Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
TDN
Viestit: 171
Liittynyt: 16.02.2010 20:41

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja TDN »

Ajoituksen muunninta ei ole. Jos jako olisi hypännyt luulisi, että ongelma ilmenisi yhtäkkiä, tässä se on pikkuhiljaa pahentunut.
TTT
Viestit: 122
Liittynyt: 19.07.2004 15:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja TTT »

Oletko sitä lambdaa testannut tai vaihtanut? Omassa 2.4:ssa oli kierroksilla epämääräisyyttä ja ajoittain pientä vedon katkomista. Multiecuscanilla katsottuna lambda näytti olevan kunnossa, mutta vaihto uuteen korjasi probleemat.
TTT
A Bart
Viestit: 904
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Ei tämä nyt liity hommaan, näissähän on sama systeemi?

http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Polkuautoilija
Viestit: 143
Liittynyt: 22.03.2016 20:21

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja Polkuautoilija »

A Bart kirjoitti:Ei tämä nyt liity hommaan, näissähän on sama systeemi?

http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Olen samaa tässä silmäillyt tästä ketjusta että tavallaan kovastikin tutunkuuloinen ongelma tässä. Ja sama(hko) Lampredin 16vt -moottori.

Omassa Coupessani tuota ongelmaa ei viime syksyn jälkeen enää esiintynyt ennen kuin nyt kun vaihdettiin tuo kaasuläpän asentotunnistin ja ongelman saa nyt toistettua lähes joka kiihdytyksellä. 4000rpm ja seinä tulee vastaan - meno hyytyy.

Seuraavaksi tulossa tuo bensapumppu ja ihmettelen vielä noita kaasuläppäanturin antamia arvoja tuolta ECUlta - se itsepintainen vikakoodi tässä vähän ihmetyttää. Mutta sekin ajatus tuli mieleeni että jos tuo uusi anturi nyt toimisi paremmin ja siten moottori vastaisi nopeammin kaasuun, voisi polttoaineen syötön riittämättömyys tulla juuri tuolla turbon mukaantullessa eteen. Tai jokin siihen liittyvä anturi - mitä siellä sitten lienee? Muutaman kilometrin testilenkillä välillä kiihdytys oli ok ihan punarajalle saakka turbon viheltäessä kuten kuuluu, ja välillä taas tauluun syttyi ruiskun kuva / vikavalo ja meno hyytyi siihen neljään tonniin. Kerran taisin saada käymään niinkin että turbo jo ujelsi ja äkisti kiihtyminen katkesi kuin seinään viiden tonnin paikkeilla.

Paremmat kaapeloinnit kun tuonne testerijohtohommiin saisi viriteltyä että läppärin saisi mukaan ohjaamoon, voisi tuota vikatilannetta tarkemmin ajossa seurata myös ATK:n suunnalta.
TDN
Viestit: 171
Liittynyt: 16.02.2010 20:41

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja TDN »

Päivitystä sen verran, että kun säädin kampuran asentoanturin välystä suuremmaksi, niin alkoi kiertää paremmin. Edelleen kuitenkin 5trpm paikkeilla rötää, välillä vetää rajoittajalle. Liikaa jos välystä suurensi alkoi käynnistyvyys kärsiä huomattavasti.
Avatar
Luigi
Viestit: 9536
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Nyt tulee mieleen, että olisiko anturin kohdistumisessa (sivussa, vinossa tms) tai kiinnityksen tukevuuudessa (värähtelee) jotain ongelmaa. Onko hihnapyörän triggerinököt ehjiä ja puhtaat?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Polkuautoilija
Viestit: 143
Liittynyt: 22.03.2016 20:21

Re: Kappa ei kierrä yli 4000rpm

Viesti Kirjoittaja Polkuautoilija »

Jos siinä on tuo sama kaasunasentotunnistin kuin Coupessa, ääni sille - ja ECUn lukeminen varmasti auttaisi edelleen ongelman diagnosoinnissa. Fiatissa viallisella anturilla sain tuon ongelman toistettua joka kerta ja nyt kun asentelin toimivan vehkeen, ongelma korjautui.
Vastaa Viestiin