai vähän kipiää ja pari kiinnityskorvaa murtui, jonka johdosta jouduin hitsaamaan ne takaisin. Jos joltain löytyisi ehjä teline ja alkuperäinen anturi, saa tarjota.
Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Toista ecua myös kokeiltu tuloksetta.
Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Onhan anturiteline korjauksen jälkeen vähintään yhtä tukeva kuin alkuperäinenkin? Ajoitusanturin värisemään pääseminen aiheuttaisi juuri tuon kaltaisia ongelmia, muun muassa.
Toinen vaihtoehto on että anturi tai sen johdotus kerää jostain syystä sytytyspuolelta häiriötä, tuon takia boksi näkee kierrosluvun kaksinkertaisena ja laukaisee rajoittimen jossain jo keskikierrosalueella. Tällaiseenkin oon joskus törmännyt. Jos johtosarja on alkuperäinen ja niin ei tosin kovin todennäköistä...
Lambdatieto jos on oikein metsässä niin voi ruveta pätköttämään rajoittimenomaisesti keskikierroksilla, huomattiin Tempran kanssa jossa pakoputki poikki. Kylmänä tosin kiersi silloin normaalisti (lambdaa ei silloin lueta).
Toinen vaihtoehto on että anturi tai sen johdotus kerää jostain syystä sytytyspuolelta häiriötä, tuon takia boksi näkee kierrosluvun kaksinkertaisena ja laukaisee rajoittimen jossain jo keskikierrosalueella. Tällaiseenkin oon joskus törmännyt. Jos johtosarja on alkuperäinen ja niin ei tosin kovin todennäköistä...
Lambdatieto jos on oikein metsässä niin voi ruveta pätköttämään rajoittimenomaisesti keskikierroksilla, huomattiin Tempran kanssa jossa pakoputki poikki. Kylmänä tosin kiersi silloin normaalisti (lambdaa ei silloin lueta).
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Ongelma itseasiassa alkoi niin, että kylmänä kiersi ok, mutta lämmettyään alkoi pätkintä.
Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm
Tässä ei taida olla ajoitusmuunninta? Mitähän pielessä oleva jakohihna voisi tehdä?