Punto GT: öljyä tihkuu

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Jeff Corner
Viestit: 5
Liittynyt: 24.03.2017 14:34

Punto GT: öljyä tihkuu

Viesti Kirjoittaja Jeff Corner »

Tervehdys foorumilaisille näin uutena käyttäjänä!

Kehonsiirtovälineitä tuli tänään vaihdettua pienen turbokuumeen saattelemana, joten talliin ilmaantui Punto GT -97. Ostohetkellä oli jo tiedossa öljyvuoto, jolle en äkkisestään syytä keksinyt. Oljyä näyttäisi tihkuvan venttiilikopan keskimmäisen pultin/mutterin juuresta: http://www.datman.fi/images/venakoppa.jpg

Onko kokemusta vastaavasta? Itse epäilen huolimatonta puhdistusta ennen tiivisteen laittoa, muitakin mahdollisuuksia lienee?
156 V6 24V | Marea 20V | Punto GT | Scudo Mk2
VTO
Viestit: 1445
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Punto GT: öljyä tihkuu

Viesti Kirjoittaja VTO »

Pienemmällä moottorilla olevissa on ainakin ollut erittäin huonoja tiivisteitä. Tiiviste ei yksinkertaisesti pidä.
Kuvasta en osaa sanoa, mutta jos on joku välikansi tai 2-osainen koppa kuten 1,8 mareassa, saattaa alumiinikin olla haljennut kovan käsittelyn jälkeen.
Mutta purkamalla selviää.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Punto GT: öljyä tihkuu

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ei kai tuossa jos koppa on ehjä, niin uusi tiiviste vaan kiinni. Itsellä kasissa on korkkinen versio ja tuo on kestänyt useamman aukaisunkin eikä vuoda. Ei tosiaan kannata ihan hampaat irvessä kiinni vetää kuten ei öljypohjaakaan. Jos ei ole tiedossa aukomista, niin kai tuonne voi ohuen silikooninkin vetää väliin. Kurkkaa vaan venttiilivälykset ensin/samalla.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Vastaa Viestiin